ارتباط جالب خنده با طول عمر، فرمول هایی که حالتان را خوب می نماید

به گزارش کنفرانس هکا، یک کارشناس ارشد روانشناسی عمومی درباره ارتباط شادی با طول عمر و پیشگیری از بیماری ها شرح داد.

ارتباط جالب خنده با طول عمر، فرمول هایی که حالتان را خوب می نماید

مرجان پلویی کارشناس ارشد روانشناسی عمومی در گفت وگو با خبرنگار درباره فواید شاد بودن اظهار کرد: شاد بودن به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری می نماید و طول عمر را افزایش می دهد. تحقیقات علمی نشان می دهند که در شرایط یکسان افرادی که افسرده و غمگین هستند، به بیماری های جسمانی بیشتری نسبت به اشخاص سالم مبتلا می شوند.

او بیان نمود: شادی و خوشحالی موجب می گردد که فرد برنامه غذایی، فعالیت بدنی و خواب منظم تری داشته باشد. افراد افسرده اغلب افت عملکرد، رژیم غذایی نامناسب و خواب نامنظم دارند. این عادات در طولانی مدت بیماری های جسمی را در فرد ایجاد می نماید.

این کارشناس ارشد روانشناسی عمومی اضافه نمود: ارتباط افراد با دوستان و اقوام و انجام فعالیت های مشترک، سرگرم کننده و شادی آور نقش موثری در جلوگیری از احساس تنهایی، کنترل اضطراب، تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش طول عمر دارد.

پلویی تاکید نمود: اضطراب مزمن میزان هورمون کورتیزول را در بدن افزایش می دهد، سلامت جسمی فرد را به خطر می اندازد و طول عمرش را کم می نماید. خندیدن، داشتن استرس کمتر، افکار و باور های مثبت، انجام ورزش و رعایت رژیم غذایی سالم تاثیر چشمگیری در سلامت و افزایش طول عمر اشخاص دارد. تفکر مثبت تا حدود زیادی سلامت جسمی فرد را تضمین می نماید.

او توضیح داد: داشتن افکار مثبت و پیدا کردن راه حل های خلاقانه در مسائل، امید به زندگی را در فرد افزایش می دهد و طول عمرش را بیشتر می نماید، زیرا بین شرایط جسمی و فکری شخص ارتباط وجود دارد، به عبارتی هر چه فرد آرامش بیشتری داشته باشد، به سیستم قلبی و عروقی او فشار کمتری وارد و طول عمرش بیشتر می گردد.

این کارشناس ارشد روان شناسی عمومی گفت: بر اساس مطالعات علمی، افراد خوش بین در چارچوب عقلانیت در مقابل اشخاص بدبین که افکار منفی دارند، قرار می گیرند، بنابراین افراد خوش بین نسبت به اشخاص بدبین کمتر به حملات قلبی و عروقی دچار می شوند و طول عمر آنها افزایش پیدا می نماید.

پلویی یادآوری کرد: داشتن اضطراب، استرس و افسردگی در بروز بیماری های قلبی و عروقی موثر است، بنابراین آموزش و مهارت مثبت اندیشی به فرد یاری می نماید تا در طولانی مدت کمتر به این اختلالات دچار گردد و طول عمر بیشتری داشته باشد.

مجله آزات وب: مجله آموزشی توسعه اسکریپت های تحت وب

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7991

به "ارتباط جالب خنده با طول عمر، فرمول هایی که حالتان را خوب می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط جالب خنده با طول عمر، فرمول هایی که حالتان را خوب می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید