برانکو: فریب صندلی سپیدرود را نمی خوریم

به گزارش کنفرانس هکا، طبیعی است که همه تیم ها مقابل پرسپولیس دنبال نباختن باشند اما من می دانم که فلسفه علی کریمی این نیست.

برانکو: فریب صندلی سپیدرود را نمی خوریم

به گزارش خبرنگاران ، پیش از شنیدن پرسش های خبرنگاران، برانکو ایوانکوویچ صحبت هایش در نشست خبری پیش از بازی با سپیدرود را با یادآوری صعود دوباره پرسپولیس به نیمه نهایی آغاز کرد: یک بار دیگر برد مقابل الدحیل را به شاگردانم و طرفداران تبریک می گویم. ما تنها تیمی در آسیا هستیم که دو سال پیاپی به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان صعود کردیم. در این مرحله با السد بازی داریم که در مرحله گروهی همگروه مان بود و صعود هر دو تیم نشان می دهد که در چه گروه سختی قرار داشتیم. انتظارم این است که بازیکنانم در سایه همین پیروزی انگیزه خود را حفظ و با تمام توان شان مقابل سپیدرود بازی نمایند. این را می دانید که ما همیشه نهایت احترام را برای حریفان مان قائل هستیم و مطمئن باشید در این بازی هم فریب صندلی سپیدرود را نخواهیم خورد.

به نظر نمی رسد مقابل سپیدرود کار سختی داشته باشید، این طور نیست؟

همه ما می دانیمکه سپیدرود آغاز نه چندان جالبی در لیگ داشت اما با علی کریمی راه خودش را کم کم پیدا می نماید. حضور کریمی باعث گردیده این تیم روند خوبی را در پیش بگیرد و اوضاع خود را کنترل کند. انتظار حریف بهتری را نسبت به شرایط گذشته این تیم داریم. شاید حریف دلایلی برای خوش بینی از بازی یکشنبه داشته باشد و مثلا فکر کند ما هنوز در فکر پیروزی برابر الدحیل هستیم اما این طور نیست. این بازی هم به اندازه بازی با الدحیل برای ما اهمیت دارد و هرگز حریف را دست کم نمی گیریم.

یعنی با ترکیب اصلی بازی می کنید؟

خودتان خواهید دید که ما با چه ترکیبی به میدان می آییم. همه بازیکنانی که در تیم ما حضور دارند، بازیکنان مهمی برای پرسپولیس هستند و وظیفه دارند طوری تمرین نمایند که اگر حتی یک دقیقه فرصت بازی داشتند، بهترین عملکرد را از خود نشان دهند.

با توجه به کمبود بازیکن، به نظر می رسد که با تغییر سیستم به دنبال جبران محدودیت در پرسپولیس هستید.

بازیکنان ما آمادگی بازی در هر شرایطی را دارند چون از بازی کردن لذت می برند. هر مسابقه شرایط خاص خودش را دارد و ما هم فلسفه و دیدگاه خاص خودمان را داریم. دیدگاهی که باعث گردیده در چهارمین سال متوالی خود را در بهترین شرایط نشان دهیم. نمی توانیم پیش بینی کنیم که در هر بازی چه شرایطی پیش می آید. این بازیکنان هستند که باید طوری آماده شوند که در طول بازی خواسته های کادر فنی را اجرا نمایند و بعضی وقت ها به شکل عالی و همانند دیدار با الدحیل این کار را انجام می دهند. برخی مواقع هم به شکل ضعیف تری این کار را انجام می دهند. مهم این است که آنها هیچوقت ناامید نشوند و در سخت ترین شرایط هم برای تغییر نتیجه کوشش نمایند.

اما کارت هایی که می گیرند، ممکن است تیم را به دردسر بیندازد.

بازیکنان ما در بازی ها با انگیزه بسیار زیادی ظاهر می شوند و با توجه به اینکه خودمان اصرار داریم هجومی بازی کنیم، کارت زرد دریافت هم بخشی از بازی است. من قصد اعتراض به داور را ندارم و هیچوقت به بازیکنانم نمی گویم در زمین کاری نمایند که کارت بگیرند ولی شرایط و استرس بازی باعث می گردد آنها کارت زرد بگیرند.

نگران نیستید که سپیدرود هم مثل بقیه حریفان پرسپولیس تدافعی بازی کند؟

طبیعی است همه تیم هایی که مقابل پرسپولیس قرار می گیرند به دنبال نباختن باشند اما من می دانم که فلسفه علی کریمی این طور نیست. او سعی می نماید فلسفه و روش بازی تیمش را نسبت به قبل عوض کند، اگرچه این اتفاق به سرعت رخ نمی دهد و احتیاج به زمان دارد. کریمی را از زمانی که بازیکن بود، می شناسم. همچنین فصل پیش که به عنوان مربی کارش را آغاز کرد. او خودش یک بازیکن رو به جلو بود و تیمش هم تهاجمی بازی می نماید اما واکنش ما هم تعیین است. تهاجمی بازی می کنیم چون برد می خواهیم.

در این دو هفته پرسپولیس بازی های سخت و فشرده ای دارد، برای آماده نگه داشتن تیم چه برنامه ای دارید؟

قطعاً این برنامه ریزی برایمان مشکل ساز است اما ما آماده اند و این آمادگی را در بازی های قبل نشان داده اند. ما در فاز اول باید ریکاوری خوبی داشته باشیم، چرا که بازی ها با حداکثر سرعت برگزار می گردد و هر یک از آنها برای ما ارزش یکسان دارد. در حال حاضر هم بازی با سپیدرود برای ما بسیار مهم است.

با توجه به اینکه سیدجلال آماده ترین بازیکن پرسپولیس است، شما با خداحافظی او از بازی های ملی موافقید؟

سید پارسال به عنوان بهترین بازیکن لیگ ایران انتخاب شد. حالا به اینکه این انتخاب را به رسمیت بشناسیم یا نه کاری ندارم، اما از نظر من هم او بهترین بود و قطعاً نظر شما هم همین است. سیدجلال سال جاری هم بسیار درخشان و عالی ظاهر گردیده و حتی یک جلسه از تمرینات ما را از دست نداده است که همین یاری نموده تا او عملکردی عالی داشته است. او رکوردار قهرمانی در لیگ ایران است و 115 بازی ملی دارد. جالب اینکه 100 بازی از این 115 بازی ملی مربوط به زمانی است که او در لیگ ایران بازی می کرد. بحث خداحافظی سیدجلال از بازی های ملی بستگی به سرمربی آینده تیم ملی دارد اما موضوع مهم تر این است که آیا فدراسیون برنامه ای برای خداحافظی سیدجلال از تیم ملی دارد یا نه.

در صحبت های تان به سابقه سیدجلال در لیگ ایران اشاره کردید. پس شما موافق مربیانی که می گویند لیگ ایران کیفیت ندارد و بازیکنان را تشویق به لژیونر شدن می نمایند، نیستید.

معلوم است که موافق نیستم. در تمام بازی های ایران در جام جهانی، بهترین های تیم ملی بازیکنان لیگ برتری بودند. قطعاً لیگ برتر ایران از لیگ قطر، امارات و حتی از بهترین لیگ های آسیا هم بهتر است. همه ما کوشش می کنیم کیفیت لیگ مان را بالا ببریم و این کار ساده ای نیست.

2 - 770

parmisfun.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای پارمیس

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 698

به "برانکو: فریب صندلی سپیدرود را نمی خوریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برانکو: فریب صندلی سپیدرود را نمی خوریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید