چگونه در امتحانات پیغام نور پیروز شویم؟!

به گزارش کنفرانس هکا، دانشگاه پیغام نور یکی از دانشگاه های بزرگ از نظر تعداد مراکز و تعداد دانشجو در سراسر کشور است به همین علت دانشگاه پیغام نور سعی دارد همواره امتحانات پیغام نور را به صورت استاندارد و یکپارچه برگزار کند. یکی از عوامل موفقیت پیغام نور، امتحان از نمونه سوالات پیغام نور به صورت واحد و هم زمان است.

چگونه در امتحانات پیغام نور پیروز شویم؟!

پس دقت داشته باشید که امتحانات دانشگاه پیغام نور به صورت متمرکز، یکپارچه، سراسری و استاندارد است. یعنی در تمام نقاط کشور زمانی که امتحان درسی برگزار می شود برای همه سؤالات به صورت یکسان ارائه می شود. حال با این تفاسیر می خواهیم به نوحه امتحانات دانشگاه پیغام نور و نکات آن و طریقه پیروزیت در امتحانات دانشگاه پیغام نور را آنالیز کنیم.

آیا امتحانات پیغام نور حضوری است؟

امتحانات پیغام نور معمولاً بر پایه تقویم آموزشی است که دانشگاه ارائه می دهد. در برخی از مواقع و دروس این امتحانات به صورت حضوری و در برخی مواقع دیگر به صورت غیرحضوری است.

مثلاً امتحانات خاتمه ترم دروس عمومی به صورت غیرحضوری و در سامانه مجازی آزمون پیغام نور به نشانی edu.pnu.ac.ir برگزار می شود. سایر دروس عملی و تشریحی هم معمولاً به صورت حضوری است.

نکاتی قابل توجه درباره امتحانات پیغام نور

  • کارت ورود به جلسه برای شرکت در امتحان حضوری ضروری است. برای دریافت کارت ورود به جلسه پیغام نور نباید بدهی قبلی از شهریه داشته باشید وگرنه کارت صادر نمی شود (شاید بعد از پرداخت شهریه 1 یا 2 روز زمان ببرد برای دریافت کارت پس حتما زودتر اقدام کنید)
  • فقط دروس عمومی به صورت کاملاً غیرحضوری بوده
  • یک مداد سیاه و پاک کن حتماً همراه داشته باشید
  • در امتحانات حضوری حتماً بر سرجای خودتان بنشینید؛ زیرا پاسخ نامه مربوطه بر روی صندلی مخصوص به خودتان قرار می گیرد
  • اگر در یک روز دو آزمون داشتید به مسئول مربوطه خبر دهید
  • اگر در یک روز دو آزمون الکترونیکی و کتبی داشتید اولویت با آزمون الکترونیکی است پس با هماهنگی ابتدا آن آزمون را بدهید و سپس به سراغ آزمون کتبی بروید.
  • سؤالات تستی نمره منفی ندارد؛ یعنی اگر سؤالی در امتحانات پیغام نور غلط پاسخ دهید فقط نمره آن سؤال را نمی گیرید.
  • تعیینات را حتماً چک کنید
  • لیست حضوروغیاب را حتماً امضا بزنید در غیر این صورت به منزله غیب تلقی می شود.
  • نمی توانید برگه سؤالات و پاسخ نامه را از جلسه خارج کنید و این کار ممنوع است.
  • همراه داشتن تلفن همراه در جلسه ممنوع است.
  • اگر امتحان پیغام نور به صورت تشریحی بود حتماً در پاسخ نامه فقط در جای مربوطه پاسخ را بنویسید.
  • با مطالعه نمونه سوال پیغام نور در سال های قبل به راحتی می توانید پاسخ امتحانات پیغام نور را بدهید.
  • معمولاً 8 نمره بصورت میانترم و 12 نمره به صورت آزمون داریم (استثنا های زیادی داریم با مراجعه به سایت خاتمه باما از تمامی این موارد آگاه شوید)

سایت امتحانات دانشگاه پیغام نور

باتوجه به اینکه امتحانات پیغام نور در دروس عمومی و برخی از دروس به صورت مجاری هستند پس دانشگاه پیغام نور سایتی را برای دانشجویان در نظر گرفته است که می توانید با ورود به سایت مربوطه و واردکردن رمز و پسورد وارد سایت شوید و در تاریخ و ساعت تعیین امتحان خود را بدهید. سامانه برگزاری امتحانات دروس عمومی به نشانی edu.pnu.ac.ir است. دقت داشته باشید که حتماً دقایقی قبل از آغاز آزمون در سایت آماده باشید.

تاریخ امتحانات پیغام نور

معمولاً تاریخ امتحانات دانشگاه پیغام نور نوبت مهر یا همان نوبت اول یا ترم فرد در مدت زمان 30 روز انجام می شود که این سی روز را می توان گفت از اواسط آذرماه آغاز و تا اواسط دی ماه ادامه پیدا می نماید (دقت داشته باشید که تایم به صورت تقریبی است و شما عزیزان هر ترم باید تقویم آموزشی دانشگاه پیغام نور را رصد کنید). امتحانات پیغام نور در نوبت دوم یا همان ترم زوج معمولاً از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و تا اوایل تیرماه ادامه پیدا می نماید. حتماً به تاریخ امتحانات دانشگاه پیغام نور توجه داشته باشید تا بتوانید برنامه ریزی خوبی از نظر درسی برای دروس خود داشته باشید.

چگونه در امتحانات پیغام نور پیروز شویم؟!

راه های زیادی برای پیروزیت در امتحانات دانشگاه پیغام نور وجود دارد؛ مثلاً باتوجه به تقویم آموزشی که دانشگاه ارائه می دهد شما می توانید یک برنامه ریزی دقیق مبنی بر حضور در کلاس و آمادگی در امتحانات را داشته باشید این را در نظر بگیرید که برای پیروزیت در هرکاری به سعی و کوشش شما برمی شود.

راه دیگر این است که جزوه اساتید عزیز مربوط به درس را مطالعه فرمایید، راه دیگر برنامه ریزی برای مطالعه کتاب آن درس است که استاد معرفی می نماید و اما راه آخر که ما برای همه دانشجویان پیشنهاد می دهیم چه دانشجویانی که در طول ترم با کوشش و پشتکار هم در کلاس ها حضور مؤثر داشته و هم کتاب را مطالعه نموده اند برای تثبیت تمام مطالب احتیاج دارند که نمونه سوالات دانشگاه پیغام نور را در سال های گذشته مطالعه نمایند که ما به شما سایت خاتمه باما را پیشنهاد می دهیم.

و اما می رویم به سراغ دانشجویانی که یک هفته قبل از امتحان تازه یادشان افتاده است که درس و دانشگاهی هم وجود دارد پیشنهاد ما برای پیروزیت این افراد در امتحانات پیغام نور فقط و فقط یک چیز است آن هم استفاده از نمونه سوالات پیغام نور با پاسخنامه که در سال های گذشته از دانشجویان دیگر گرفته شده است حال چرا فقط مطالعه سؤالات؟ زیرا باتوجه به زمان کمی که دارند باید بر بیشتر مباحث مسلط شوند و در این تایم کوتاه فقط استفاده از نمونه سوال های پیغام نور می تواند به آن ها یاری کند، هم با نحوه سؤال دهی دانشگاه آشنا می شوند و هم با سؤالات همان طور که می دانید معمولاً تعداد زیادی از سؤالات هر ساله تکرار یا مشابهشان در امتحان می آید.

منبع: همگردی
انتشار: 16 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 17146

به "چگونه در امتحانات پیغام نور پیروز شویم؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در امتحانات پیغام نور پیروز شویم؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید