با شهر باکو و دیدنی های آن آشنا شوید

به گزارش کنفرانس هکا، جاذبه های گردشگری باکو

باکو آنقدر از جاذبه های گردشگری غنی است که به راحتی می توان سه روز کامل را به قدم زدن و گشت و گذار در آن گذراند و هنوز هم احساس کرد فرصت کافی ای برای لذت بردن از زیبایی های این شهر قفقازی نبوده است همچنین 2 روز زمان اضافی لازم است تا جاذبه های اطراف شهر را دید. با خبرنگاران همراه باشید تا در ادامه به معرفی شهر و جاذبه های آن بپردزیم:

با شهر باکو و دیدنی های آن آشنا شوید

بناهای یادبود معروف باکو

ایچری شهر(Icheri Sheher)

این کلمه به معنای شهر داخلی است. تقریبا می توان گفت بیشتر دیدنی های شهر در این قسمت متمرکز شده است. کاخ ها، برج ها، مساجد و دیگر ساختمان های ایچری شهر معماری کلاسیک زیبایی دارند و نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کنند. این منطقه، یک مکان منحصر بفرد تاریخی است که درست در قلب شهر باکو قرار گرفته است و در سال 2000 میلادی در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

دروازه مراد(Gates of Murad)

این دروازه در واقع نقطه عطفی در قلعه ایچری شهر است که در قرن شانزدهم ساخته شد و یکی از بهترین دیدنی های این شهر محسوب می شود.

کاخ شیروانشاه(SHIRVANSHAHS PALACE)

این کاخ در پشت دیواره های شهر قدیمی (شهر قدیمی نام دیگر ایچری شهر است) قرار گرفته است و یکی از قدیمیترین نمادهای شهر باکو محسوب می شود. این کاخ در قرن پانزدهم و در زمانی که باکو به عنوان مرکز امپراطوری شیروانشاه انتخاب شد، ساخته شد و یکی از بهترین بناها و بقایایی است که از ساختمان های قدیمی باکو بر جای مانده است. در سال 2000، این کاخ به عنوان میراث جهانی یونسکو انتخاب شد و در لیست این سازمان قرار گرفت.

همانطور که گفته شد این کاخ در شهر قدیمی باکو قرار گرفته است و فاصله آن از مترو ایچری شهر فقط 5 دقیقه پیاده روی است و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری شهر باکو محسوب می شود.

بلوار شهر(CITY BOULEVARD)

بلوار باکو (که به آن پارک ملی ساحل می گویند) نمای بسیار زیبایی به دریای خزر دارد و بهترین منظره شب باکو را می توان در این قسمت شهر دید. مراکز خرید، مراکز تجاری، رستوران ها، چایخانه ها و قسمت بزرگی از جاذبه های گردشگری دیگر باکو در راه پیاده روی در این راستا وجود دارند. اگر از آب و هوای خیلی گرم باکو خسته شدید و دوست داشتید هوای تازه دریا را وارد ریه هایتان کنید به بلوار شهر بروید. همچنین در این قسمت می توانید یک تور قایق اجاره کنید و قسمت های مختلف باکو و دریا را با آن ببینید.

بهترین زمان رفتن به بلوار شهر، عصرهاست که نه تنها می توانید از هوای تازه دریا استفاده کنید، بلکه زیبایی شب های باکو را هم با تمام وجودتان احساس کنید.

برج دختر جوان(THE MAIDEN TOWER)

برج دختر جوان را تقریبا می توان اصلی ترین جاذبه شهر دانست. این برج دومین ساختمان پر بازدید در سراسر باکو است و در نزدیکی فرودگاه قرار گرفته است. همینکه به بالای آن برسید، از نمای فوق العاه ای که از شهر می بینید شگفت زده می شوید. دلیل ساخت این برج را می توانید مطالعه کنید.

منیع: bakuexplorer.com

منبع: الی گشت
انتشار: 29 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13460

به "با شهر باکو و دیدنی های آن آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شهر باکو و دیدنی های آن آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید