آیفون SE 2022 تغییر ظاهری نخواهد داشت؛ طراحی تازه در سال 2024

به گزارش کنفرانس هکا، همان طور که احتمالا می دانید، در سال 2022 اپل از آیفون SE 3 رونمایی خواهد نمود که بر اساس گزارش های مختلف، از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با نسل قبلی نخواهد داشت. حالا یکی دیگر از افشاگران مشهور هم بار دیگر این موضوع را تایید نموده و گفته که مهم ترین ویژگی این گوشی، بهره گیری آن از اینترنت 5G و چیپست نو خواهد بود.

آیفون SE 2022 تغییر ظاهری نخواهد داشت؛ طراحی تازه در سال 2024

در ابتدا گفته می شد که اپل برای نسل سوم آیفون SE طراحی نو مشابه آیفون XR را در نظر گرفته است ولی به نظر می رسد این شایعه ها به دو گوشی متفاوت اشاره دارند. از یک طرف باید به آیفون SE 3 بپردازیم که از نظر طراحی هیچ تفاوتی با نسل قبلی خود ندارد که آن هم دقیقا مشابه آیفون 8 است. بنابراین باید انتظار بهره گیری از نمایشگر 4.7 اینچی LCD، دکمه هوم حاوی تاچ آی دی و حاشیه های ضخیم اطراف نمایشگر را داشته باشیم. هنوز درباره تراشه این گوشی با قاطعیت نمی توانیم اظهارنظر کنیم ولی گزینه نهایی یکی از تراشه های A15 یا A14 خواهد بود که به ترتیب برای سری آیفون 13 و سری آیفون 12 استفاده شده اند.

از سوی دیگر، اپل در حال آماده سازی مدل نوتری از سری آیفون SE است که از طراحی متفاوتی بهره می برد. گفته می گردد طراحی این گوشی یادآور آیفون XR است ولی در سال 2024 راهی بازار خواهد شد. به نظر می رسد اپل میخواهد هر دو سال یک بار از نسل نو مدل های سری آیفون SE رونمایی کند. از سوی دیگر یکی از افشاگران مدعی شده که این آیفون از نمایشگر حفره دار با مقدار بین 5.7 تا 6.1 اینچی بهره می برد. همان طور که احتمالا می دانید، گویا مدل های پرو آیفون 14 سال آینده با نمایشگر حفره دار از راه می رسند.

مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، مدت ها قبل گفت که اپل در حال ساخت آیفون SE پلاس است که از نمایشگر بزرگ بهره می برد و حسگر اثر انگشت آن در لبه کناری تعبیه شده است. ظاهرا توسعه این گوشی در حال حاضر کنار گذاشته شده ولی شاید مدل نو آیفون SE که برای سال 2024 در نظر گرفته شده، مبتنی بر این طراحی باشد.

برای یادآوری باید بگوییم که اولین نسل آیفون SE در سال 2016 در کنار آیفون 6 اس و 6 اس پلاس معرفی گردید و در سال 2017 همراه با حافظه داخلی بیشتر به دست کاربران رسید. این گوشی مانند سری 6 اس از تراشه قدرتمند A9 بهره می برد و مقدار نمایشگر آن هم 4 اینچ بود. در سپتامبر 2018، اپل فراوری این گوشی را متوقف کرد. باید خاطرنشان کنیم آیفون SE و سری 6 اس تنها آیفون هایی هستند که 7 نسخه iOS را پشت سر گذاشتند. به طور معین، این گوشی ها همراه با iOS 9 راهی بازار شدند و در نهایت iOS 15 را هم دریافت کردند.

بعد از عرضه این گوشی، تا 4 سال خبری از نسل بعدی آن نبود تا اینکه در سال 2020 نسل دوم آیفون SE با طراحی مشابه آیفون 8 راهی بازار شد. این گوشی همراه با چیپست A13 به دست کاربران رسید که سری آیفون 11 از آن بهره می برند. به لطف همین چیپست قدرتمند، دوربین 12 مگاپیکسلی این گوشی نسبت به گوشی های هم قیمت خود حرف زیادی برای گفتن دارد. اپل برای نسل دوم آیفون SE قیمت 399 دلار را معین کرد و به همین دلیل توجه کاربران زیادی را جلب کرد. فراوری این گوشی همچنان ادامه دارد و بعضی از هواداران آیفون که توان اقتصادی خرید پرچم داران اپل را ندارند، با خرید این گوشی می توانند از زیست بوم مجذوب کننده اپل بهره مند شوند.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13049

به "آیفون SE 2022 تغییر ظاهری نخواهد داشت؛ طراحی تازه در سال 2024" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون SE 2022 تغییر ظاهری نخواهد داشت؛ طراحی تازه در سال 2024"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید