استاندارد در حکم خون باید در رگ های فراوری جریان داشته باشد

به گزارش کنفرانس هکا، چند تن از نمایندگان مجلس در آیین روز ملی استاندارد در اراک تاکید کردند که پذیرش داوطلبانه اعمال استاندارد گامی بلند به سمت پیشرفت یک کشور است.

استاندارد در حکم خون باید در رگ های فراوری جریان داشته باشد

به گزارش خبرنگاران، علی اکبر کریمی در آیین روز ملی استاندارد در اراک، اظهار کرد: استاندارد یک الزام و اجبار نیست که به فراورینماینده و صنعتگر تحمیل گردد بلکه استاندارد در حکم خونی است که باید همواره در رگ های فراوری جریان داشته باشد . امروز نامدار و مطرح شدن برندهای برتر دنیای در دنیا به طور قطع ثمره اعمال استاندارد و تضمین کیفیت توسط خود آن ها به صورت داوطلبانه است.

وی ادامه داد: در استان مرکزی با توجه به سبقه صنعتی که دارد، برای توسعه استاندارد ضرورت و احتیاج بیشتری وجود دارد، توسعه استاندارد نباید تنها با رویکرد دولتی باشد بلکه این رویکرد باید توسعه پیدا نموده و به شرایطی برسیم که سازمان استاندارد عمدتا نقش حاکمیتی را ایفا نموده و انجام امور تصدی گری را به آزمایشگاه ها و بخش خصوصی بسپرد .

وی اضافه نمود: امروزه کیفیت، خواسته و میلی زودگذر و تبلیغاتی نیست؛ چراکه بی توجهی به آن، سبب از دست رفتن مشتریان و کاهش درآمد عرضه نمایندگان از یکسو و مسائل متعاقب آن از سوی دیگر می گردد؛ بنابراین باید گفت استاندارد و استانداردسازی، از پایه های علم و فناوری است که در پیشرفت صنعت و اقتصاد نقش موثری دارند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: سرمایه گذاری در راه بهبود کیفیت کالاهای فراوریی به منظور پاسخ گویی به احتیاجهای مصرف نمایندگان داخلی و راهیابی کالاها به بازارهای دنیای و کاهش واردات، مهم ترین اصل در توسعه اقتصادی است.

سیدمهدی مقدسی نیز در این مراسم اظهار کرد: استاندارد تنها یک الزام قانونی نیست بلکه باید به عنوان یک ضرورت برای محصولات فراوریی به آن توجه گردد، دستگاه های اجرایی باید با توجه به قوانین متقن در حوزه استاندارد حمایت و همراهی از واحدهای صنعتی را انجام دهند؛ چراکه به دنبال آن هر روز سطح کیفی محصولات افزایش پیدا خواهد نمود .

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که با رعایت استاندارد می توان از فراوری محصولاتی که به فراوری کشور آسیب می زنند جلوگیری کرد، اظهار کرد: باید تمام توان را به منظور حضور در عرصه رقابت دنیای بکار گرفت؛ چراکه رقبا وارد میدان شده و عرصه را برای رقابت سخت و تنگ خواهند کرد.

وی گفت: با بهره گیری از ظرفیت های داخلی و فراوری محصولات با برندهای معتبر به ایجاد شغل پایدار یاری می گردد و چرخ صنایع فعال تر باقی مانده و عمل می نمایند.

محمدرضا منصوری نیز در این مراسم اظهار کرد: در زمان تحریم ها کار کردن سخت است و طبیعی است که کارها به سختی پیش می رود، ما می توانیم عملکرد بسیار بهتر و بالاتری از استاندارد داشته باشیم، شرکت هایی وجود دارند که محصولاتی خیلی بالاتر و بهتر از استاندارد فراوری می نمایند و اکنون هم بین این شرکت ها رقابت وجود دارد. متاسفانه ما حداقل ها را رعایت نمی کنیم و به همین سبب است که توان صادرات نداریم، در کشوری که شرایط برای صادرات فراهم است، وقتی دلار از یک هزار تومان به 15 هزار تومان می رسد، باید مواظب بود که خاک کشور صادر نگردد، زیرا صادر کردن خاک هم سودآوری به دنبال دارد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی توضیح داد: برق ایران در دنیا ارزان ترین است و به ازای هر کیلووات نیم سنت دریافت می گردد. از طرفی کارگر ایرانی 70 تا 80 دلار در ماه حقوق دریافت می نماید درحالی که این رقم در چین هزار دلار و قیمت آب، گاز و برق چندین برابر ایران و در برخی کشورها حتی 20 برابر و 40 برابر هم داریم، حال با این همه ارزانی عوامل فراوری و افزایش قیمت دلار در برابر ریال چرا باز هم صادرات نداریم.

وی اعلام کرد: اگر به دنبال موفقیت هستیم باید کوشش کنیم، با این روند اگر روزی منابع نفتی کشور تمام گردد، فاجعه به بار می آید، تمام شدن نفت به مثابه همین شرایط تحریم است. تحریم ها خود نعمت هستند تا مقداری به سختی بیفتیم و بفهمیم که اگر روزی این نعمت ارزشمند تمام شد باید چه کنیم.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: با نظام آموزش و پرورشی که در حال حاضر وجود دارد هرگز نمی توانیم به صادرات دست پیدا کنیم، این آموزش و پرورش مربوط به 50 سال قبل است و فارغ التحصیلان آن چیزی بلد نیستند که بخواهند به دنبال کارآفرینی باشند. موفقیت آن هم با نیروی انسانی که کار بلد نیست به دست نمی آید، سال جاری 700 هزار نفر در کنکور پزشکی شرکت نموده اند که این آمار تاسف بار است.

وی اضافه نمود: کوشش می کنیم طرحی را به مجلس ببریم که اگر اجرا گردد در درازمدت به نظام آموزشی مطلوب خواهیم رسید که در آن دانش آموز از همان مقطع ابتدایی رشته تحصیلی خود را انتخاب می نماید و 12 سال وقت خود را روی یک رشته و حرفه معین قرار می دهد تا در نهایت بتوانیم بر تحریم ها فائق شویم.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: در بسیاری از کشورهای دنیا اگر پول یک کشور 20 درصد بی ارزش گردد، تمام محصولاتشان صادر می گردد، ولی در کشور ما دلار هزار تومانی به 15 هزار تومان رسیده اما توان صادر کردن نداریم، پس باید به دنبال علت آن باشیم.

مدیر کل استاندارد نیز در این مراسم گفت: ما اینجا هستیم که با یکدیگر با سر دادن فریادی غرورآمیز تجارت، صنعت و تجارت خارجی را تقویت کنیم و در راستای ایجاد اعتماد عمومی و باورهای ملی و توسعه اقتصاد با استاندارد و استانداردسازی کوشش کنیم .

در این مراسم از واحدهای فراوریی نمونه استانی و کشوری و مدیران کنترل کیفی نیز تقدیر و تجلیل شد .

پارمیس: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای پارمیس

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 1036

به "استاندارد در حکم خون باید در رگ های فراوری جریان داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندارد در حکم خون باید در رگ های فراوری جریان داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید