اگر می خواهید با نویسندگان معاصر روس آشنا شوید این کتاب را بخوانید

به گزارش کنفرانس هکا، رفتیم بیرون سیگار بکشیم، هفده سال طول کشید عنوان مجموعه داستان های کوتاه از نویسندگان روسی است که به وسیله آبتین گلکار ترجمه شده است.

اگر می خواهید با نویسندگان معاصر روس آشنا شوید این کتاب را بخوانید

خواندن این کتاب شما را با نویسندگان معاصر روسی آشنا می نماید آن هم نویسندگانی که همگی در حال حاضر مشغول به نوشتن هستند و نوشته های آنها آیینه روسیه کنونی است.

داستان هایی که اتفاقی انتخاب نشده اند و دنیا شان کم وبیش به هم نزدیک است. قهرمانان این داستان ها از لایه هایی از جامعه انتخاب شده اند که در گذشته امکانی برای رساندن صدایشان به گوش خوانندگان پیدا نمی کردند.

عنوانی که مجذوب کنندهیت کتاب را دوچندان نموده است

نام کتاب رفتیم بیرون سیگار بکشیم، هفده سال طول کشید برگرفته از یکی از داستان های کتاب است. کتابی که آبتین گلکار ترجمه نموده و نشر دنیا معاصر آن را به چاپ رسانده است.

آبتین گلکار از مترجمان پرکاری است که پژوهشگر زبان و ادبیات روسی و استادیار دانشگاه تربیت مدرس است. او آثاری از نیکلای گوگول، نیکلای اردمان، آلکساندر هرتسن و آنا آخماتووا را ترجمه نموده است.

گلکار دوره کارشناسی را در دانشگاه تهران و دوره کارشناسی ارشد و دکتری ادبیات روسی را در دانشگاه ملی تاراس شفچنکو کی یف گذرانده است. آبتین گلکار تا به امروز آثار بسیار مشهوری از نویسندگان روس ترجمه نموده است و سهم قابل توجهی در معرفی نویسندگان معاصر روسی به خوانندگان فارسی زبان داشته است.

کتاب های اتاق شماره شش و داستان ملال انگیز از آنتوان چخوف، آشیانه اشراف از ایوان تورگینف، حمام ها و آدم ها از میخائیل زوشنکو تعدادی از آثار گلکار هستند.

چرا باید این کتاب را خواند؟

ادبیات روس دهه های اخیر با وجودِ داشتن داستان نویسان برجسته ای که معروفیت بین المللی دارند، کمتر به مخاطبان فارسی زبان معرفی شده است.

تمامی نویسندگان کتاب رفتیم بیرون سیگار بکشیم، هفده سال طول کشید در حال حاضر زنده هستند و مشغول نوشتن و همین مسئله کتاب را مجذوب کننده تر می نماید.

در این باره بخوانید:

ایگنیشس متنفر از اتحادیه ابلهان

غاده السمان؛ شاعر عرصه داستان

چند فریم کمتر دیده شده از نجف دریابندری؛ از کتاب آشپزی تا ترک تحصیل!

رفتیم بیرون سیگار بکشیم، هفده سال طول کشید... کتابی است از دنیاِ نه چندان مهربانِ نویسندگانی که سیگار کشیدن شان هنوز تمام نشده است. داستان کوتاه یکی از برترین نمادهای ادبی یک کشور و یکی از مهم ترین و تاثیرگذار ترین بخش های ادبیات یک کشور است.

خواندن داستان کوتاه به خواننده این اجازه را می دهد که روایت های متفاوتی را تنها در چند صفحه کوتاه بخواند.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12911

به "اگر می خواهید با نویسندگان معاصر روس آشنا شوید این کتاب را بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر می خواهید با نویسندگان معاصر روس آشنا شوید این کتاب را بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید