تعداد کاربران اینترنت در چین از مرز 800 میلیون نفر گذاشت

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش خبرنگاران به نقل از زددی نت، تعداد کاربران اینترنت در این کشور از مرز 800 میلیون نفر گذشته است. علت این مساله توسعه بی سابقه کسب و کارهای اینترنتی در چین است.

تعداد کاربران اینترنت در چین از مرز 800 میلیون نفر گذاشت

امروزه مردم چین به دلایل مختلفی مجبور به استفاده از اینترنت هستند که از جمله آنها می توان به انجام پرداخت های موبایلی، دسترسی به خدمات مختلف با استفاده از اپلیکیشن های همراه و غیره اشاره نمود.

بر اساس گزارش مرکز اطلاعات شبکه اینترنت در چین که هفته گذشته منتشر گردیده تعداد کاربران اینترنت در این کشور در ماه ژوئن از مرز 802 میلیون نفر گذشت.

همین آمار نشان می دهد 98.3 درصد از کاربران اینترنت در چین از تلفن همراه برای اتصال به دنیای مجازی استفاده می نمایند و گوشی های هوشمند ابزار غالب برای متصل شدن به اینترنت هستند.

علاوه بر این، ارتقای زیرساخت های اینترنت، افزایش سرعت شبکه های مخابراتی و بهبود خدمات ارائه گردیده از این طریق موجب گردیده تا اینترنت در چین به شدت محبوب گردد.

علیرغم کاهش 4.9 درصدی عرضه گوشی های هوشمند در چین در سال گذشته میلادی، این کشور هنوز بزرگترین بازار گوشی های همراه در دنیا است و بر اساس آمار اعلام گردیده توسط موسسه آی دی سی در سال 2017 حدود 44.3 میلیون واحد گوشی در چین عرضه گردیده است.

کشور چین هم اکنون 1.4 میلیارد نفر جمعیت دارد و بنابراین 57.7 درصد از ساکنان این کشور از اینترنت استفاده می نمایند. بنابراین ضریب نفوذ اینترنت در چین هنوز پایین است و از هر 5 نفر چینی هنوز 2 نفر از اینترنت استفاده نمی نمایند.

خرید آنلاین و پرداخت موبایلی دو فعالیت مهم و اصلی مرتبط با اینترنت هستند که 71 درصد از کاربران اینترنت در چین این کارها را انجام می دهند. از هر سه چینی یک نفر از اینترنت برای کرایه خودرو یا دوچرخه استفاده می نماید. از هر پنج چینی نیز یک نفر از اینترنت برای مدیریت امور مالی خود بهره می گیرد.

یکی دیگر از کسب و کارهای پررونق اینترنتی در نیمه اول سال 2018 پخش ویدئوهای کوتاه بوده است. از هر چهار چینی سه نفر به مشاهده این ویدئوها علاقه دارند.

ayrokh.ir: مجله گردشگری و مسافرتی

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 294

به "تعداد کاربران اینترنت در چین از مرز 800 میلیون نفر گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد کاربران اینترنت در چین از مرز 800 میلیون نفر گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید