اسنپدراگون 765G نشان داد که تراشههای سری 800 کوالکام چندان ضروری نیستند

به گزارش کنفرانس هکا، یک نکته مشترک در میان بسیاری از بهترین های گوشی های اندرویدی، استفاده آن ها از تراشه های کوالکام است. کوالکام به گزینه اول شرکت ها برای ساخت گوشی های پرچم دار تبدیل شده و در سال 2020 اسنپدراگون 865 این موقعیت را بیش از پیش تحکیم کرد. اما در امسال میلادی، اسنپدراگون 765G به لطف ویژگی های جذاب و قیمت مناسب توجهات زیادی را جلب نموده است.

اسنپدراگون 765G نشان داد که تراشههای سری 800 کوالکام چندان ضروری نیستند

کاربران به خوبی می دانند که از تراشه های پرچم دار کوالکام باید چه انتظاراتی داشته باشند اما اسنپدراگون 765G نشان داد که این شرکت می تواند عملکرد فوق العاده را با هزینه کمتری ارائه کند. در نتیجه، این تراشه در بسیاری از گوشی های عالی 2020 مانند پیکسل 5، پیکسل 4a 5G، وان پلاس نورد، موتورولا اج و بسیاری از گوشی های دیگر استفاده شده است.

این تراشه به لطف عملکرد عالی توانسته در بین تعداد زیادی تراشه تا حد زیادی به چشم بیاید. اسنپدراگون 765G به لطف بهره گیری از دو هسته قدرتمند Cortex A76 و 6 هسته کم مصرف A55 عملکرد مشابه تراشه پرچم دار اسنپدراگون 845 که در سال 2018 عرضه شده، به ارمغان می آورد. به زبان ساده، اسنپدراگون 765G نشان داد که گوشی های میان رده برای انجام بیشتر کارهای روزمره می توانند از عملکرد مشابه گوشی های پرچم دار بهره ببرند.

وقتی صحبت از کارهای روزمره به میان می آید، باید به این نکته هم اشاره کنیم که در حال حاضر حتی بسیاری از گوشی های ارزان قیمت هم در این زمینه مسئله ای ندارند. به عنوان مثال می توانیم به گوشی های مبتنی بر اسنپ دراگون 720، 732، 732 و 662 اشاره کنیم که تمام آن ها برای استفاده های روزمره عملکرد خوبی از خود نشان می دهند.

در همین رابطه، اسنپدراگون 765G به شرکت های سازنده اجازه داده که گوشی های دارای عملکرد مشابه پرچم داران را با قیمتی در حد 335 دلار معرفی نمایند. همچنین باید بگوییم که اگرچه اسنپدراگون 865 از مودم 5G جداگانه بهره می برد، ولی اسنپدراگون 765G مبتنی بر مودم 5G یکپارچه است.

طی مقایسه های صورت گرفته بین اسنپدراگون 865 و 765G، این تراشه میان رده از نظر پردازنده و پردازنده گرافیکی نسبت به مدل پرچم دار حرف زیادی برای گفتن دارد و جوابگوی بیشتر نیازهای کاربران است. بخش زیادی از این ارتقای کیفیت، به لطف کوشش های شرکت Arm برای بهبود هسته های پردازشی Cortex امکان پذیر شده است.

Arm یک شرکت بریتانیایی است که معماری تراشه های موبایل را طراحی می نماید و این صنعت را متحول نموده است. شرکت هایی مانند کوالکام، اپل، مدیاتک، سامسونگ و هواوی از معماری های ارائه شده توسط Arm استفاده می نمایند.

تمام گوشی های امروزی-فارغ از اینکه اندرویدی باشد یا آیفون-از تراشه های مبتنی بر معماری Arm استفاده می نمایند. بعضی شرکت ها مجوز استفاده از هسته های Cortex را خریداری می نمایند و بعضی دیگر با بهره گیری از معماری کلی ارائه شده توسط Arm، در زمینه طراحی پردازنده وارد عمل می شوند.

کوالکام هم از جمله شرکت هایی بود که هسته های اختصاصی خود را طراحی می کرد اما در طول سه سال گذشته به بهره گیری از هسته های پردازشی Cortex روی آورده و فقط بعضی تغییرات جزئی را بر روی آن ها اعمال می نماید. هسته Cortex A76 که بخش اصلی پردازش های سنگین اسنپدراگون 765G را بر عهده دارد، در انتها سال 2018 معرفی گردید و نسبت به A73 عملکرد بسیار بهتری را به ارمغان آورد. این هسته از نظر عملکرد و مصرف انرژی تعادل خوبی را برقرار نموده و به همین خاطر کوالکام همچنان از آن بهره می برد.

وان پلاس نورد مبتنی بر اسنپدراگون 765G در استفاده های روزمره تفاوت خاصی با پرچم داران گران قیمتی مانند گلکسی اس 20، گلکسی نوت 20 یا وان پلاس 8T ندارد و فقط هنگام اجرای بازی های سنگین می توان تفاوت بین آن ها را احساس کرد. مطمئنا بسیاری از کاربران تمایل یا توان اقتصادی برای خرید گوشی های 1000 دلاری ندارند و در این میان گوشی های ارزان تری که عملکرد خیلی خوبی را ارائه می دهند، نظر افراد زیادی را به خود جلب می نماید.

اسنپدراگون 765G توانسته الگوی گوشی های میان رده و پرچم داران مقرون به صرفه را تغییر دهد. باید ببینیم کوالکام در سال آینده میلادی برای نسل بعدی این تراشه چه برنامه هایی دارد ولی با اطمینان زیادی می توانیم بگوییم که شاهد تعداد زیادی گوشی مقرون به صرفه با عملکرد خیلی خوب خواهیم بود.

  • چرا تراشه های پرچم دار موبایل دیگر اهمیت گذشته را ندارند؟

منبع: Android Central

اردکان خبر: با قدیمیترین سایت خبری فارسی همراه شوید

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12390

به "اسنپدراگون 765G نشان داد که تراشههای سری 800 کوالکام چندان ضروری نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسنپدراگون 765G نشان داد که تراشههای سری 800 کوالکام چندان ضروری نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید