ثوری: بوکس برای بانوان بی خطرتر از رشته های رزمی دیگر است

به گزارش کنفرانس هکا، رئیس فدراسیون بوکس ایران گفت: بوکس نسبت به سایر رشته های رزمی، برای بانوان بی خطرتر است.

ثوری: بوکس برای بانوان بی خطرتر از رشته های رزمی دیگر است

به گزارش خبرنگاران، طاهره طاهریان نایب رئیس بانوان کمیته ملی المپیک، در آخرین صحبت های خود اظهار نموده است که بعضی رشته های ورزشی سنگین از جمله وزنه برداری، بوکس و ... برای بانوان مناسب نیست و فدراسیون بوکس اگر می خواهد فعالیت بانوان در این رشته را آغاز کند، باید در جلسات توجیهی با مسئولان ورزش کشور، مخالفان و موافقان آغاز فعالیت بوکس بانوان شرکت کند.

در این راستا، حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس ایران نیز در این مورد اظهار کرد: واقعیت این است که باید بر اساس نکات موجود و ارزیابی مسائل تصمیم گرفت. آنچه که ما بر اساس تصاویر و منابع موجود در نقاط مختلف ایران می بینیم، بانوان زیادی به صورت غیر رسمی در بوکس فعالیت می نمایند و این در حالی است که هم اکنون فدراسیون جهانی (aiba)، با درخواست کشورهای اسلامی مبنی بر حضور بانوان محجبه در این رشته با در نظر دریافت همه ضوابط، موافقت نموده است.

او افزود: نکته دوم پتانسیل ما در این رشته و سپس علاقه زیاد بانوان به بوکس است. باید دید چه کسانی در این رشته فعال هستند و چه کسانی آموزش میدهند. با توجه به غیر رسمی بودن فعالیت بوکس بانوان، می بینیم که آسیب هایی از این جهت به قشر بانوان علاقمند به این رشته وارد می گردد.

ثوری در ادامه گفت وگوی خود با رادیو ایران توضیح داد: حقیقت این است که تعداد زیادی از بانوان در کشور بوکس تمرین نموده و برای حضور در مسابقات به ترکیه و تایلند می فرایند. نکته مهم دیگر این است که تمام موضوعات از جمله پوشش و ایمنی مناسب در بوکس رعایت می گردد. همچنین در بوکس صرفا ضربات دست استفاده می گردد و مثل سایر رشته های رزمی دیگر (ووشو، تکواندو، کاراته، کیک بوکس و ...) از ضربات پا، زانو و ... برای مبارزه استفاده نمی گردد، پس از این جهت نیز نسبت به سایر رشته ها ایمن تر است. به نظر من با توجه به این نکات توجیهی ندارد که بوکس را کنار بگذاریم.

رئیس فدراسیون بوکس با بیان اینکه جلسات متعددی با مهین فرهادی زاد، مهدی علی نژاد و عبدالحمید احمدی داشته است، تاکید نمود: ما حتی به صورت اختصاصی با خانم فرهادی زاد جلسه داشتیم و آغاز فعالیت بوکس بانوان را تقریبا توجیه و هر آنچه که لازم و مد نظر است را ارائه دادیم. آنچه که ما از جلسات برداشت نموده ایم این است که در واقعیت نمی توان بوکس را کنار گذاشت.

او افزود: ما به اثبات رسانده ایم که بوکس برای بانوان بی خطر و یک خواسته عمومی در قشر بانوان کشور می باشد که مطرح شده است. به نظرم پاک کردن صورت مسئله کار درستی نیست و فکر میکنم با این جلسات می توان افق روشنی برای این رشته ترسیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 11224

به "ثوری: بوکس برای بانوان بی خطرتر از رشته های رزمی دیگر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثوری: بوکس برای بانوان بی خطرتر از رشته های رزمی دیگر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید