معبد کینکاکو، جی ژاپن ، تاریخچه

به گزارش کنفرانس هکا، ژاپن همان کشور سرزمین آفتاب، یک مقصد شگفت انگیز است که سنت های چند صد ساله را با فناوری های پیشرفته ترکیب نموده است. معبد کینکاکو-جی ژاپن به عنوان غرفه طلایی نیز شناخته می گردد. شهر کیوتو مملو از زیارتگاه ها، ساختمان های تاریخی و معابد جالب است که این معبد از زیباترین آن ها است. این مکان پربازدیدترین جای توریستی در کیوتو است که آثار هنری برجسته و پیشرفته ای را به نمایش می گذارد. با بازدید از این زیبایی های معبد، صنعت گردشگری این کشور نیز پررونق شده است. اگر علاقمند به داشتن اطلاعاتی از معبد کینکاکوجی و تاریخچه آن هستید با ما همراه باشید.

معبد کینکاکو، جی ژاپن ، تاریخچه

آنچه در این مطلب می خوانید

  • آشنایی با معبد کینکاکوجی ژاپن
  • تاریخچه معبد کینکاکوجی ژاپن
  • مشخصات معبد کینکاکوجی ژاپن
  • تجربه شخصی از رفتن به معبد کینکاکوجی ژاپن
  • آنالیز بازدید از منطقه ها ژاپن
  • سخن خاتمهی
  • سوالات متداول

آشنایی با معبد کینکاکوجی ژاپن

معبد کینکاکوجی ژاپن یکی از نمادین ترین و مشهورترین مکان های ژاپن است. این معبد امروزه جهانگردان زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می نماید. بعلاوه، باعث شده است که شهر کیوتو به عنوان میراث جهانی یونسکو به رسمیت شناخته شود. معبد طلایی که از با ارزش ترین معابد ژاپن است به عنوان یک منظره ویژه ملی و یک مکان تاریخی خاص معین شده است.

نمای بیرونی این معبد نشان دهنده ثروت، رفاه و کوشش است. داستان های تاریخی مجذوب کنندهی پشت این مکان نهفته است که مردم همواره در پی یافتن تاریخچه اش هستند. معبد کینکاکو-جی به علت داشتن ویژگی های اقلیمی و ظاهری خود توانسته از چشم نوازترین آثار باستانی ژاپن شود. بهار و پاییز، فصل های زیبایی برای بازدید از معبد طلایی ژاپن هستند.

برای بازدید از معبد کینکاکوجی ژاپن از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر باید رفت. خط متروی کاراسوما به سمت ایستگاه کیتائوجی با 15 دقیقه زمان، می تواند شما را به معبد طلایی برساند. ضمناً این که بازتماشامایندگان اجازه ورود به خود غرفه طلایی را ندارند و می توانند این زیبایی های خیره نماینده را از بیرون ببینند.

جهانگردان این فرصت را دارند که در مراسم سنتی چای ژاپنی که در محوطه معبد برگزار می شود، شرکت نمایند. این برترین زمان است برای تجربه آداب و رسوم و آیین هایی که در فرهنگ ژاپنی ریشه دارد.

تاریخچه معبد کینکاکوجی ژاپن

معبد کینکاکوجی ژاپن در ابتدا به عنوان یک ویلا آغاز به کار کرد. سپس در دهه 1400 به معبد ذن تبدیل شد. یک شوگان، ویلا را خرید و آن را به مجموعه ای که امروز می بینید، تبدیل کرد. بسیاری از ساختمان ها در جنگ اونین در اواسط دهه 1400 ویران شد اما غرفه دست نخورده باقی ماند. بخش بزرگی از غرفه را در دهه 1950 آتش زدند.

یک راهب تازه کار این احتراق را سبب شد که آسیب فاجعه باری دید. در آخر در سال 1955 بازسازی شد که از آن موقع تا به امروز نگهداری می شود. معبد کینکاکوجی ژاپن تاریخچه طولانی و پرفراز و نشیبی دارد. زمانی که شوگان آشیکاگا یوشیمیتسو به یکی از زیباترین محله ها می رسد، دستور مبنی بر ساخت یک معبد را می دهد.

این مکان به نام معبد طلایی ژاپن معروفیت پیدا می نماید. به عنوان استراحتگاه مورد استفاده نهاده شد که اکنون محل آیئن بودایی ذن است. امروزه این غرفه طلایی، یکی از 17 مکان میراث جهانی شده است که می توانید در کیوتو آن را پیدا کنید. قدمت کینکاکوجی به اواخر قرن چهاردهم برمی شود که بیش از 600 سال سابقه دارد.

مشخصات معبد کینکاکوجی ژاپن

کم تر کسی پیدا می شود که منکر این زیبایی و هنر نهفته معبد کینکاکوجی باشد. این معبد در کنار زیبایی های خود یک چایخانه کوچک در محوطه دارد. برای استراحت است و ماچا (چای سبز) و واگاشی (شیرینی های سنتی) را ارائه می دهد.

بعلاوه دارای یک حوض است که اگر صبح ها قبل از وزش باد به بازدید از این مکان بروید، بازتاب هایی را روی حوض مشاهده می کنید. این مکان بسیار کوچک است اما هنگام قدم زدن در آن عکس های زیادی را می گیرید. این معبد 3 سبک معماری ژاپنی را نشان می دهد که به قرار زیر است:

  • طبقه اول: به سبک قرن یازدهم ساخته شده است و به عنوان یک سالن پذیرایی عمل می نماید.
  • طبقه دوم: نشان دهنده اشرافیت جنگجویی است که آثار بودایی را در خود جای داده است.
  • طبقه سوم: بقایا و مجسمه ای از خدای بودا است که در امان نگه داشته شده است.

این معبد بودایی در قسمت شمال غربی کیوتو واقع شده است. ساختمان های قدیمی، چایخانه، چشمه و درخت کاج بی نظیر در این محوطه وجود دارد. طراحی کینکاکوجی از معماری سنتی ذن چینی الهام گرفته است که آن را با عناصر متمایز ژاپنی، ترکیب نموده است. این ادغام منجر به ساختار منحصر به فرد و چشم گیری شده است.

سقف های این معبد خیره نماینده با کنده کاری ها و تزیینات پیچیده ای است که این ظاهر زیبا بازتماشامایندگان را از گوشه و کنار جهان جذب خود می نماید. معبد کینکاکوجی در باغ های وسیعی وجود دارد که مملو از فضاهای سرسبز و گل های پر جنب وجوش است.

در این شهر شلوغ معبد طلایی، محیطی آرام برای بازتماشامایندگان است. زمانی که کینکاکوجی ساخته شد با پارک کاخ سلطنتی هم به عنوان یک مرکز سیاسی و اداری هم از نظر تعداد سازه های چیده شده در محوطه، رقابت می کرد.

بیشتر بخوانید

منظره ها تماشای و مجذوب کننده ژاپن

تجربه شخصی از رفتن به معبد کینکاکوجی ژاپن

اولین بازدید من از کینکاکوجی بعد از ظهر پاییزی بود که نمای بیرونی آن از شگفت انگیزترین جنبه های این معبد بود. این معبد که به طور کامل با ورق طلا پوشیده شده بود، رنگ طلایی درخشان را در حوض منعکس می کرد. معبد در میان یک باغ با منظره زیبا قرار داشت.

چیزی که بیشتر از همه برای من جالب بود، زینت ققنوس بالای سقف بود. پس از تحقیق متوجه شدم نماد تولد دوباره معبد بعد از آتش سوزی است. این زیبایی نفس گیر بود و تماشا آثار تاریخی معبد، تجربه فراموش نشدنی را به من داد.

آنالیز بازدید از منطقه ها ژاپن

جهانگردی از شهرهای ژاپن بخش مهمی از اقتصاد این سرزمین را تشکیل می دهد که استان کیوتو در آن میلیون ها جهانگرد را به ثبت رسانده است. بیشتر بازتماشامایندگان را افراد داخلی تشکیل داده اند. این شهر که زمانی مرکز ژاپن بود به خاطر دارایی های فرهنگی خود معروفیت دارد.

کیوتو همواره از پربازدیدترین استان در میان جهانگردان بین المللی بوده است. طبق گفته های ایچیرو تاکاهاشی کمیسران آژانس جهانگردی ژاپن: تعداد بازتماشامایندگان خارجی تا خاتمه سال به حدود 25 میلیون نفر می رسد. به همین منظور در ادامه جدول مقایسه و بازدید منطقه ها ژاپن با یکدیگر را برای شما رسم نموده ایم.

نرخ بازدید از منطقه ها

منطقه ها ژاپن

47.2

Tokyo

38.6

Osaka

35.1

Chiba prefecture

27.8

Kyoto

11.7

Nara prefecture

9.1

Aichi prefecture

بیشتر بخوانید

کویاسان ژاپن کجاست ؟ آدرس + تصاویر

سخن خاتمهی

معبد کینکاکوجی ژاپن که یک نقطه عطف با تاریخ غنی دارد با باغ های آرام و معماری پیچیده آن، شهر کیوتو را به نام نموده است. چه علاقمند به تاریخ باشید، چه یک جوینده معنوی یا کسی که به زیبایی مکان های تماشای علاقمند است، مطمئن باشید بازدید کردن از کینکاکوجی تاثیر ماندگاری بر شما می گذارد.

جاهای تماشای شهر کیوتو آن قدر فراوان است که قطعا با یک بار سفر نمی توان از همه آن ها تماشا کرد. به خصوص معبد کینکاکوجی که توانسته است با زیبایی بی حد خود علاقمندان بسیاری را از سراسر جهان گردهم آورد تا از این بنای شکوهمند تماشا نمایند.

سوالات متداول

تاریخچه معبد کینکاکوجی ژاپن به چه زمانی برمی شود؟

باتوجه به تاریخچه طولانی اش به اواخر قرن چهاردهم باز می شود که بیش از 600 سال سابقه دارد. بازسازی و بازسازی معبد طلایی در سال 1955 بود که تا به امروز نگهداری شده است.

معبد کینکاکوجی در کجا واقع شده است؟

این معبد در قسمت شمال غربی شهر کیوتو واقع شده است که از مشهورترین و با ارزش ترین مکان های ژاپن است. کینکاکوجی باعث شده است این شهر به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شود.

بارزترین مشخصه معبد کینکاکوجی کدام است؟

2 طبقه بالای این معبد پوشیده از ورق طلا است که آن را از دیگر معابد متمایز نموده است. باغ و محوطه های سرسبز بعلاوه استراحت گاهی برای افراد و چایخانه های کوچکی هم دارد.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ژاپن از خبرنگاران کلیک کنید.

خرید تور ژاپنمنبع: ستاره ونک
انتشار: 9 بهمن 1402 بروزرسانی: 9 بهمن 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 14662

به "معبد کینکاکو، جی ژاپن ، تاریخچه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معبد کینکاکو، جی ژاپن ، تاریخچه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید