آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای عربی و آفریقا

به گزارش کنفرانس هکا، عربستان سعودی امروز از ثبت 67 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور اطلاع داد اما هنوز قطر با 442 مورد مبتلا در صدر واقع شده است.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای عربی و آفریقا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت بهداشت عربستان شامگاه چهارشنبه از ثبت 67 مورد جدید ابتلای شهروندان این کشور به ویروس کرونا جدید اطلاع داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان(واس)، این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام نمود که 45 مورد از این افراد دو روز پیش از انگلیس، ترکیه، اسپانیا، سوئیس، فرانسه، اندونزی و عراق وارد عربستان شدند و در همان فرودگاه که مشکوک به ابتلا بودند به قرنطینه منتقل شدند و نتیجه آزمایش آنها مثبت بوده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: از این 67 مورد 19 نفر آنها در ریاض، 23 مورد در منطقه الشرقیه و 13 مورد در شهر جده و 11 مورددر مکه مکرمه هستند و یک نفر هم در عسیر است.

بنا به این گزارش با احتساب شمار جدید مبتلایان این ویروس آمار کلی مبتلایان به 238 نفر می رسد که 6 نفر آنها بهبود یافتند و بقیه هم تحت درمان هستند که حال فقط یکی از آنها وخیم است.

وزارت بهداشت عربستان از همه شهروندان این کشور خواست توصیه های آن را جدی گرفته و از دست دادن و حضور در اجتماعات پرهیز نموده و به طور مداوم دست هایشان را بشویند.

هنوز قطر با ثبت 442 نفر مبتلا به این ویروس و هیچ فوتی در راس کشورهای عربی از نظر تعداد مبتلایان واقع شده است و به دنبال آن بحرین با 242 مبتلا و یک فوتی، مصر با 196 مبتلا و 6 فوتی، عراق با 154 مبتلا و 11 فوتی، کویت با 142 مبتلا و هیچ فوتی، لبنان با 133 مبتلا و سه فوتی و امارات با 113 مبتلا و هیچ فوتی و اردن 55 مبتلا قرار دارند.

در کشورهای آفریقایی هم الجزائر 72 مبتلا و شش فوتی، آفریقای جنوبی 62 مورد ابتلا، مغرب 49 مورد مبتلا و دو فوتی، تونس 24 مبتلا ، کامرون با 4 مبتلا، سنگال 3 مورد ابتلا، نیجریه 3 مورد ابتلا، موریتانی دو مبتلا و جیبوتی یک مبتلا را ثبت نموده است.

در قریب به اتفاق کشورهای فوق الذکر هم دولت ها برای مهار شیوع ویروس کرونا محدودیت های اجتماعی نظیر تعطیلی اداره ها و مکان های عمومی یا منع آمد و شد به کار گرفته و بعضی هم اقدام به بستن مرزها و لغو پروازها کردند.

.

آیان کتاب: مجموعه ای از بهترین کتاب های دنیا را در این مجموعه بخوانید

دبی: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 9350

به "آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای عربی و آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای عربی و آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید