اجرت تعمیر گیربکس پراید و حل مسائل رایج آن

به گزارش کنفرانس هکا، ماشین پراید، یکی از پراستفاده ترین خودروهایی است که در ایران می بینید و اکثریت مردم از این خودرو استفاده می نمایند. بنابراین، ضروری است که اجزای مختلف آن را بشناسید و بدانید که هزینه تعویض یا تعمیر قطعات به چه صورت است. یکی از قطعات مهم و پر استفاده پراید که گاهی وقت ها خراب می گردد و عملکرد خودرو را مختل می نماید، گیربکس آن است. خیلی وقت ها از آن جا که فرض می کنیم هزینه تعویض یا تعمیر قطعات ممکن است خیلی زیاد باشد، از خیر تعمیر قطعات می گذریم و به رانندگی با قطعه معیوب ادامه می دهیم. دانستن قیمت تعمیر گیربکس پراید یا هر بخش دیگر آن، به ما یاری می نماید که بتوانیم تصمیم درستی بگیریم و خرج اضافی نیز نکنیم. ما در این مقاله می خواهیم اجرت تعمیر گیربکس پراید 1401 را به شما بگوییم؛ پس همراهمان باشید.

اجرت تعمیر گیربکس پراید و حل مسائل رایج آن

اجرت و هزینه تعمیر گیربکس پراید در سال 1401

گیربکس پراید، هنگام خرابی علائم متفاوتی از خود نشان می دهد. ضروری است این علائم را بشناسید تا بتوانید به طور دقیق خودروتان را عیب یابی کنید. عکس گیربکس پراید در ادامه درج شده است و علامت هایی که در ادامه گفته می شود، نشانه هایی هستند که گواه خرابی گیربکس اند:

  1. بوی سوختگی
  2. فعال شدن دیرهنگام گیربکس
  3. نشتی خودرو
  4. سخت جا رفتن دنده
  5. لیز خوردن ماشین
  6. مشکل داشتن کلاچ یا سفت شدن
  7. روشن شدن چراغ چک
  8. لرزیدن بدنه ماشین پس از روشن شدن
  9. دود کردن موتور
  10. سروصداهای غیرعادی هنگام خلاصی خودرو

هر کدام از این موارد، به نحوی می توانند بر اجرت تعمیر گیربکس پراید تاثیر بگذارند. بعلاوه، ضروری است بدانید که قیمت گیربکس پراید آنژکتوری، قیمت گیربکس پراید دست دوم، قیمت گیربکس پراید صبا دست دوم و قیمت گیربکس پراید هاچ بک، با هم متفاوت خواهد بود.

برای تعمیرات ماشین از برترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

محاسبه قیمت برای شما

اگر از زیر ماشین روغن نشت می شود، به رنگ آن توجه کنید. اگر مایع نشت شده نارنجی است، مشکل به گیربکس برمی شود. در صورتی که به موقع و بدون فوت وقت اقدام به تعویض این قطعه کنید، هزینه کمی روی دستتان خواهد گذاشت.

اگر نمی توانید راحت کلاچ را بگیرید، در کانال سیال گیربکس هوا گیر نموده است. باید خودرو را به تعمیرگاه برسانید تا این قطعه را عیب یابی، و مشکل را رفع کند.

چنانچه ماشین لیز می خورد و دنده ها به سختی جا می فرایند، شرایط بسیار خطرناک است و باید به تعمیرگاه ها مراجعه کنید چون این مشکل می تواند جان شما را به خطر بیندازد.

اگر موقع تعویض دنده اذیت می شوید و صدای بدی از ماشین بلند می شود، صفحات کلاچ کهنه شده اند و باید عوض شوند.

اگر موتور دود می نماید و بوی بدی، مانند بوی سوختگی احساس می کنید، باز هم مشکل به گیربکس برمی شود و نشان می دهد که مایع انتقال خیلی گرم شده. کم بودن این مایع یا بی کیفیت بودن آن، موجب اصطکاک قطعات گیربکس می شود و خیلی زود آن را از کار می اندازد و نیازمند تعویض می نماید.

اگر می خواهید نحوه تعویض روغن گیربکس را یاد بگیرید، این مقاله به شما یاری می نماید.

قیمت تعمیر گیربکس پراید طبق نرخنامه سال 1401

قیمت هایی که در جدول زیر مشاهده می کنید، مربوط به تعمیر و تعویض لوازم گیربکس پراید یا خود گیربکس است و قیمت ها بر اثر نرخ سال 1401 تعریف شده است.

نوع خدماتپرایدپراید دو گانه سوزپراید یورو 4
تعمیر کامل گیربکسبین 350 الی 400 هزار تومانبین 350 الی 400 هزار تومانحدود 400 هزار تومان
تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکسبین 350 الی 400 هزار تومان بین 350 الی 400 هزار تومانحدود 400 هزار تومان
باز و بست گیربکس برای عوض کردن میل لنگ و کاسه نمدبین 200 الی 250 هزار تومانبین 200 الی 250 هزار تومانبین 200 الی 250 هزار تومان

همانطور که قبلتر هم گفتیم، برای پراید دست دوم و انواع مختلف این خودرو ممکن است قیمت ها تفاوت داشته باشند.

عوامل موثر در قیمت تعمیر گیربکس پراید

قیمت معین شده حدودی است اما مسائلی چون قطعات به کار رفته و اصل یا غیر اصل بودنشان، سختی کار، اندازه دسترسی، تجربه تعمیرکار که معمولا این امکان وجود دارد که مبلغی دلبخواه را برای خود معین کند. تمامی این موارد ممکن است در معین نرخ کمی تاثیر بگذارد.

برای تعمیرات ماشین از برترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

محاسبه قیمت برای شما

خاتمه

اگر برای تعمیر گیربکس پراید دنبال تعمیرکار مجرب می گشت که به محل اعزام شود و کارش را اصولی و باکیفیت انجام دهد، می توانید از تعمیرکاران خبرنگاران یاری بگیرید. تعمیرکارانی که در تیم خبرنگاران مشغول هستند همگی به کار خود واردند و با منصفانه ترین قیمت کار را انجام می دهند. بعلاوه، پشتیبانان سایت تمام مدت در کنار شما خواهند بود تا اگر مسئله ای پیش آمد یا شکایتی از جانب شما صورت گرفت، به تمامی امور رسیدگی نمایند. برای ثبت سفارش خود جهت عیب یابی گیربکس پراید و تعمیر آن، می توانید به وبسایت ما یا اپلیکیشن سر بزنید و یا به وسیله شماره گیری 1471 با ما در ارتباط باشید.

منبع: آچاره
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13939

به "اجرت تعمیر گیربکس پراید و حل مسائل رایج آن" امتیاز دهید

4 کاربر به "اجرت تعمیر گیربکس پراید و حل مسائل رایج آن" امتیاز داده اند | 3.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرت تعمیر گیربکس پراید و حل مسائل رایج آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید