8 ترند کلاسیک دهه 90 میلادی که در سال 2024 دوباره مد شده اند

به گزارش کنفرانس هکا، اگر شما هم جزو متولدین دهه پنجاه و شصت شمسی باشید حتما ترندهای دهه 90 میلادی را به خوبی به یاد دارید و به احتمال خیلی زیاد از به خاطر آوردن آن ها احساسات متفاوت و شاید متناقضی را تجربه خواهید کرد. اگر به سراغ عکس های قدیمی تر بروید خیلی بیشتر ترندهای مجذوب کننده دهه 90 را به خاطر خواهید آورد. خوب است بدانید که برخی از این ترندهای کلاسیک دهه 90 دوباره مد شده اند و در سال 2024 استایل های بیشتری از آن ها را در سطح شهر و در مهمانی ها خواهید دید. به هر حال، همان نمادهای دهه 90 مانند دامن های نامتقارن، کفش ها و صندل های لِژدار و مقدار زیادی زرق وبرق و پولک دوباره به عرصه مد و فشن بازگشته اند.

8 ترند کلاسیک دهه 90 میلادی که در سال 2024 دوباره مد شده اند

اگر شما هم دهه 90 را با پوشیدن دامن های جین و چوکِرهای پلاستیکی به یاد دارید اکنون دوباره می توانید لباس های قدیمی را از کمد دربیاورید و مجددا از آن ها با خیال راحت استفاده کنید. البته ممکن است شما جزو آن دسته از آدم ها باشید که از ترند شدن دوباره این چوکرها و باقی آیتم های دهه 90 زیاد راضی نشده باشید. اما نگران نباشید. نسل تازه در حال کشف دوباره بهترین چیزهایی است که در دهه 90 میلادی مد شده بود. در این مطلب از خبرنگاران مگ همراه ما باشید تا 8 ترند کلاسیک دهه 90 را که از ترندهای سال 2024 شده اند را نام ببریم.

1. سبک مینیمال

مینیمالیسمی که در دهه 90 میلادی وارد زندگی بسکمک از افراد شد و روی طرز لباس پوشیدن و حتی لباس خریدن عده زیادی تاثیر گذاشت در حقیقت نوعی سبک زندگی است که در قالب اصول اولیه و همه کاره ارائه می شود و از ترندهای سال 2024 است. این اصول اولیه در پوشاک شامل تاپ های کشباف، تی شرت های راحت و دامن های بلند و آزاد است که معمولاً با یک کت جین (کوتاه یا بلند) همراه می شوند.

این آیتم های بیسیک، همیشگی هستند و در بیشتر استایل های مینیمال به چشم می خورند. خوشبختانه، این رویکرد در طول همه این سال ها هیچ گاه دمده نشد و از بین نرفته است و همچنان طرفداران پروپاقرص خود را در تمام نقاط دنیا دارد. شاید در چند سال اخیر، آن را با نام تازه کمد کپسولی نیز شناخته باشید که میان جمعیت زیادی از مردم، بسیار محبوب و پرطرفدار است. آیتم های کلیدی کمد های کپسولی همان آیتم های استفاده شده در سبک مینیمال است. حتی پالت رنگی این سبک به سیاق گذشته شامل پالت رنگی خنثی و شامل رنگ های سفید، سیاه، خاکستری و شتری است.

  • 3 مرحله آسان برای ساخت کمد کپسولی مینیمال

2. شلوار جین راسته

در طول سال گذشته مدل های مختلفی از شلوار جین مد شد که تقریباً بیشتر آن ها را دیگر نمی توان پوشید و از چرخه ترندها خارج شده اند. شلوارهای بگی، اسکینی و خمره ای همگی از ترندهای سال های گذشته بودند که به احتمال خیلی زیاد دیگر به این زودی ها به کمد لباس های ما برنمی گردند. اما یکی از مجذوب کننده ترین ترندهای سال 2024 بازگشت پیروزمندانه شلوارهای جین راسته به صحنه مد و البته استایل های خیابانی است.

حتما شما هم از برگشتن این ترند کلاسیک و زیبا بسیار راضی شده اید. این نوع شلوار نه تنها به همه هیکل ها و تیپ ها می آید که هیچ گاه از مد نمی افتد و تا سال های سال می تواند آیتم ثابت کمد لباس تان باشد. شلوار جین راسته حتی می تواند یکی از آیتم های مهم در کمد کپسولی و مینیمال شما باشد چرا که تقریبا با هر لباس ساده و راحتی مانند تاپ ها، تی شرت ها، شومیزها و ژاکت های کشباف استایل می شود و برای موقعیت های روزانه و شبانه، انتخاب بسیار هوشمندانه ای به نظر می رسد.

3. شلوار برمودا

پس از بازگشت شلوار کارگو در سال 2023، فکرش را هم نمی کردیم که قرار است به زودی شاهد شلوارهای برمودا در مهمانی ها و دورهمی ها باشیم. با این که این شلوار شاید موردپسند خیلی ها نباشد اما در کمد لباس بسکمک از افراد جایگاه ویژه ای داشته و همچنان دارد. شلوار برمودا با برش سه چهارم دوباره قرار است همه جا را فرا بگیرد و از ترندهای پرفروش سال 2024 شود. البته بعید می دانیم که بتواند روی دست شلوارهای جین راسته بزند اما قطعا نقشی مهم در خریدهای ترندی افراد در سال جاری خواهد داشت.

  • همه چیز درباره شلوار برمودا؛ شلواری که هرگز از مد نمی افتد

4. صندل ها و کفش های لِژدار

شاید حدس زده باشید که یکی دیگر از ترندهای سال 2024، صندل ها و کفش های لژدار خواهند بود. قطعا سال جاری هرجایی را که نگاه کنید لژها را خواهید دید. اگر می خواهید به روز باشید از الان می توانید برای تابستان یک جفت صندل لژدار تهیه کنید تا در کنار شلوار برمودا و یا حتی شلوار جین راسته تان ترکیبی مجذوب کننده و دلربا به وجود بیاورید. خلاف صندل های پلاستیکی یا کفش های ورزشی گنده که پیش از این و در سال های گذشته مد شده بودند، این ترند قدیمی به طور شگفت انگیزی راحت و در عین حال زیبا است.

5. کیف باگت

شاید شما هم این جمله معروف این یک کیف نیست، این یک باگت است را شنیده باشید. افراد بسکمک شیفته ایده این کیف کوچک رویایی شده اند چرا که وقتی روی شانه انداخته می شود کاملاً زیر بازو قرار می گیرد. کت و شلوارهای اُوِرسایز و کیف های دسته دار ممکن است بیایند و بروند اما کیفی با اندازه مناسب که گزینه ای عالی برای حمل وسایل ضروری است برای همیشه ماندگار خواهد بود. پس در خرید کیف باگت تعلل نکنید و با توجه به رنگ هایی که عموما در کمد لباس تان دارید کیفی را انتخاب کنید که بتواند سال های سال همراه شما باشد و بتوانید با لباس های مختلف استایلش کنید.

  • کیف کراس بادی چیست و چگونه باید آن را استایل کرد؟

6. پیراهن های ساتن

پیراهن های ساتن یا به اصطلاح لیز در طول زمان، آزمون خود را پس داده اند و به دلیل تطبیق پذیری زیادی که دارند می توانند خود را به عنوان آیتم اصلی کمد لباس هر شخصی معرفی کنند. این پیراهن های ساتن در صف اول طراحی های برندهای مشهور دنیا حضور داشته اند و از ترندهای سال 2024 است. این پیراهن ها به راحتی استایل می شوند. در کنار کفش کتانی ساده و ژاکتی سبک می توان از آن برای دورهمی های عصرانه استفاده کرد. همچنین اگر برای مهمانی های شبانه خواستید آن را بپوشید فقط کافی است یک صندل پاشنه بلند و ساده انتخاب کنید و با کمک زیورآلات براق، زیبایی تان را دوچندان کنید.

7. میول ها

یکی دیگر از صندل هایی که سال جاری بسیار ترند شده اند صندل ها یا کفش های میول هستند. میول ها در حقیقت به کفش هایی گفته می شود که پشت ندارند. این نوع کفش ها می توانند پاشنه داشته باشند یا این که بدون پاشنه ساخته شوند. میول ها برای بهار و تابستان انتخاب هایی عالی هستند چرا که در کنار شلوارهای برمودا و البته پیراهن های ساتن بسیار زیبا خواهند شد و به زیبایی می درخشند.

8. شلوار ورزشی

هر زمانی که از پوشیدن شلوار جین راسته یا شلوار برمودا خسته شدید می توانید به راحتی شلوار ورزشی سه خط تان را بردارید، بپوشید و اصلا نگران ظاهر و نگاه بقیه نباشید چرا که این نوع شلوار ورزشی ها سال جاری از ترندهای مجذوب کننده سال 2024 خواهند بود. برای استایل کردن این نوع شلوارها لازم نیست کار خاصی انجام دهید. کت جین یا چرمی ساده و در سایز بزرگ با این نوع شلوارهای ورزشی بسیار مجذوب کننده خواهند شد. اما اگر می خواهید آن ها را برای مراسم شبانه بپوشید می توانید با استفاده از میول های پاشنه دار و تاپ های ساده یا براق، آن ها را استایل کنید.

  • 14 مدل مجذوب کننده استایل با شلوار بگ برای خانم ها و آقایان

سخن پایانی

همان طور که دیدیم ترندهای مجذوب کننده دهه 90 میلادی دوباره سر از عرصه مد و فشن درآورده اند. این ترندها عموما از نوعی هستند که سال های سال می توان از آن ها استفاده کرد. با بیشتر این آیتم ها می توان کمدی کپسولی ساخت و در بیشتر مناسبت ها و موقعیت ها از آ ها به راحتی استفاده کرد. این آیتم ها به گونه ای هستند که با وجود ظاهری ساده و مینیمال، ظاهری شیک و زیبا به شما می بخشند. اگر شما هم عاشق این آیتم های بدون زمان هستید فقط کافی است لیستی از آن ها تهیه کرده و خریداری کنید تا برای سال های سال بتوانید از آن ها در استایل های خود استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما این است که تا جایی که می توانید به کیفیت پوشاک موردنظرتان توجه کنید تا علاوه بر داشتن ظاهری زیبا و به روز بتوانید آن ها را برای مدت طولانی تری در کمد لباس خود داشته باشید.

منبع: whowhatwear

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16963

به "8 ترند کلاسیک دهه 90 میلادی که در سال 2024 دوباره مد شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 ترند کلاسیک دهه 90 میلادی که در سال 2024 دوباره مد شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید