فراوری باتری جدیدی از هوا که از لیتیوم-یون بهتر است

به گزارش کنفرانس هکا، محققان پیروز به ابداع یک باتری روی-هوا(Zinc-Air) شده اند که می گویند از همه لحاظ نسبت به باتری های لیتیوم-یونی رجحان دارد؛ چرا که ارزان تر، ایمن تر و دارای پایداری بیشتری است.

فراوری باتری جدیدی از هوا که از لیتیوم-یون بهتر است

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آی ای، یک باتری جدید پا به عرصه وجود گذاشته و به تازگی به میدان آمده که گفته می گردد بازی را تغییر می دهد. محققان می گویند این باتری جدید، ارزان تر، ایمن تر و ماندگارتر از باتری های لیتیوم یونی است.

این باتری جریان ترکیبی روی و هوا توسط یک شرکت کانادایی به نام Zinc8 ساخته شده است. این شرکت ادعا می نماید ظرفیت ذخیره سازی آن قابل انطباق است و این فقط یک حوزه است که این باتری جدید در آن عملکرد بهتری نسبت به باتری های لیتیوم یونی دارد.

با افزایش اندازه مخزن ذخیره سازی و حجم الکترولیت موجود در آن می توان ظرفیت آن را بیشتر کرد. این کار اجازه می دهد تا کاهش هزینه قابل توجهی رخ دهد.

بدین ترتیب، یک ذخیره سازی هشت ساعته حدود 250 دلار در ازای هر کیلو وات ساعت هزینه دارد و برای یک ذخیره سازی 32 ساعته به 100 دلار بر کیلو وات ساعت و برای ذخیره 100 ساعتی به 60 دلار بر کیلو وات ساعت می رسد. این در حالی است که باتری های لیتیوم-یون برای ذخیره سازی بیش از هشت ساعت حدود 300 دلار در هر کیلو وات ساعت هزینه می تراشند.

ران مک دونالد، مدیر اجرایی Zinc8 می گوید: بازار ما هشت ساعت ذخیره و بالاتر است و دلیل این امر آن است که هرچه ظرفیت ذخیره خود را افزایش می دهید، هزینه کلی سیستم بسیار کاهش می یابد.

روی-هوا مدت ها است که به عنوان شکل پیشرفته ذخیره انرژی شناخته می گردد، اما از یک نقص اساسی رنج می برد و آن اینکه شاهد تشکیل روکش برآمده ای از روی بر الکترود به نام دندریت هستیم که باعث ایجاد اتصال و جریان کوتاه و عوارض دیگر می گردد.

اما شرکت Zinc8 راهی برای استفاده از این نقص به سود خود کشف کرد.

سیمون فن، مدیر ارشد فناوری این شرکت گفت: اغلب تحقیقات مربوط به باتری روی-هوا روی یک الکترولیت متمرکز شده بود که بتواند تشکیل دندریت را از بین ببرد یا آن را کاهش دهد. ما یک رویکرد کاملاً متفاوت را اتخاذ کردیم و از دندریت ها بهره بردیم.

شرکت Zinc8 فرآیندی را اختراع کرد که دندریت را از الکترود خارج می نماید تا بتوان ذرات دندریت را به مخزن ذخیره انتقال داد.

در حال حاضر این شرکت برنده جایزه نوآوری قدرت نیویورک (NYPA) شده است که چالشی برای یافتن فناوری های ذخیره سازی جدید است که بیش از هشت ساعت به طول بینجامند. این شرکت همچنین در حال همکاری با NYPA برای ساخت یک پروژه آزمایشی 100 کیلو وات/1 مگاوات ساعت است.

فن نتیجه گیری می نماید: این کار، جنبه دوام طولانی مدت باتری ما را به نمایش می گذارد و همچنین داده های ما را تأیید می نماید تا بتوانیم در بسیاری از پروژه های آینده با این نهاد همکاری کنیم.

مجله آزات وب: مجله آموزشی توسعه اسکریپت های تحت وب

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 10682

به "فراوری باتری جدیدی از هوا که از لیتیوم-یون بهتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری باتری جدیدی از هوا که از لیتیوم-یون بهتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید