قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟

به گزارش کنفرانس هکا، قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین معین شد. براساس اطلاعات رسمی سازمان امور مالیاتی کشور، سئات آتکا را می توان گرانترین خودرو کراس اوور مونتاژی در بازار خودرو ایران دانست.

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - محمد فتح اللهی - طبق فهرست ماخذ محاسبه مالیات نقل و انتقال انواع خودروهای سبک و سنگین فراوری داخل برای اجرا در سال 1403 که به وسیله سازمان امور مالیاتی کشور اعلام شد، قیمت پایه سئات آتکا 5 میلیارد و 479 میلیون تومان اعلام شد.

این کراس اوور مونتاژی در تیراژی بسیار محدود به وسیله خودروسازان راین فراوری شد و براساس اطلاعات منابع مطلع، بسیاری از آنها خارج از سامانه یکپارچه به دست اشخاص خاص رسیدند.

می توان گفت که قوی ترین Seat Ateca دنیا در خودروسازان راین فراوری شد. آتکا 187 اسب بخاری در شرایطی به ایران وارد شد که قوای محرکه آن در بازار خودرو اروپا دیگر خریداری نداشت. سئات در حال حاضر این SUV خود را با موتورهای کم حجم و پر بازده به فروش می رساند.

فراوری آتکا در خودروسازان راین

خودروسازان راین در دهه 80 محصولاتی مانند هیوندای ورنا و آوانته را در ایران فراوری می کرد. این نماینده رسمی هیوندای در ایران که زیر مجموعه صنایع خودروسازی کرمان است در ابتدای دهه 90 آغاز به فراوری گریت وال ولیکس سی30 کرد.

دوران افول این خودروساز ایرانی هم با فراوری همین خودرو آغاز شد و کار به فراوری راین V5 و R3 رسید. حقیقت این است که برند سئات برای خودروسازان راین زیادی بزرگ است.

اگر خودروساز دیگری اقدام به فراوری و فروش محصولات این برند اروپایی می کرد، سئات آینده خوبی در ایران داشت. اما به احتمال زیاد سئات آتکا هم مانند Leon در تعدادی محدود و کاملاً ناشناخته به کشوران می آید.

خودروسازی راین گرچه در طول سالهای گذشته حضوری بسیار پیروز در بازار خودرو ایران داشت. اما در سالهای اخیر تبدیل به برندی شکست خورده و گمنام شد.

این خودروساز داخلی حتی با محصولاتی که در طول سالهای اخیر فراوری کرد نتوانست خدمات خوبی به مشتریانش ارائه دهد. در نتیجه اگر فراوری سئات آتکا در خودروسازی راین به حقیقت بپیوندد، نباید در انتظار درخشش آن در بازار باشیم. چرا که راین، زیر ساخت کافی و مناسب برای خدمات این خودرو را در اختیار ندارد.

مشخصات فنی سئات آتکا در ایران

آتکا ظاهراً قرار است با موتور دو لیتری (1984 سی سی) EcoTSI (کد موتور DKZA) در خودروسازان راین فراوری گردد. این موتور که از سال 2017 در زیر درب موتور آتکا مشاهده می گردد می تواند 187 اسب بخار در 6 هزار دور در دقیقه نیرو فراوری کند.

گشتاور این موتور چهار سیلندر خطی که به صورت عرضی در زیر درب موتور مشاهده می گردد نیز 320 نیوتن متر است که در میان دورهای 1500 تا 4100 برترین کارایی لازم را دارد.

نکته مهم درباره موتور 187 اسب بخاری آتکا این است که دیگر در بازار خودرو اروپا آن را پیدا نخواهید کرد. حقیقت این است که سئات دیگر آتکا را با این موتور در اروپا نمی فروشد. چرا که موتورهای پر بازده 1.5 لیتری TSI با 150 اسب بخار قدرت و 1 لیتری 110 اسب بخاری خریداران بیشتری دارد.

نیروی موتور این شاسی بلند اروپایی به هر دو محور آن منتقل می گردد و وظیفه این انتقال نیرو برعهده یک گیربکس دو کلاچه است.

این گیربکس دو کلاچه که DSG نام دارد گرچه به سرعت عمل تعویض دنده را انجام می دهد، اما در رانندگی شهری رفتار کندی دارد. گیربکس DSG سئات آتکا 7 سرعته است که می توان حالات رانندگی متفاوتی را با آن تجربه کرد.

شتاب صفر تا صد کیلومتر این شاسی بلند 1494 کیلوگرمی، 7.1 ثانیه است و آتکا می تواند تا 212 کیلومتر بر ساعت به سرعت گیری خود ادامه دهد.

طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر است با 4381 × 1841 × 1615 میلیمتر. فاصله بین دو محور آن نیز 2638 میلیمتر اعلام شد.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

تحویل کارت سوخت وسایل نقلیه یک هفته ای شد

فراوری پارس 75 درصد افزایش می یابد

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره ای خودروهای داخلی

کارت آزاد جایگاه های سوخت در ایام نوروز 2 برابر شد

آمار فوتی های تصادفات نوروزی منتشر شد، 271 نفر در 2 روز

منبع: بیت ران
انتشار: 10 فروردین 1403 بروزرسانی: 10 فروردین 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16384

به "قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید