اصول شیک پوشی چیست؟ (رازهای خوش تیپی خانم ها و آقایان)

به گزارش کنفرانس هکا، اصول شیک پوشی در عین سادگی، بسیار مهم هستند. گاهی یک اشتباه کوچک در ترکیب اکسسوری ها یا لباس هایتان می تواند مجذوب کنندهیت استایلتان را به طور کامل از بین ببرد. شما می توانید با استفاده از اکسسوری هایی مقرون به صرفه و مناسب مثل جدیدترین عینک طبی زنانه، بروزترین لباس ها، کیف و کفش و … استایل های مجذوب کننده داشته باشید و خود را به عنوان یک فرد شیک پوش در هر جمعی معرفی کنید.

اصول شیک پوشی چیست؟ (رازهای خوش تیپی خانم ها و آقایان)

توصیه می کنیم که ابتدا سبک استایلتان را (کلاسیک، کژوال و …) تعیین کنید، این وسایل را می شناسید؟ با لوازمی که استایل را لوکس می نمایند، آشنایی دارید؟

آشنایی با اصول شیک پوشی

تولستوی می گوید با ورود به یک جمع، ابتدا لباس هایتان شما را معرفی می نماید؛ بنابراین هر کسی قبل از معاشرت با شما از روی تیپ و استایلتان شخصیتتان را می سنجد، از این رو شیک پوشی اهمیت زیادی دارد تا بتوانید با استفاده از آن روی دیگران تاثیر بگذارید.

خوشبختانه قیمت اکسسوری های مجذوب کننده مثل قیمت عینک طبی یا انگشتر، دستبند یا گردنبند و … خیلی زیاد نیست و شما با صرف کمترین هزینه می توانید اقدام به خرید آنها کنید. آیا مهمترین نکات و اصول شیک پوشی را می دانید؟ خانم ها و آقایان برای داشتن استایلی شیک و مجذوب کننده باید به چه موارد و ترفندهایی توجه داشته باشند؟

اصول انتخاب اکسسوری

برای داشتن یک استایل خاص، ابتدا باید ببینید قصد حضور در چه مراسمی را دارید، این برنامه رسمی بوده یا محبت آمیز. دقت کنید که اکسسوری ها، لوازم جزیی هستند که لوکس بودن استایل شما را به شدت تحت تاثیر قرار می دهند.

به طور مثال خرید عینک طبی مردانه و زنانه، انگشتر، گردنبند هر نوع متعلقات دیگر، می تواند استایل ساده شما را تبدیل به یک تیپ اولدمانی نماید. شما باید علاوه بر اینکه به هماهنگی بین سایر اکسسوری ها در تیپ و استایلتان دقت نمایید، به اصول انتخاب عینک و هماهنگی آن با سایر البسه تان نیز توجه داشته باشید.

برترین راهنمای انتخاب عینک

عوامل مهمی در انتخاب عینک تاثیرگذار هستند، مثلا اگر پوست گرمی دارید باید به سراغ رنگ هایی مثل طلایی، صورتی، قهوه ای، نارنجی یا سبز بروید. افرادی با پوست سرد بهتر است به سراغ رنگ های طوسی، مشکی و بنفش بروند.

شما باید مقدار مقاومت این اکسسوری را نیز در نظر بگیرید، مثلاً اگر دائما در محیط هایی هستید که احتمال آسیب دیدگی عینک وجود دارد، از مدل های مقاوم این محصول که از جنس کائوچو می باشند، بهره بگیرید. در غیر این صورت محصولاتی از جنس تیتانیوم یا فلز را خوب است بهره ببرید که مجذوب کنندهیتتان چندین برابر گردد.

برترین راهنمای انتخاب زیورآلات

در انتخاب اکسسوری هایی مثل گردنبند باید به میزان آنها توجه داشته باشید. معمولا گردنبندها در مدل های مختلفی از جمله یقه ای، طوق، پرنسسی، ضیافتی، اپرا و ریسمان به فروش می رسند که هر کدام سایزبندی های جداگانه ای دارند. در بین انواع این مدل ها یقه ای کوچکترین سایز و ریسمان یا کمند بزرگترین سایز را دارا می باشند.

شما باید برای انتخاب دستبند نیز یک متر کوچک بردارید و دور دستتان بپیچید تا سایز مچ دست خود را متوجه شوید. اکنون می توانید متناسب با سایز مچ دست خود برای خرید دستبند به بازار بروید و برترین محصولات را برای ست با دیگر لباس هایتان بپوشید.

اصول انتخاب پیراهن و شلوار

قراردادن پیراهن داخل شلوار این روزها نه تنها برای آقایان بلکه برای خانم ها نیز بسیار مجذوب کننده و شیک است. البته مراقب باشید، چون اول باید به طرح، رنگ و مدل پیراهن توجه داشته باشید و متناسب با آن، پیراهن را داخل شلوار ببرید.

شما باید به جنس پیراهن و شلوارتان نیز دقت کنید؛ مثلاً در صورت انتخاب شلوار پارچه ای، پیراهن نیز باید از جنس پارچه باشد، اما در صورت انتخاب شلوار جین، امکان انتخاب پیراهن یا تیشرت هایی از جنس کتان یا جین را نیز خواهید داشت.

اصول انتخاب روسری و مانتو

برای شیک پوش بودن، توصیه می کنیم که در انتخاب مانتو به سراغ مدل هایی بروید که از لحاظ رنگی بیشترین سازگاری را با تناژ پوستتان دارند. مثلا افرادی با پوست تیره بهتر است که مانتوهایی با رنگ بندی خاکستری، صورتی ملایم، سفید یا آبی ملایم را انتخاب نمایند.

افرادی با پوست روشن نیز می توانند به سراغ رنگ بندی هایی مثل قهوه ای، بژ یا آبی سیر بروند. چنانچه پوستِ معمولی دارید، توصیه ما به شما نیز استفاده از رنگ هایی مثل سورمه ای، گندمی و مشکی خواهد بود.

بسیاری از خانم ها فکر می نمایند که در صورت انتخاب مانتوی طرح دار باید شال یا روسری را نیز طرح دار انتخاب نمایند که این کار بر خلاف اصول شیک پوشی است، چون تیپ و استایلتان را شلوغ و نامنظم نشان می دهد؛ بنابراین چنانچه مانتوهای طرح دار را انتخاب کردید، به سراغ روسری ها و شال هایی تک رنگ یا ساده بروید تا مجذوب کنندهیت پوشش تان افزایش پیدا کند.

افرادی با مانتوهای ساده امکان انتخاب روسری های طرح دار را دارند، چون انجام این کار یک هارمونی بسیار مجذوب کننده بین لباس های آنها به وجود می آورد.

در انتخاب روسری باید به رنگ پوستتان نیز دقت کنید؛ مثلا افرادی با رنگ پوست روشن باید به سراغ روسری هایی با رنگ بندی تیره بروند. بعلاوه افرادی با پوست تیره بهتر است که روسری هایی با رنگ روشن انتخاب نمایند.

اصول انتخاب سبک آرایش

شما باید آرایش صورتتان را کاملاً متناسب با رنگ پوستتان انجام دهید و مواد آرایشی هماهنگ با تناژ پوستتان نیز تهیه کنید تا چهره تان مجذوب کنندهتر و زیباتر جلوه کند. توصیه می کنیم به جای آرایش های شلوغ و اغراق شده، از سبک های طبیعی و معمولی استفاده نمایید؛ چون این روزها کمتر کسی از میکاپ های بسیار جیغ با رنگ های شارپ استفاده می نماید.

انتخاب رنگ رژگونه، رژلب، سایه چشم و سایر لوازم آرایشی باید کاملا متناسب با رنگ لباس ها باشد. مثلاً اگر لباسی به رنگ سبز به تن نموده اید، استفاده بسیار کم از این رنگ در سایه چشم می تواند مجذوب کنندهیت استایلتان را بیشتر کند.

اصول انتخاب عطر مناسب

عطرها انواع مختلفی دارند و در طعم های تلخ، تند، شیرین و ترش به فروش می رسند. بعلاوه انواع طبع سرد، گرم و معتدل این محصولات انتخاب را برای مشتریان کمی سختتر می نماید.

این محصولات از لحاظ گروه بویایی نیز دسته بندی های متنوعی دارند، بنابراین توصیه می کنیم که حتماً درباره تمام این ویژگی ها تحقیق کنید و عطری متناسب با ویژگی های خود خریداری کنید. مثلا اگر طبع گرمی دارید و از عطرهای گرم هم بهره ببرید، به احتمال زیاد دچار سردرد و مسائل مشابه می شوید. برای انتخاب عطر و ادکلن مناسب می توانید به سراغ فروشگاه های حرفه ای فعال در همین زمینه بروید.

اصول شیک پوشی که می توانند شما را مجذوب کنندهتر نمایند

با توجه به اصول شیک پوشی، مجذوب کنندهیت و وقار اتفاق دور از ذهنی نخواهد بود! شیک پوشی این روزها به قدری اهمیت پیدا نموده است که حتی رشته های مربوط به مد نیز در دانشگاه ها در حال تدریس هستند و کارشناسان زیادی در همین زمینه فعالیت می نمایند.

شما نیز می توانید متناسب با فرم اندامتان و ویژگی های ظاهری و شخصیتی خود برترین تیپ و استایل ها را داشته باشید.

منبع: هفت گنج
انتشار: 8 فروردین 1403 بروزرسانی: 8 فروردین 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16327

به "اصول شیک پوشی چیست؟ (رازهای خوش تیپی خانم ها و آقایان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصول شیک پوشی چیست؟ (رازهای خوش تیپی خانم ها و آقایان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید