سیزده بدر 1403 تهران کجا بریم؟ جاهای دیدنی تهران برای روز طبیعت

به گزارش کنفرانس هکا، در روزهای بهاری، هنگامی که تعطیلات نوروز به آخرین لحظات خود نزدیک می گردد، شهر تهران با رنگارنگی و شور و شوق خاص خودش، همچنان در پذیرایی از گردشگران و مهمانان است.اگر قصد خرید بلیط هواپیما تهران را دارید و یا ساکن شهر تهران هستید؛ در این مطلب به معرفی بعضی از برترین پارک ها و منطقه ها سبز تهران و اطراف آن اشاره خواهیم کرد، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

سیزده بدر 1403 تهران کجا بریم؟ جاهای دیدنی تهران برای روز طبیعت

جاهای دیدنی تهران برای سیزده بدر

پارک جنگلی چیتگر

پارک چیتگر واقع در حومه شمال غربی تهران، با فضای سبز بی نظیر و جاذبه های گردشگری متعدد از جمله آبشارها، رودخانه ها و مسیرهای پیاده روی، یکی از برترین مقاصد برای گذراندن روز طبیعت در تهران است. این پارک فضایی آرامش بخش و امن برای پیک نیک خانوادگی و فعالیت های ورزشی دارد.

پارک لاله

پارک لاله، واقع در منطقه شمالی تهران، یکی دیگر از مقاصد برای گذراندن سیزده بدر است. پارک لاله دارای فضای سبز زیبا، درختان بلند و باغ های گل کاشته اشت. بی شک پارک لاله یکی از برترین جاهای دیدنی تهران برای روز طبیعت است چرا که این پارک مکانی ایده آل برای پیک نیک و گذراندن زمان با خانواده و دوستان است.

پارک ارم

با چشم اندازهای فوق العاده از تهران و البرز، پارک ارم یکی از زیباترین پارک های شهری تهران است. با فضایی آرام و دلنشین، برترین انتخاب برای سرگرمیی خانوادگی و محبت آمیز است. این پارک امکانات متنوعی از جمله مسیرهای پیاده روی، منطقه ها بازی بچه ها و فضاهای سبز برای استراحت را دارد. البته می توان گفت یکی از معروف ترین جاهای سرگرمیی تهران این پارک است.

پارک توحید

پارک توحید، واقع در محدوده جنوبی تهران و در نزدیکی میدان توحید واقع شده است. با فضای گسترده سبز، باغ های زیبا و مسیرهای پیاده روی، پارک توحید انتخاب عالی برای گذراندن زمانی لذت بخش در طبیعت است. اگر ساکن منطقه ها جنوب تهران هستید، برترین انتخاب شما برای سیزده بدر می تواند پارک توحید باشد.

دریاچه تهران

اگر به آب و دریاچه علاقمندید، قطعا برترین گزینه برای گذراندن سیزده بدر، دریاچه تهران است. این دریاچه با فضای زیبا و فعالیت های متعدد از جمله قایقرانی و مراکز سرگرمیی، مکانی خوش آب وهوا برای سپری کردن تعطیلات نوروز به همراه خانواده و دوستان است.

با انتخاب هر یک از این مکان ها، مطمئناً یک روز طبیعت پربار و لذت بخش را در سفرتان به تهران خواهید داشت. امیدواریم که این راهنمایی به شما در برنامه ریزی بهتر سفرتان یاری کند و لحظاتی خاطره انگیز را برایتان فراهم کند.

پارک آب وآتش

پارک آب و آتش، جاذبه ای بی نظیر در قلب تهران است. با مساحتی بیش از 24000 متر مربع، این پارک به علت زیبایی آب نماها و برج های آتشی که در کنار آن ها قرار دارند، معروفیت زیادی پیدا نموده است. در این پارک، تمامی امکانات لازم برای گذراندن یک روز شاد و خاطره انگیز وجود دارد. چمن زارها و گل کاری های زیبا به همراه نیمکت های زیاد، جلوه دیگری به این پارک اضافه نموده اند.

اما ویژگی ممتاز این پارک، پل طبیعت آن است که به شما اجازه می دهد از زیبایی های اطراف پارک لذت ببرید. این پل، شما را از پارک آب و آتش به دیگر بخش هایی از شهر راهنمایی می نماید، از جمله به گنبد مینا و بوستان پل ابریشم.

پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه، یکی از پارک های باستانی و قدیمی تهران است که در شمال شهر واقع شده و دارای کف سنگ فرش و مجسمه های سنگی زیباست. ویژگی این پارک، موقعیت جغرافیایی آن در پای کوه ها و هوای سردتر نسبت به منطقه ها دیگر تهران است.

در حین بازدید از پارک، آماده باشید که با پله های زیاد و ارتفاعات طبیعی روبرو شوید. این پارک نیز امکانات رفاهی را در اختیار دارد، اما تراکم کمتری نسبت به پارک های نو تهران دارد. به جای این امکانات، درختان فراوانی در این پارک وجود دارد که زیبایی و طبیعتی متفاوت را برای بازدیدنمایندگان به ارمغان می آورد. مساحت این پارک حدود 69000 متر مربع است.

جاهای دیدنی اطراف تهران برای روز طبیعت

روستای افجه

روستای افجه، یکی از برترین مقاصد برای سفرهای طبیعت گردی در روز سیزده بدر در نزدیکی تهران است. این روستا که در فاصله کمی از شهر تهران واقع شده است، دارای جاذبه های طبیعی فراوانی است که مسافران را به خود جذب می نماید. با رسیدن به این منطقه از زیبایی های دشت هویج لذت ببرید. در فصل بهار، شکوفه های گردو و گیلاس باغ های افجه، این منطقه را به یک تخته نقاشی زنده تبدیل می نمایند. برای رسیدن به این روستا می توانید از جاده لواسان - فشم بهره ببرید که مسیری آسان و زیبا را به شما ارائه می دهد.

علاوه بر زیبایی های طبیعی، روستای افجه دارای آثار تاریخی متعددی نیز است که می توانید در طول سفر خود به آن ها سر بزنید و لذت ببرید.

روستای برگ دنیا

روستای برگ دنیا، مقصدی طبیعی و مجذوب کننده برای سیزده بدر در تهران است. این روستا، در ادامه مسیر روستای افجه واقع شده است . مسیرهای دسترسی به این مکان شگفت انگیز برای روز طبیعت، لواسان و افجه یا جاجرود و سد لتیان است. با سفر به این روستا، می توانید پس از یک پیاده روی یک ساعته به آبشار آن دست پیدا کنید که در فاصله سه کیلومتری شمال آن واقع شده است. این منطقه ها بعلاوه به عنوان سرچشمه های رودهای لواسان و چهل بره شناخته می شوند.

جنگل های سوادکوه

سوادکوه، یکی از شگفت انگیز ترین مکان های دیدنی سیزده بدر است. این جنگل زیبا در استان مازندران، در شمال شرقی تهران واقع شده و برای رسیدن به آن باید از جاده فیروزکوه عبور کنید. درختان راش این جنگل، یکی از منطقه ها بی نظیر طبیعی ایران است و به علت ارتفاع بلند جنگل و درختان، هوایی پر از مه دارد.

سوادکوه مقصدی پرطرفدار برای علاقمندان به پیاده روی در طبیعت هستند و می تواند با چند ساعت رانندگی، یک روز نوروزی را برای شما به برترین شکل رقم بزند. راش درختانی سایه پرداز است که به همین علت دارای شاخه ها و برگ های فراوانی است، بنابراین اگر قصد پیاده روی در جنگل را دارید، تا چند ساعت نور خورشید را نخواهید دید.

روستای خور

روستای خور یکی از مقصدهای مجذوب کننده برای گردشگری در سیزده بدر در تهران است. این روستا که در مسیر شهرهای بزرگ مانند کرج در استان البرز واقع شده. خور با آب و هوای مطبوع خود و تنوع زیست بومی، یکی از مقاصد پرطرفدار برای طبیعت گردی و گردشگری در منطقه است. خصوصا مکان مناسبی برای گردش و سرگرمی در سیزده بدر است.

روستای خور و منطقه اطراف آن به علت دارا بودن جاذبه های فراوان، یکی از مقاصد محبوب برای گردشگری و سرگرمی در سیزده بدر در تهران به شمار می آید. علاوه بر امامزاده سلیمان، تپه ها و دره دوچنار، امامزاده برچشمه یا زبیده خاتون، برج و باروی قلعه خور و چنار 800 ساله، یکی از جاذبه های مهم و مورد توجه منطقه است. این چنار کهنسال در ناحیه زرچه کانی (یا چنار تپه) واقع شده است و به عنوان یکی از نمادهای تاریخی و فرهنگی این منطقه شناخته می گردد. پیست اسکی خور نیز با طول 1800 متر و داشتن 18 میله، جزو طولانی ترین پیست های اسکی ایران است و باعث جذب گردشگران و علاقه مندان به این ورزش می گردد.

برترین مقاصد گردشگری برای روز طبیعت

سیزده بدر یکی از اصلی ترین رسم های نوروزی ایرانی ها است. مردم سعی می نمایند در 13 فروردین از خانه خارج شوند و در طبیعت با هم معاشرت نمایند. در این مطلب به معرفی برترین جاهای دیدنی تهران و اطراف تهران برای طبیعت گردی پرداختیم. به نظر شما چه مکان دیگری برای سیزده بدر و طبیعت گردی مناسب است؟

منبع: هفت گنج
انتشار: 10 فروردین 1403 بروزرسانی: 10 فروردین 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16377

به "سیزده بدر 1403 تهران کجا بریم؟ جاهای دیدنی تهران برای روز طبیعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیزده بدر 1403 تهران کجا بریم؟ جاهای دیدنی تهران برای روز طبیعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید