حمایت از هنرمندان صنایع دستی کردستان در اولویت واقع شده است

به گزارش کنفرانس هکا، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، حمایت از هنرمندان صنایع دستی کردستان در اولویت واقع شده است.

حمایت از هنرمندان صنایع دستی کردستان در اولویت واقع شده است

منصور مهرزاد، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی کردستان در نشست با جمعی از هنرمندان صنایع دستی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: هنرمندان کردستانی توانسته اند در سالهای اخیر با حداقل امکانات نقش محوری در فراوری و خلق محصولات بی بدیل صنایع دستی و ایجاد اشتغال داشته باشند.

وی اضافه نمود: حمایت و پشتیبانی از هنرمندان کارآفرین و تسهیل امور مربوطه، برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی و بعلاوه پرداخت تسهیلات کم بهره از جمله موضوعاتی است که در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی کردستان با اشاره به برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی جهانگردی و صنایع وابسته تهران در بهمن امسال اعلام کرد: این رویداد فرهنگی فرصت مناسبی را برای ما بوجود آورد تا در این بازه زمانی بتوانیم ضمن معرفی محصولات صنایع دستی استان، هنرمندان فراوریات خود را برای عرضه و فروش ارائه نمایند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از 18 تا 21 بهمن امسال در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می گردد، گفت: حضور استان در این نمایشگاه فرصتی طلایی برای معرفی هرچه باشکوه تر ظرفیت ها و جاذبه های جهانگردی منطقه است و با توجه به برنامه ریزی های اجرا شده، انتظار می رود امسال با کیفیت بیشتری در این نمایشگاه حضور داشته باشیم.

مهرزاد با اشاره به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در این نمایشگاه اضافه نمود: استان کردستان با حضور در پنج کمیته و برگزاری پنج میز جهانگردی شامل میز جهانگردی موسیقی، اکوتوریسم، جهانگردی روستایی و عشایری، جهانگردی خرید و کاری و جهانگردی میراث ناملموس حضوری پررنگ و فعالی خواهد داشت.

وی ابراز امیدواری کرد هنرمندان و صنعتگران استان با تعامل، همفکری و هم افزایی بتوانند شرایط صنایع دستی کردستان را بیش از پیش ارتقا داده و با همکاری و همراهی فعالان بخش خصوصی بتوانیم در این نمایشگاه ضمن معرفی توانمندی های استان، زمینه جذب جهانگرد به کردستان را بیش از پیش فراهم کنیم.

منبع: همگردی
انتشار: 4 بهمن 1401 بروزرسانی: 4 بهمن 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 14028

به "حمایت از هنرمندان صنایع دستی کردستان در اولویت واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از هنرمندان صنایع دستی کردستان در اولویت واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید