جنجال در پی اعتراف اسپانیا به عدم بررسی گذرنامه رهبر پولیساریو

به گزارش کنفرانس هکا، چک نکردن گذرنامه رهبر پولیساریو پس از ورود به اسپانیا برای درمان کرونا، باعث شکل گیری موجی از انتقاد علیه مادرید شده و برخی این کشور را به نقض قوانین اتحادیه اروپا متهم کردند.

جنجال در پی اعتراف اسپانیا به عدم بررسی گذرنامه رهبر پولیساریو

در پی اذعان نیروی هوایی اسپانیا به چک نکردن گذرنامه ابراهیم غالی، رهبر جبهه پولیساریو پس از ورود اخیرش به این کشور برای درمان بیماری کووید 19 روزنامه اسپانیول نوشت: وزارت امور خارجه اسپانیا قانون شنگن اتحادیه اروپا و اصول آن را برای ورود غالی به اسپانیا نقض کرده است.

این روزنامه گزارش داد: طبق قانون شنگن، تحت هیچ شرایطی نمی توان از کنترل گذرنامه فرار کرد.

این رسانه همچنین نوشت: علاوه بر قانون شنگن، وزارت خارجه همچنین قوانین و رویه های معمول خود را که از طریق نیروی هوایی اسپانیا وضع شده، نقض کرده است. این وزارتخانه این کار را انجام داد تا غالی را مخفیانه به اسپانیا بیاورد و این درحالی است که او به شکنجه و نسل کشی متهم است.

طبق این گزارش، این انتقادها پس از آن مطرح شد که نیروی هوایی اسپانیا در جوابیه رسمی به دستگاه قضایی این کشور اذعان کرد که پس از فرود هواپیمای حامل غالی در پایگاه سرقسطه به درخواست وزارت خارجه گذرنامه او را کنترل نکرده است.

در همین حال، خوزه لوئیس اورتیز، ژنرال حمل و نقل هوایی اسپانیا، در نامه ای به دستگاه قضایی کشورش فاش کرد که از طریق تلفن از طرف روابط بین الملل ستاد کل نیروی هوایی دستور عدم کنترل گذرنامه مسافران هواپیمای حامل غالی داده شد. بنابراین هویت افرادی که در آن هواپیما بودند ناشناخته ماند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12786

به "جنجال در پی اعتراف اسپانیا به عدم بررسی گذرنامه رهبر پولیساریو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنجال در پی اعتراف اسپانیا به عدم بررسی گذرنامه رهبر پولیساریو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید