خبرنگاران تقویت بخش خصوصی رمز موفقیت در توسعه استان اردبیل است

به گزارش کنفرانس هکا، اردبیل - خبرنگاران - استاندار اردبیل تقویت بخش خصوصی را به عنوان رمز موفقیت در پیشرفت بیش از پیش استان و برطرف مسائل دانسته و تاکید نمود که باید دستگاه های اجرایی و شهرداری ها توجه بیشتری به این بخش داشته باشند.

خبرنگاران تقویت بخش خصوصی رمز موفقیت در توسعه استان اردبیل است

به گزارش خبرنگاران، اکبر بهنامجو روز پنجشنبه در نشست شهرداران استان با حضور معاون هماهنگی امورعمرانی وزیر کشور اعتماد به بخش خصوصی را رمز موفقیت دانست و اضافه کرد: در هر استانی که به این بخش اعتماد شده نتایج آن در پیشرفت همه جانبه و برطرف مسائل مشهود است.

وی این مورد را به عنوان رمز موفقیت در پیشرفت بیش از پیش استان ها و برطرف مسائل استان ها ذکر کرد و ادامه داد: باید در اردبیل نیز روی این موضوع باید هرچه بیشتر کار شود.

به گفته وی، طی چند سال اخیر اقدامات خوبی در استان اردبیل در زمینه کاهش پیچ و خم های اداری و کاغذبازی در ادارات صورت گرفته و نتایج آنها را به تدریج شاهدیم.

بهنامجو با بیان اینکه در همه بخش ها و به خصوص در ارتباط با مسائل عمرانی نباید معطل اعتبارات و بودجه های عمرانی دولتی شد، ادامه داد: طرح راه آهن سراسری اردبیل از مواردی است که در ارتباط با آن معطل دریافت بودجه دولتی نشدیم و توانستیم با اقدامات صورت گرفته مبالغ هنگفت اعتبار برای آن تأمین کنیم.

استاندار اردبیل همچنین با بیان اینکه کارخانه کامیون سازی مشگین شهر و نیز مینی بوس سازی توسط بخش خصوصی تا 2 ماه آینده راه اندازی می شود از بهره مندی شهرداری های این استان از کامیون ها و مینی بوس های واحدهای تولیدی استان برای تأمین خودروهای مورد احتیاج خود اطلاع داد.

شهردار مشگین شهر نیز در این نشست به نمایندگی از سوی شهرداران استان اردبیل گفت: شهرداری ها بویژه در شهرهای با جمعیت کمتر با مسائل اقتصادی، کمبود نقدینگی، استهلاک و کمبود ماشین آلات مناسب روبرو اند که سبب وقفه در ارائه خدمات مناسب به شهروندان شده است.

رحمت انوری اضافه کرد: وجود مسائل اقتصادی شهرداری های استان اردبیل را با انباشت بدهی ها روبرو نموده و در اغلب موارد حتی از پرداخت حقوق کارکنان و کارگران بازمانده اند و به تأمین اجتماعی بابت بیمه بدهکار شده اند.

عضو شورای اسلامی استان اردبیل هم در این نشست گفت: تحقق مدیریت یکپارچه شهری در شهرها بطور قطع پیامدهای اجتماعی را کاهش داده و مانع از افزایش هزینه ها می شود.

یعقوب هاشمی اضافه کرد: علت اصلی ناکارآمدی شوراها به نبود مدیریت یکپارچه شهری باز می شود چرا که شوراها در زمان حاضر فقط با شهرداری ها ارتباط دارند.

او همچنین ابطال تعرفه های مصوبات شوراها در دیوان عدالت اداری و واریز نشدن مبالغ مربوط به جرایم هدایت و رانندگی به حساب شهرداری ها را از دیگر مسائل موجود در ارتباط با کار شوراها و شهرداری ها ذکر کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل نیز در این نشست گفت: گستردگی خدمات شهرداری ها و شوراها سبب می شود که همه خدمات و یا کوتاهی و نواقص آنها به پای دولت نوشته شود.

دکتر علیرضا پوستی اضافه کرد: تجمیع این حجم از کارها به خاطر تأثیر در کنترل و نظارت بر آنها دارای اهمیت زیاد است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در حالی که نزدیک به سه دهه از تبدیل اردبیل به استان سپری می شود مردم این استان کماکان از مسائل زیاد رنج می برند.

صدیف بدری اضافه کرد: باوجود اقدام های خوبی که در چند سال گذشته صورت گرفته باز هم به خاطر وجود کاستی ها و مسائل فراوان به یک نگاه ویژه در این زمینه احتیاج است.

او با اشاره به افزایش تلفات ناشی از تصادفات جاده ای در جاده های مختلف استان اردبیل طی چند ماه اخیر آن را اسفناک دانست و گفت: طی 2 سال اخیر ردیف اعتباری جدید برای ساخت بزرگراه در این استان ایجاد شده که قابل تحسین است.

وی با اشاره به کوشش های استاندار اردبیل در جذب اعتبارات جدید برای طرح راه آهن سراسری اردبیل ادامه داد: این طرح از تابستان پارسال جان تازه ای گرفته به گونه ای که هر سال مبلغ 250 میلیارد تومان در کنار بودجه دولتی به این طرح تخصیص یافته است.

وی بیان نمود: با وجود ثابت ماندن اعتبارات عمرانی کشور از سال 1396 اعتبارات عمرانی استان اردبیل پارسال و سال جاری نیز از افزایش مطلوب برخوردار بوده است.

بدری؛ با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری به اردبیل اضافه کرد: هر سفر باید برکات نقدی برای آن منطقه داشته باشد و انتظار می رود که در این سفر نیز اعتبارات مناسب به حساب شهرداری های استان اردبیل واریز شود.

وی همچنین از افزایش سهم ارزش اضافه نموده شهرداری ها به 50 درصد اطلاع داد و ابراز امیدواری کرد که این موضوع در صحن علنی مجلس رأی بیاورد و در شورای نگهبان نهایی شود.

6019/ 6016

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 3736

به "خبرنگاران تقویت بخش خصوصی رمز موفقیت در توسعه استان اردبیل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تقویت بخش خصوصی رمز موفقیت در توسعه استان اردبیل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید