اجرای طرح سالم سازی دریا در نقاط آزاد شده سواحل گیلان

به گزارش کنفرانس هکا، اسدالله عباسی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه یک صدا و سیما درخصوص آنالیز آخرین شرایط ساماندهی سواحل شمال با بیان اینکه اجرای طرح آزادسازی سواحل یکی از اقدامات جهادی دولت سیزدهم در طول 44 سال گذشته در حوزه ساحل بوده است، اظهار کرد: بعد از دستور ریاست محترم جمهوری در مورد آزادسازی حریم 60 متری دریا، این امر در اسرع وقت در سواحل گیلان انجام و در مرحله نخست نقاط مد نظر به وسیله دستگاه های اجرایی عقب نشینی شد.

اجرای طرح سالم سازی دریا در نقاط آزاد شده سواحل گیلان

وی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی سواحل در نقاط آزاده شده در ساحل گیلان گفت: برای اجرایی کردن گام دوم(ساماندهی سواحل) جلسات متعددی را برگزار کردیم و پس از آنالیز های لازم 27 طرح سالمسازی دریا در 300 کیلومتر نوار ساحلی گیلان شناسایی شد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه مردم به حضور در نقاطی که طرح سالم سازی دریا در آن اجرایی شده است، اضافه نمود: چیزی حدود 700 هتل آپارتمان، مجتمع های گردشگری دریایی و واحدهای بومگردی در سواحل گیلان وجود دارد و مردم با حضور در 27 نقط شناسایی شده در سواحل قادر به استفاده از این طرح های گردشگری - دریایی بوده و هیچ مسئله ای برای شنا در این نقاط وجود ندارد.

عباسی، یکی از اهداف دولت سیزدهم در مورد اجرای طرح آزادسازی سواحل را خروج سواحل از انحصار دستگاه های دولتی دانست و توضیح داد: در مورد حریم 60 متری آزاد شده در سواحل گیلان نقاطی که آزادسازی در آن شکل گرفت را به مردم واگذار نموده و از ظرفیت بخش خصوصی، شهرداری و بخشداری ها استفاده کردیم تا ضمن ساماندهی، ایجاد اشتغال هم در آن منطقه ها انجام گردد.

وی با بیان اینکه 600 نجات غریق به همراه 300 داوطلب هلال احمر در تمامی نوار ساحلی گیلان مشغول به فعالیت هستند، گفت: بعد از اجرای طرح آزادسازی سواحل، نقاط کم خطر شناسایی و با مشارکت مردم و هلال احمر طرح سالمسازی دریا به برترین نحو اجرایی شد.

عباسی با بیان اینکه مردم و مسافران حق شنا در نقاط پر خطر سواحل را ندارند، گفت: در گیلان و از 300 کیلومتر نوار ساحلی، 200 نقطه خطر آفرین شناسایی شد، از این رو مردم حق شنا کردن در این نقاط را ندارند.

وی با اشاره به نصب تابلوهای خطر در نقاط خطر آفرین در تمامی اراضی دریایی گیلان، اعلام کرد: به فرمانداری ها و شهرداری ها تکلیف کردیم 200 نقطه خطر آفرین و 27 نقطه اجرای طرح ساماندهی سواحل را برای مردم با نصب تابلوهای معین نمایند تا خدای ننموده شاهد غرق شدن شهروندان عزیز در نقاط پرخطر نباشیم.

استاندار گیلان از مستقر بودن نیروهای هلال احمر و پایگاه امداد و نجات در تمامی 300 کیلومتر نوار ساحلی این استان اطلاع داد و اضافه نمود: از 300 کیلومتر نوار ساحلی موجود در این استان 50 کیلومتر مربوط به نیروی دریایی و گمرک است و مابقی را مراقب و پایگاه امداد و نجات را ساکن کردیم ولی از مردم درخواست دارم برای شنا به 27 نقطه معین شده بروند.

عباسی با تاکید بر امکان پذیر بودن سرمایه گذاری موقت در حریم 60 دریا و فقط در فصل تابستان، توضیح داد: بخش های خصوصی برای سرمایه گذاری در سواحل در فصل تابستان به فرمانداری مراجعه نموده و این طرح ها در ستاد ساماندهی سواحل آنالیز و مجوزهای لازم داده خواهد شد و هیچ مسئله ای در این خصوص وجود ندارد.

منبع: گردشبان
انتشار: 13 تیر 1402 بروزرسانی: 13 تیر 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 14095

به "اجرای طرح سالم سازی دریا در نقاط آزاد شده سواحل گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح سالم سازی دریا در نقاط آزاد شده سواحل گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید