بهترین نان برای مصرف را بشناسید، سلامت چشم و روده را با این نان تضمین کنید

به گزارش کنفرانس هکا، یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی درابره بهترین نان برای مصرف و خواص سبوس و نان های تیره شرح داد.

بهترین نان برای مصرف را بشناسید، سلامت چشم و روده را با این نان تضمین کنید

محمد تقی انوشه، متخصص تغذیه و رژیم درمانیدر گفت وگو با خبرنگار ، اظهار کرد: تیرگی نان به دلیل سبوس آن است اما متاسفانه در حال حاضر اکثر نان های سبوس کمی دارند.

او توضیح داد: نان های فاقد سبوس می توانند موجب بالا بردن قند خون، از بین بردن پرز های معده، دیابت، یبوست، بیماری های کلیوی، بیماری های قلبی و عروقی و انواع سکته شوند.

چگونه کربوهیدرات ها را مصرف کنیم تا کمتر دچار گرسنگی شویم؟

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اضافه کرد: بهترین نان برای مصرف نان های سبوس دار می باشند که در بین نا های موجود در بازار نان جو بهترین انتخاب است؛ البته اگرنان سنگک با روش سنتی (عدم استفاده از بهبود دهنده) تهیه شده باشد، برای سلامتی مفید است.

انوشه اظهار کرد: نان سبوس دار از لحاظ تغذیه ای از ارزش بیشتری برخوردار است و می تواند فواید زیادی برای بدن ما داشته باشد و از دیابت، چاقی، بسیاری از بیماری های غیر واگیر نظیر فشار خون، بیماری های کلیوی، بیماری های قلبی و عروقی و انواع سکته ها جلوگیری کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: نان جو به دلیل فیبر بالایی که دارد باعث کاهش قند خون و کلسترول، می گردد، همچنین سیری طولانی مدت برای افراد ایجاد می نماید؛ لذا در کنترل وزن افراد تاثیر دارد،

او اضافه کرد: بعضی از گروه های ویتامین ها از جمله ویتامین های گروه های B در داخل سبوس وجود دارد که بخشی از احتیاج بدن را این ویتامین ها می تواند تامین کند، وجود سبوس برای حرکات روده ای و سیستم گوارشی مفید است و حتی می تواند از سرطان های روده ای پیشگیری کند.

اگر از قند خون رنج مى برید مصرف این مواد غذایى را به خاطره ها بسپارید + بدترین خوراکى براى دیابتى ها

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اضافه کرد: سبوس در بحث گوارش بسیار حائز اهمیت است چرا که سبوس می تواند آب لازم را جذب کند و در هضم غذا و برطرف یبوست مؤثر باشد و در پیشگیری از بیماری های روده بزرگ از جمله سرطان کولون یاری می نماید، از دیگر خواص نان سبوس دار ارزش غذایی بسیاربالای آن است.

انوشه گفت: سبوس برای سلامت چشم ها مفید است و ویتامین های روی و نیاسین در سبوس می تواند به افزایش سلامت عمومی چشم یاری کند همچنین باعث کاهش ریسک بیماری دژنراسیون ماکولا ناشی از سن که علت اصلی از بین رفتن بینایی در افراد بالای 60 سال است، می گردد.

او توصیه کرد: افراد خوراکی هایی که با آرد سفید و بدون سبوس تهیه شده استفاده ننمایندیا اگر هم استفاده می نمایند مصرف آنها را به حداقل برسانند.

آیان کتاب: مجموعه ای از بهترین کتاب های دنیا را در این مجموعه بخوانید

دبی: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7464

به "بهترین نان برای مصرف را بشناسید، سلامت چشم و روده را با این نان تضمین کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین نان برای مصرف را بشناسید، سلامت چشم و روده را با این نان تضمین کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید