بدروم؛ شهری که باید به آن سفر کرد

به گزارش کنفرانس هکا، بدروم فقط یک شهر ساحلی زیبا نیست، این شهر توریستی گزینه های زیادی به شما برای لذت بردن از تعطیلاتتان ارائه خواهد نمود. بدروم جایی است که شرق و غرب را به هم وصل می نماید. امکانات و منظره های زیبای اروپایی در کنار زندگی سنتی و گرم آسیایی با هم تلفیق شده و یک فرهنگ بی نظیر را به وجود آورده. بدروم قبل از از این که بخشی از خاک ترکیه و امپراتوری عثمانی گردد زمانی متعلق به یونان بوده. خرابه های باستانی این دوران هنوز هم پا بر جاست، آرامگاه ماسولوس (Mausolus)، شهر باستانی کریا (Caria) و خرابه های معبد زئوس از مهم ترین بناهای دوران بدرومِ یونانی است.

بدروم؛ شهری که باید به آن سفر کرد

اما در بدروم چه مکان هایی را نباید از دست بدیم؟ در ادامه با مجله خبرنگاران همراه باشید.

قلعه ی مشهور بدروم

اگر به تاریخ علاقمند هستید، یکی از جاذبه های اصلی این منطقه قلعه ی مشهور بدروم است که در قرن 16 میلادی ساخته شده. در گذشته این قلعه معروف به قلعه سنت پیتر (St. Peter) بوده که اکنون متعلق به موزه باستان شناسی بدروم است. این موزه شامل حمام های ترکی، اتاق های شکنجه، کشتی های بیزانس و… است.

سواحل طلایی

اگرچه بازدید از مکان های تاریخی ممکن است بخشی از برنامه های شما در سفر به بدروم باشد اما به خاطر داشته باشید که جاذبه اصلی این شهر سواحل زیبای آن است. مسافران در خصوص ساحل حق انتخاب های متنوع و زیادی خواهند داشت. کسانی که می خواهند در هر زمانی از سواحل آرام و خلوت بدروم لذت ببرند ساحل آکیارلر (Akyarlar) گزینه مناسبی برای آن ها خواهد بود. در مقابل کسانی هم هستند که به دنبال هیجان و تفریحات آبی هستند؛ ما به این دسته از مسافران ساحل یالی کاواک (Yalikavak) و تُرک بوکو (Türkbükü) را پیشنهاد می کنیم.

باشگاه های تفریحی و رستوران ها

در بدروم زندگی همواره در جریان است، رستوران های درجه یک و تفریحات شبانه باعث شده شور و هیجان هیچ وقت از این شهر بیرون نرود. تنوع غذایی رستوران ها، گردشگران با هر سلیقه ای را راضی نگه می دارد. به علاوه وجود رستوران های لوکس در کنار رستوران های مالی حق انتخاب گسترده ای برای گردشگران فراهم نموده است.

غذای دریایی محبوب ترین گزینه بین گردشگر ها به حساب می آید. کُمُودُر (Komodor)، اُرفوز (Orfoz) و میمُزا (Mimoza) در صدر لیست قرار دارند ولی اگر می خواهید غذای سنتی-دریایی بدروم را امتحان کنید، به سراغ کورفِز (Körfez) بروید.

جشن و شادی شبانه بخش جدانشدنی بدروم است؛ به طوری که هر سال به تعداد این باشگاه ها افزوده می گردد، این جشن ها نیمه شب شروع می گردد و برخی اوقات تا ساعت های اولیه صبح فردای آن روز نیز ادامه پیدا می نماید.

هتل و محل اقامت

در این شهر انتخاب های متنوعی برای اقامت خواهید داشت. هتل لوکس گل ترکب بوکو (Göltürkbükü) تمام معیار های یک اقامتگاه رویایی را دارد. هتل های رویایی دیگری مانند هتل بارباروس، هتل مرمره و … در دسته هتل های 5 ستاره این شهر قرار دارند.

مراکز خرید

مراکز خرید بی نظیر به شما حق انتخاب فراوانی خواهند داد. مرکز خرید پالمارینا (Palmarina) یکی از بهترین آن هاست. این مجموعه شامل 53 برند مطرح جهان است که در برگیرنده برند های معماری داخلی، البسه، لوازم آرایشی و تکنولوژی های روز جهان است. گزینه دوم، مرکز خرید شهر بدروم است که قدیمی ترین مرکز خرید این شهر هم به حساب می آید. اگر همچنان به دنبال خرید کردن هستید، مرکز خرید میدتاون پیشنهاد سوم ما است که نباید آن را از دست بدهید. (خرید ارزان بلیط تهران انکارا و بلیط انکارا تهران)

هنر و صنایع دستی

در 4 دهه گذشته بدروم به شهر مورد علاقه هنرمندان تبدیل شده است. حضور آن ها در شهر باعث شده که بدروم به شهری هنری تبدیل گردد. به لطف حضور این هنرمندان است که شما می توانید سوغات و صنایع دستی بی نظیر و با کیفیتی خریداری کنید. صندل های حُسنا (Husna) در کنار جواهرات و آویز های زینتی اصلی ترین صنایع دستی این شهر به حساب می آیند.

مجله آیرخ: مجله گردشگری و مسافرتی

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 9086

به "بدروم؛ شهری که باید به آن سفر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدروم؛ شهری که باید به آن سفر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید