این جنگنده فقط در ایران و دو کشور دیگر دنیا خدمت می نماید!، فیلم

به گزارش کنفرانس هکا، ایران، یونان، ترکیه تنها کاربران نسخه رزمی اف4 افسانه ای هستند و نسخه های آموزشی و نمایشی آن در برخی از کشورها هنوز باقی است.

این جنگنده فقط در ایران و دو کشور دیگر دنیا خدمت می نماید!، فیلم

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، تصاویری در فضای مجازی منتشر شده که نشان می دهد 19 فروند فانتوم در کره جنوبی برای همواره به پارکینگ منتقل می شوند و دیگر پرواز نخواهند کرد. صفحات تخصصی هوانوردی و پرواز نوشته اند که خبرتلخی که از فانتوم های کره جنوبی برای دوست داران فانتوم آمد. نیروی هوایی کره جنوبی تصمیم به بازنشسته کردن 19 فروند ⁧فانتوم⁩ از ناوگان خود گرفت. بدین ترتیب (ایران، یونان، ترکیه) فقط کاربر نسخه رزمی این جنگنده افسانه ای هستند. ولی نسخه های آموزشی و نمایشی در برخی از کشورها هنوز باقی است.

مک دانل داگلاس اف4 فانتوم 2 مشهور به فانتوم، جنگنده-بمب افکن دو سرنشینه و 2 موتوره مافوق صوت و دوربرد است که توانایی عملیات در تمام ساعات شب و روز و همه شرایط آب و هوایی را دارد. از فانتوم به عنوان یکی از برترین و مشهورترین جنگنده های سده بیستم میلادی نام برده می گردد.

فانتوم 2 از سال 1960 وارد خدمت در نیروی دریایی ایالات متحده شد. کارایی که فانتوم از خود نشان داد، سبب آن شد که نیروی هوایی و سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده که در ابتدا به آن علاقه ای نداشتند آن را سفارش دهند و استفاده از آن را شروع نمایند. شرکت مک دانل داگلاس این هواپیما را تا اواخر دهه 1970 برای نیروی دریایی ایالات متحده می ساخت. سرعت فانتوم به عنوان یک جنگنده بزرگ به بیش از 2.2 ماخ می رسد، در عین حال توانایی حمل 8480 کیلوگرم سلاح و مهمات از جمله موشک، راکت و بمب را در 9 جایگاه خارجی دارا می باشد. اف4 مانند دیگر رهگیرهای زمان خود بدون توپ مسلسل داخلی طراحی شده بود اما در مدل های بعدی، توپ گاتلینگ 20م م ام61 والکان در آن جاسازی شد. این جنگنده در ابتدای خدمت خود توانست 15 رکورد جهانی هنگام پرواز همانند حداکثر سرعت و حداکثر ارتفاع پرواز را به خود اختصاص دهد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 بهمن 1402 بروزرسانی: 10 بهمن 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 14695

به "این جنگنده فقط در ایران و دو کشور دیگر دنیا خدمت می نماید!، فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این جنگنده فقط در ایران و دو کشور دیگر دنیا خدمت می نماید!، فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید