آنالیز فنی پورشه ماکان توربو 2019

به گزارش کنفرانس هکا، پورشه ماکان توربو 2019 زیر کاپوت پیشرانه 6 سیلندر 2.9 لیتری توربوی سبک تر و کوچک تری واقع شده است که جایگزین نمونه 6 سیلندر 3.6 لیتری توربوی قبلی شده است.

آنالیز فنی پورشه ماکان توربو 2019

به گزارش خبرنگار ،شاسی بلند های معدودی می توانند از نظر پرفورمنس پا به پای پورشه ماکان بتازند. از زمان عرضه در سال 2017 تاکنون، ماکان به عنوان یکی از اسپورت ترین قدبلند های بازار مطرح بوده و سریعاً به عنوان پرفروش ترین محصول پورشه تثبیت شده است. این خودرو در سال 2018 فروش بالاتری در مقایسه با 911، کیمن و باکستر داشته و این امر نشان دهنده گرایش مشتریان به سمت چنین خودرو هایی و ترجیح دادن ماکان به خودرو های اسپورت سنتی می باشد.

تاکنون خانواده ماکان تنها از مدل چهار سیلندر پایه و مدل گران تر S تشکیل شده بود اما هم اکنون چشمان ما به جمال ماکان توربو روشن شده و همه چیز به زیر کاپوت مربوط می گردد.

در زیر کاپوت پیشرانه 6 سیلندر 2.9 لیتری توربوی سبک تر و کوچک تری قرار گرفته است که جایگزین نمونه 6 سیلندر 3.6 لیتری توربوی قبلی شده است. این نیروگاه آهنین در مدل های S پانامرا و کاین و همچنین دیگر محصول گروه فولکس واگن یعنی آئودی RS4 هم بکار رفته است.

این پیشرانه قدرت 434 اسب بخاری دارد که افزایش 39 واحدی را نشان می دهد. گشتاور 550 نیوتون متری آن نیز بین دور های 1800 تا 5600 پیشرانه فراوری شده و به وسیله گیربکس 8 سرعته PDK به تمامی چرخ ها فرستاده می گردد. ماکان توربو به صورت استاندارد از فنر های فولادی و سیستم مدیریت سیستم تعلیق فعال پورشه استفاده می نماید. ترمز ها در جلو و عقب از دیسک های 390 و 356 میلی متری استفاده نموده و به منظور کاهش آلودگی ترمز ها از پوشش تنگستن کاربید استفاده نموده است.

همه این موارد دست به دست هم می دهند تا یک شاسی بلند با سواری فوق العاده را بسازند. پیشرانه جدید عضو کلیدی این دینامیک رانندگی بالا بوده و ما انعطاف آن را بسیار دوست داریم. کافی است ماکان توربو را در یکی از حالت های رانندگی دلخواه قرار داده و درحالی که سیستم اگزوز اسپورت و فعال طنین بالایی دارد اما در هنگام حرکت در بزرگراه ها صدای کمتری خواهد داشت.

اما زمانی که به پیشرانه فشار وارد کنید توانایی های واقعی آن را خواهید دید. صدای پیشرانه هدفمند و جذاب بوده و گیربکس هم سرزنده تر شده و شما را به استفاده از پدال شیفتر ها تشویق می نماید. صدای پیشرانه در دور بالاتر از 4 هزار بیشتر شده و اینجاست که احساس می کنید گشتاور کامل نیروگاه آهنین ماکان توربو در دسترس بوده و می توان تا دور های بالا با آن تازید.

آماده ساختن ماکان برای انجام چنین کار هایی آسان است. یک کلید چرخان روی فرمان به معنی انتخاب های حالت های رانندگی، اسپورت، اسپورت پلاس و شخصی است. دکمه اسپورت روی کنسول نیز باعث می گردد قدرت پیشرانه به مدت 20 ثانیه بیشتر گردد.

ماکان توربو یک بیش فرمانی طبیعی داشته و اگر در استفاده از پدال گاز و فرمان تنبل باشید این موضوع را حس خواهید کرد. البته سیستم چهار چرخ محرک کمی اجازه لغزش بخش عقب را می دهد. این میزان لغزش کم و قابل کنترل بوده و هرگز احساس خارج شدن از دست راننده را نمی دهد. فرمان همچنان خوب بوده و اعتمادبه نفس زیادی را برای تخمین توانایی های ماکان به راننده می دهد.

خودروی حاضر در تست از سیستم تعلیق بادی سفارشی استفاده نموده و عملکرد خوبی هم دارد. البته ما شانس تست ماکان توربو مجهز به فنر های فولادی استاندارد را نداشتیم، اما هر دو ترمز های سرامیک کربنی سفارشی و استاندارد را آنالیز کردیم. این ترمز ها هزینه بر هستند، اما زمانی که استفاده از ترمز اولویت اصلی باشد به یک ضرورت بدل می گردد.

هنوز هم دینامیک سواری جذاب ماکان در بسته ای لاکچری و سطح بالا ارائه می گردد. کابین این خودرو فضای خوبی برای چهار سرنشین بزرگ سال داشته و محفظه بار 500 لیتری آن نیز کاملاً جوابگوی نیازهاست. علیرغم اینکه مدل توربو در بالاترین سطح خانواده ماکان قرار می گیرد، اما پوشش چرمی به صورت استاندارد در آن وجود ندارد. البته جایگاه های اسپورت یا راحت با تنظیم در 14 جهت هزینه ای ندارند. صفحه نمایش 10.9 اینچی نیز وجود دارد که تیز بوده و استفاده راحتی دارد.

پورشه ماکان توربو شاید از قوای محرکه جدیدی استفاده نموده باشد اما از نظر احساس برانگیز بودن همچنان همان خودروی قبلی است. ماکان مثل همواره نشان دهنده یک شاسی بلند پرفورمنس است که ترکیبی از سرعت و چابکی، راحتی و آسایش بالاست. البته این خودرو بی نقص نیست و حتی پوشش چرمی را باید با هزینه بیشتر در اختیار گرفت.

مشخصات پورشه ماکان توربو

قیمت: 68530 پوند

پیشرانه: 6 سیلندر 2.9 لیتری توربوی بنزینی

قدرت/گشتاور: 434 اسب بخار/550 نیوتون متر

گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک

شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4.3 ثانیه

حداکثر سرعت: 270 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: 12 لیتر در هر صد کیلومتر

20amar.ir: آشنایی با علم آمار و ریاضیات

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7024

به "آنالیز فنی پورشه ماکان توربو 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز فنی پورشه ماکان توربو 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید