افزایش 200 درصدی رویدادهای اکوسیستم فناورانه دانشگاه آزاد

به گزارش کنفرانس هکا، مدیرکل سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش 200 درصدی تعداد رویدادهای فناورانه برگزارشده در اکوسیستم فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اطلاع داد.

افزایش 200 درصدی رویدادهای اکوسیستم فناورانه دانشگاه آزاد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، قباد بهزادی پور مدیرکل سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت توانمندسازی افراد و نیروهای فناور در جهت اشتغال دانش بنیان، گفت: رویدادهای فناورانه یکی از روش های تاثیرگذار برای ایجاد و استقرار تیم ها در مراکز رشد به صورت هسته و واحد فناور و بعلاوه آموزش و توانمندسازی فناوران است.

وی اضافه نمود: خروجی رویدادهای فناورانه در مراکز رشد، زمینه توانمندسازی هسته ها و واحدهای فناور و ایجاد شرکت های دانش بنیان و اشتغال دانشجویان را فراهم می نماید. در این راستا رویدادهایی که خروجی آنها منجر به یک قرارداد اقتصادی یا جذب هسته فناور در مراکز رشد شوند، از امتیاز تشویقی در سطح بندی برخوردار خواهند شد.

به گفته مدیرکل سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در سال 1399 در مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی 606 رویداد فناورانه برگزار گردید که این تعداد در سال 1400 به 1837 رسید. او در ادامه گفت: رویدادهای فناورانه در 10 بخش و با اهداف متفاوت در مراکز رشد برگزار می گردد که عبارت از دوره های آموزشی (472 مورد)، وبینار (690 مورد)، استارتاپ ویکند (76 مورد)، طرح پویش کارآفرینی (32 مورد)، چالش فناوری (68 مورد)، تجربه در جهت فناوری و نوآوری (49 مورد)، روز عرضه و نمایش فناوری (9 مورد)، نمایشگاه / جشنواره / فن بازار (56 مورد)، ایده آرا (268 مورد) و سایر فعالیت های فناورانه (86 مورد) است.

مدیرکل سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: از تعداد 1837 مورد برنامه فناورانه برگزار گردیده در واحدهای دانشگاهی، 547 برنامه فناورانه در راستای رویداد ملی گام دوم دانشگاه برگزار گردیده است. فعالیت های فناورانه به وسیله تمامی واحدهای دانشگاهی در قالب های ایده آرا، چالش فناوری و استارتاپ ویکند برگزار گردیده است. برگزاری رویدادهای فناورانه یکی از شاخص های ارزیابی سراهای نوآوری و سطح بندی مراکز رشد دانشگاه به شمار می رود. بعلاوه برگزاری رویدادهای فناورانه در اکوسیستم فناوری دانشگاه یکی از اقدامات کلان بسته توسعه فناوری و نوآوری دانشگاه است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13392

به "افزایش 200 درصدی رویدادهای اکوسیستم فناورانه دانشگاه آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 200 درصدی رویدادهای اکوسیستم فناورانه دانشگاه آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید