آثار عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان به نمایش گذاشته می گردد

به گزارش کنفرانس هکا، نمایشگاه آثار ابوالقاسم نعمت شهربابکی، عضو هیئت علمی دانشکده هنر دانشگاه سیستان و بلوچستان در ایام دهه فجر در پژوهشکده هنر های سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می گردد.

آثار عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان به نمایش گذاشته می گردد

به گزارش گروه استان های خبرنگاران به نقل از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ نمایشگاه آثار ابوالقاسم نعمت شهربابکی، عضو هیئت علمی دانشکده هنر دانشگاه سیستان و بلوچستان در ایام دهه فجر از 10 تا 20 بهمن ماه امسال در پژوهشکده هنر های سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می گردد.

پژوهشکده هنر های سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری بر آن شده است تا نمایشگاهی از آثار ابوالقاسم نعمت شهربابکی، عضو هیئت علمی دانشکده هنر، دانشگاه سیستان و بلوچستان را در ایام دهه فجر برگزار کند.

ابوالقاسم نعمت شهربابکی، دانش آموخته رشته طراحی فرش از دانشگاه سیستان و بلوچستان و عضو هیأت علمی این دانشگاه می باشد. وی بعلاوه دارای نشان درجه یک هنری در رشته طراحی فرش است که سابقه ای بیش از بیست سال تدریس در این زمینه را در کارنامه خود دارا می باشد.

این هنرمند در این نمایشگاه کوشش نموده است تا با نگاهی بینامتنی به سی مرغ عطار، سی اثر با نقش مرغان آن را با استفاده از نقوش ختایی که از جمله نقوش سنتی هنر ایرانی می باشد خلق کند.

بعلاوه تابلو های نعمت شهربابکی علاوه بر استفاده از نقوش سنتی ختایی، با تلفیقی از رنگ گذاری های نقاشی غربی بر بوم همراه شده است تا تجربه تازه ای را از اجرای این نقوش در حالت بداهه پردازی نشان دهد.

لازم به ذکر است این نمایشگاه به مناسبت چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی در ساختمان شماره یک وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در تهران، از تاریخ دهم تا بیستم بهمن ماه امسال دایر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13597

به "آثار عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان به نمایش گذاشته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان به نمایش گذاشته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید