یوزپلنگ آلمانی؛ خودرویی عجیب برای افراد زیر 18 سال، عکس

به گزارش کنفرانس هکا، خودرو تازه فولکس واگن 20 اسب بخار قدرت دارد و از چرخ های عقب عجیب بهره می برد.

یوزپلنگ آلمانی؛ خودرویی عجیب برای افراد زیر 18 سال، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران و براساس گزارش زومیت، همه ما در نوجوانی مشتاق بودیم گواهینامه رانندگی خود را هرچه زودتر بگیریم. برای این کار در بیشتر کشورها باید حداقل 18 سال سن داشته باشید، اما در کشوری مثل آلمان با دریافت گواهینامه A1 می توان از 16 سالگی رانندگی کرد، اما نه با خودروهای معمولی.

هاچ بک تازه فولکس واگن برای کسانی طراحی شده که می خواهند هرچه سریع تر به طور قانونی رانندگی نمایند. این خودرو Geparda نامیده می گردد که در زبان آلمانی به معنای یوزپلنگ است و به علت اعمال بعضی تغییرات در رده L5e قرار می گیرد.

وقتی از نمای کناری به هاچ بک تازه فولکس واگن نگاه کنید، به نظر می رسد بخش عقب آن شناور است. چرخ های عقب خودرو ما را یاد فولکس واگن XL1 می اندازد؛ زیرا کنار آن پنل های اضافه ای با هدف بهبود سطح ایرودینامیک تعبیه شده است.

چرخ های عقب خودرو بسیار نزدیک به هم قرار دارند و به همین علت به عنوان یک وسیله نقلیه سه چرخ دسته بندی می گردد؛ اما هاچ بک تازه فولکس واگن یک خودرو سه چرخ واقعی نیست، زیرا محور عقب عجیب وغریبش از دو چرخِ به هم چسبیده تشکیل شده است.

سازنده Gepadra مدعی شده که پس از نصب محور عقب، با هدف بهبود پایداری، شاسی خودرو را اصلاح نموده است.

علاوه بر این، جلو خودرو به تثبیت نماینده H&R و عقب آن به فنرهای Elbach مجهز شده است.

بیشتر رقبای Gepadra برقی هستند اما این هاچ بک از موتور بنزینی بهره می برد. به نوشته Motor1، این خودرو 20 اسب بخار قدرت دارد و نیروی مورد احتیاج برای حرکت ازطریق جعبه دنده پنج سرعته دستی به محور جلو راهنمایی می گردد.

Gepadra می تواند با قدرت 20 اسب بخار به سرعت 68 مایل برساعت (حدود 109 کیلومتربرساعت) برسد و بنابراین از نظر تئوری امکان رانندگی با هاچ بک تازه فولکس واگن در اتوبان ها نیز وجود دارد.

وزن هاچ بک تازه فولکس واگن فقط 2٬000 پوند (حدود 907 کیلوگرم) است و با هر گالن سوخت (حدود 3.7 لیتر) تا 49 مایل (حدود 78 کیلومتر) مسافت را طی می نماید. از دیگر ویژگی های Gepadra می توان به چهار کیسه هوا، ترمز ABS و ESP و ظرفیت حمل چهار نفر اشاره نمود.

قیمت خودرو Gepadra فولکس واگن 21٬650 دلار است و گزینه ای عالی برای نوجوانان زیر 18 سال محسوب می گردد که نمی توانند برای رانندگی با خودرو و دریافت گواهینامه معمولی صبر نمایند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 فروردین 1403 بروزرسانی: 8 فروردین 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16342

به "یوزپلنگ آلمانی؛ خودرویی عجیب برای افراد زیر 18 سال، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوزپلنگ آلمانی؛ خودرویی عجیب برای افراد زیر 18 سال، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید