بیش از نیمی از یخچال های طبیعی تا سال 2100 ذوب می شوند

به گزارش کنفرانس هکا، دانشمندان با تکیه بر اطلاعاتی که وجود دارد برآورد می نمایند، تا سال 2100 بیش از نیمی از یخچال های طبیعی ذوب شوند.

بیش از نیمی از یخچال های طبیعی تا سال 2100 ذوب می شوند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، دانشمندان با تکیه بر اطلاعاتی که وجود دارد حدس می نمایند، تا سال 2100 بیش از نیمی از یخچال های طبیعی ذوب شوند.

کارشناسان 19 هزار سایت یخچال طبیعی را فهرست نموده و اعلام نموده اند: تا سال 2100، دست کم 46 یخچال طبیعی به طور کامل ذوب می شوند؛ در آمریکا نیز 70 درصد یخچال های طبیعی از بین می روند.

براساس یک تحلیل جدید درباره تغییرات اقلیمی در قطب جنوب انتظار می رود در پی ذوب شدن یخچال های طبیعی، سطح آب دریاهای دنیا بیش از دو برابر افزایش یابد.

آلبرتو ترنتی مدیر سازمان اقلیم شناسی در ایتالیا می گوید: یخچال های طبیعی مرتبا عقب می روند؛ از دهه 90 میلادی تا کنون مساحت یخچال ها هشتاد درصد کمتر شده است؛ در 15 سال گذشته نیز سرعت آب شدن یخ ها در مقایسه با دهه های قبل دو برابر شده است.

این یافته توسط کارشناسان اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) و محققان مؤسسه فناوری زوریخ انجام شده و اولین مطالعه دنیای یخچال های طبیعی به شمار می رود.

انتهای پیغام/

sabzevartoday.ir: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

tafreh.ir: طفره: تارنمای خبری تحلیلی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 3032

به "بیش از نیمی از یخچال های طبیعی تا سال 2100 ذوب می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از نیمی از یخچال های طبیعی تا سال 2100 ذوب می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید