عکس ، اولین موبایل دوربین دار جهان

به گزارش کنفرانس هکا، این روزها، دوربین موبایل ها به یکی از فاکتورهای اصلی برای انتخاب و خرید یک گوشی تبدیل شده است. در این زمینه رقابت بسیار شدیدی نیز بین سازندگان وجود دارد، اما نخستین موبایل هایی که دوربین داشتند، متعلق به چه برندهایی بود؟

عکس ، اولین موبایل دوربین دار جهان

به گزارش خبرنگاران ، نخستین گوشی دوربین دار تجاری جهان، کیوسرا ویژوال فون وی پی-210 نام داشت که در ماه مه سال 1999 در ژاپن عرضه شد.

بر اساس گزارش همشهری ، این گوشی موبایل که در آن زمان به تلفن تصویری سیار معروف شده بود، یک دوربین در جلو داشت.

کیوسرا ویژوال فون وی پی-210

این دستگاه تا 20 تصویر دیجیتال با فرمت JPEG را ذخیره می کرد که می توانستند از طریق ایمیل فرستاده شوند، یا اینکه گوشی می توانست تا دو تصویر در ثانیه از طریق شبکه سلولی ژاپن ارسال کند.

گوشی سامسونگ SCH-V200 که در ژوئن 2000 در کره جنوبی عرضه شد، نیز یکی از اولین تلفن ها با دوربین داخلی بود. این گوشی دارای نمایشگر TFT مایع کریستال (LCD) بود و تا 20 عکس دیجیتال با وضوح 350,000 پیکسل را ذخیره می کرد. با این حال، این گوشی نمی توانست تصویر حاصل را از طریق تلفن ارسال کند، بلکه برای دسترسی به عکس ها نیاز به اتصال به کامپیوتر داشت.

سامسونگ SCH-V200

نخستین گوشی دوربین دار عرضه شده به بازار عمومی، J-SH04 شرکت شارپ بود که در نوامبر 2000 در ژاپن به فروش رسید. این گوشی قادر به ارسال فوری تصاویر از طریق تلفن همراه و ارتباطات سلولی بود.

شارپ J-SH04

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 فروردین 1403 بروزرسانی: 10 فروردین 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16379

به "عکس ، اولین موبایل دوربین دار جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، اولین موبایل دوربین دار جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید