برترین بازی ها درون دیگر بازی های ویدیویی

به گزارش کنفرانس هکا، فاینال فانتزی 7 ریبرث شامل بازی ورقی می گردد که باعث شده بسیاری از بازیکنان در عوض دنبال کردن داستان اصلی بازی سرگرم بردن مسابقات Queens Blood باشند. چه کسی می خواهد دنیا را نجات دهد وقتی می تواند در عوض در یک مسافرخانه ورق بازی کند و رقیب خود را با استفادهٔ به موقع از کارت چوکوبو خجالت زده کند؟

برترین بازی ها درون دیگر بازی های ویدیویی

در این مقاله ما قصد داریم به چنین حواس پرتی های سرگرم نماینده در بازی های ویدئویی بپردازیم: بازی های دوست داشتنی در درون بازی های ویدئویی. شما احتمالاً با از این دست بازی ها روبرو شده اید مثل بازی Gwent در ویچر 3 یا Blitzball در فاینال فانتزی 10. این ها صرفاً مینی گیم های معمولی و استاندارد نیستند بلکه تجربیاتی پربار هستند که اگر فرصت کافی به آنها داده گردد می توانند به بازی مستقل تبدیل شوند.

بازی Queens Blood بخشی از ترند بازی های مدرن در درون بازیهای ویدئویی است. در دو ماههٔ اول سال 2024 بازی Like a Dragon: Infinite Wealth چندین بازی مختلف را در دنیا وسیع نقش آفرینی خود قرار داد و Jujutsu Kaisen: Cursed Clash دارای بازی جالب Jujutsa 2024 Baseball، یک بازی رتروی بیسبال که می گردد گفت از خود بازی اصلی به مراتب بهتر است.

Dondoko Island / Crazy Eats / Sujimon

بازی: Like a Dragon: Infinite Wealth

یک سری نقش آفرینی وسیع با قلبی از جنس طلا، Infinite Wealth سنت فرنچایز Like a Dragon را در وفاداری و تعهد به ترسیم خطوط داستانی صادقانه درباره قدرت دوستی، تنوع در بازی و تفریح صاف وساده ادامه می دهد. داستان Infinite Wealth در هاوایی و چند شهر در ژاپن جریان دارد و به نظر می رسد فعالیت های موجود در آن بی سرانجام اند. در بازی مینی گیم های مورد انتظار کوچکی مثل بازی های ورزشی، بازی های ورقی، بازی های عاشقانه و غیره حضور دارند اما سه بازی به خصوص از جمله Dondoko Island الهام گرفته از بازی Animal Crossing، Crazy Eats الهام گرفته از Crazy Taxi و پارودی خنده دار Pokémon به نام Sujimon هر یک به مقدارٔ سرگرم نماینده، مجذوب نماینده و عمیق هستند که بتوانند به صورت مستقل در این فهرست قرار بگیرند. در مرکز تمامی این تفریح ها ایچیبان کاسوگای دوست داشتنی واقع شده است که همواره عینک خوش بینی بر چشم دارد و از همه کس پشتیبانی و حمایت می نماید تا جایی که دائماً دشمنانش را به دوستان عمری تبدیل می نماید. با اینکه Infinite Wealth از نظر فنی یک مجموعه از داستان های منتخب نیست با آنها جنبه چیزی را به اشتراک دارد: اگر از کاری که در حال حاضر مشغولش هستید خوشتان نمی آیند کافی است چند دقیقه صبر کنید. بعد از چند دقیقه سرگرم کاری کاملاً متفاوت خواهید بود.

Queens Blood

بازی: Final Fantasy 7 Rebirth

Queens Blood ظاهری ساده دارد، یک صفحه بازی 3 در 5 و مجموعه ورق هایش حاوی موجودات و آدم بدهای داستان فاینال فانتزی 7 می شوند اما تفریح اصلی در جایی شروع می گردد که یک مسابقه را شروع می کنید و صفحه را با استفاده از ورق های sweeper، levrikon و elphadunks پر نموده و پیروزی را از آن خود می کنید. آیا من در حین شکست دادن رقیبم از قوانین بازی باخبر بودم؟ خیر. من هنوزم درست نمی دانم یک elphadunk چیست اما این مسئله ای است که بیش از هر چیز مرا تحت تاثیر دستاورد سازندگان فاینال فانتزی 7 ریبرث قرار داده است. شما می توانید از Queens Blood بدون اینکه در بازی حرفه ای شوید لذت ببرید.

Holotactics

بازی: Star Wars Jedi: Survivor

مشابه بسیاری از طرفداران استار وارز من همواره می خواستم شطرنج هولوگرامی بازی کنم، بازی آینده گرایی که برای اولین بار در A New Hope معرفی گردید. با اینکه بازی holotactics در Star Wars Jedi: Survivor شطرنج هولوگرامی نیست معین است که خالق آن از این بازی برای طراحی مینی گیم autochess جالب خود الهام گرفته است. قوانین بازی ساده اند: مهره های رقیب را از دور خارج کنید پیش از اینکه او این کار با مهره های شما بکند. شما در شروع هر بازی چند امتیاز در اختیار دارید تا واحدهای مختلف را بر روی صفحه قرار دهید و سپس آنها را رها می کنید.

اعمال از اینجا شکل می گیرند. وقتی واحدهایتان برنده می شوند امتیاز بیشتری به دست می آورید. این امتیازات به راند بعدی منتقل شده و به شما اجازه می دهند مهره های بیشتری را به کار بگیرید. در صورت باخت باید بازی را از اول شروع کنید. اگر در تمامی راندها پیروز شوید جوایز خوبی به دست می آورید. بازی کانسپت تازهی ندارد و خیلی هم پیچیده نیست بااین حال holotactics تنوع خوبی در بین مأموریت های جانبی ایجاد می نماید. هرچند آنچه که holotactics را به جایگاه یکی از برترین بازی ها در درون بازی های ویدئویی می برد این است که چقدر به طور طبیعی در دنیا استار وارز جای می گیرد. اگر شما Bhima و Tulli را نجات دهید آنها در پایگاه عملیاتی تان مستقر می شوند. آنها یکی از دو شخصیت غیر قابل بازی هستند که می توانید به Ramblers Reach بیاورید تا به ساخت و شکوفایی رسیدن آن یاری نمایند.

وقتی برای اولین بار holotactics را انجام می دهید دست سادهٔ آن در اختیارتان قرار می گیرد اما با گشت وگذار در دنیاهای دیگر می توانید دشمنان و موجودات را اسکن نموده و مهره های تازه به دست بیاورید. اسکن کردن وقت زیادی نمی برد پس مجبور نیستید برای توسعه مینی گیمی که معلوم نیست بازی خواهید کرد یا نه وقت بیشتری بگذارید.

Demontower

بازی: Night in the Woods

Demontower یک بازی مخفی بر روی لپ تاپ پروتاگونیست در بازی محبوب Night in the Woods است. اولین باری که من بر روی آیکون آن کلیک کردم انتظارات زیادی از بازی نداشتم. با خودم فکر کردم احتمالاً یک انیمیشن کوتاه پخش می گردد و تمام. اما سازندگان مرا با قراردادن یک بازی کامل اکشن سورپرایز کردند. در Demontower شما راهتان در طبقات سیاه چال تاریک و در کنترل یک گربهٔ پیکسلی بانمک باز می کنید. شما می توانید سلاح های مختلف را گردآوری کنید و باتوجه به سبک بازی تان به سرانجام های متفاوت برسید. Demontower تنها یک مینی گیم دیگر از سازندگان بازی Night in the Woods نیست. طبق گفته های یکی از اعضای تیم ناشر این بازی ساخته یک سازندهٔ دیگر است و به معنای واقعی کلمه یک بازی در درون یک بازی است.

Tycoon

بازی: Persona 5 Royal

وقتی Atlus بازی Persona 5 Royal را منتشر کرد تیم سازنده بازی اورجینال P5 را با اضافه کردن مینی گیمی به نام Tycoon توسعه داد. ساخته شده بر اساس یک بازی واقعی ورقی Tycoon چهار راند دارد که بر اساس ورق های استفاده شده به سرانجام می رسد. نوبت ها به سرعت بین طرفین رد شده و هر بازیکن یا شخصیت سعی دارد ورق هایی باارزش هرچه بالاتر استفاده کند تا یک دور را ببرد و امتیاز جمع کند. من وارد جزئیات قوانین بازی نمی شوم زیرا برخی از ورق ها قابلیت های به خصوصی دارند که گیم پلی بازی را تغییر می دهند اما مهم ترین چیزی که باید دربارهٔ Tycoon بدانید این است که تنش زا نیست. برخلاف دیگر بازی های ورقی لازم نیست خیلی فکر کنید. بازی تمامی امتیازات و دیگر آمار موردنیاز را برای شما گردآوری می نماید. Tycoon فرصت مناسبی برای سپری کردن وقت بیشتر با اعضای Phantom Thieves است البته اگر بتوانید سرخوردگی مورگانا را وقتی او را شکست می دهید تحمل کنید.

Junimo Kart

بازی: Stardew Valley

به نظر من مینی گیمی که بتواند آن بخش از ذهنم را که مرا به دوران کودکی ام برده و باعث گردد بخواهم هر مرحله را رد کنم برترین مینی گیم است. این دقیقاً همان اتفاقی است که هنگام تجربه Junimo Kart در Stardew Valley برایم افتاد. Junimo Kart یک سکو بازی اتوماتیک است که شما باید در آن پرش هایتان را زمان بندی کنید تا بتوانید از روی بخش های شکسته ریل به درستی عبور کنید. توجه به جزئیات و علاقه ای که در ساخت بازی به کار برده شده در محصول نهایی کاملاً مشهود است. موسیقی مخصوص هر مرحله به همراه گرافیک پیکسلی جالبی رندر شده که با حال و هوای کلی بازی همخوانی دارد.

Machine Strike

بازی: Horizon Forbidden West

بهمن ناشی از عرضهٔ الدن رینگ در اوایل سال 2022 فقط Horizon Forbidden West را دفن نکرد و در کنار آن یکی از اولین و برترین بازی های تاکتیکی این نسل از کنسول ها را نیز دفن کرد: Machine Strike

Machine Strike به عبارت دیگر Gwent بازی Horizon Forbidden West است. یک بازی کوچک فوق العاده که می توانست به صورت مستقل روی پای خودش بایستند. بازی ترکیبی صفحهٔ شطرنجی مربعی Into the Breach و محاسبات زیرکانهٔ Fire Emblem است. مهره هایتان چوب قطعات چوبی هستند که به شکل هیولاهای روباتیکی که توصیف نماینده هورایزن هستند درآمده اند و هر یک قابلیت های مختلفی دارند. در این بازی برنامه ریزی بیشترین اهمیت را دارد و اغلب اوقات شما وقتی متوجه این مسئله می شوید که دیگر کمی دیر شده است.

Gwent

بازی: The Witcher 3

Gwent: The Witcher Card Game یک بازی جمع آوری کارت است که ابتدا به صورت مینی گیم در بازی The Witcher 3: Wild Hunt قرار داشت اما جالب این است که بدانید این بازی بدون ماراتن 48 ساعته طراح اصلی بازی دامین مونیر و دوستش میسر نمی شد. گوئنت از بازی ورقی که دورف ها در سری اصلی رمان های ویچر بازی می نمایند الهام گرفته است و این دو نفر توانستند با اختصاص تنها دو روز در آخر هفته یک پروتوتایپ از بازی را کامل نمایند اما نتیجه فوق العاده بود و این بازی دیجیتالی ورقی اکنون جایگاهی در تاریخ بازی های ویدئویی را از آن خود نموده است.

حال شاید برایتان سؤال پیش بیاید چرا Gwent این قدر پیروز بود؟ خوب مثل هر بازی خوب جمع آوری کارت Gwent هنرساخت مجذوب نمایندهی دارد. بازیکنان در Magic: The Gathering نقش میج های را برعهده می گیرند و به یکدیگر به وسیله ورد خوانی حمله می نمایند ولی بازیکنان Gwent نقش فرماندهان میدان نبرد را برعهده دارند که قشون های مختلفی در اختیار دارند. در نسخهٔ اورجینال بازی سه نوع مختلف لشکر وجود داشتند که به نبرد نزدیک، تن به تن و سلاح های محاصره تقسیم می شد. برای بازی مستقل Gwent این مدل ساده تر شد و به دو گروه تقسیم شد. این سبک مبارزه باعث الهام گیری رقیبان مانند The Elder Scrolls: Legends شد که در سال 2019 ساخت آن متوقف شد. بااین حال بازی Star Wars: Unlimited در امسال منتشر شد که این بازی هم مشابه گوئنت ارائه دهنده دو ردیف است که یکی به واحدهای زمینی تعلق دارد و دیگر به واحدهای فضایی.

اگر می خواهید Gwent را تجربه کنید نسخهٔ رایگان آن در دسترس واقع شده است. آخرین آپدیت برای بازی در ماه اکتبر سال 2023 برای بازی منتشر شد و تغییرات و برطرف مسائل آینده بازی از این به بعد به وسیله جامعه بازیکنان صورت خواهد گرفت.

QUB3D

بازی: Grand Theft Auto 4

پراکنده در سرتاسر دنیا لیبرتی سیتی QUB3D است یک بازی آرکید قابل بازی که نزدیک ترین چیز به یک بازی تتریس ساخته شده به وسیله راکستار است. QUB3D در GTA 4 برداشت راکستار از ژانر جفت کردن مربع ها در ردیف های مختلف است که گیم پلی مشابه Ataris Klax بازی ساخته کپ کام و Puyo Puyo سگا دارد. مثل Puyo Puyo بازیکنان باید چهار موزاییک هم رنگ را ردیف نمایند و تعداد رنگ های قابل بازی با پیشروی افرایش پیدا می نماید. برای جلوگیری از پیچیدگی بیش از حد و برای تکراری نشدن فرمول بازی، QUB3D حرکات خاص پاک نماینده موزاییک دارد که نشان دهنده عمق بیشتر در گیم پلی بازی است.

QUB3D حاصل دوره ای از بازی های ویدئویی است که سازندگان این بازی های کوچک آرکیدی را در بازی هایشان قرار می دادند مثل Mortal Kombat: Deception و Project Gotham Racing که حرکتی ریسکی در فضای بازی های کمتر ریسکی تریپل ای بود. بله QUB3D برای مقایسه شدن با حد و مقدار های بازی چون Tetris کمی بیش از حد ساده است اما به نظر من تشویق کردن سازندگان به ساخت مینی گیم های مبتکرانه و حتی کوشش برای ساخت بازی بهتر از تتریس بهتر از دلسرد کردن آنان است و اگر در ساخت بازی بهتر از تتریس به پیروزیت نرسیدند دست کم بازی پازلی قابل قبولی را ارائه خواهند داد که اگر به مذاق بازیکنان خوش بیاید ممکن است به یک بازی مستقل تبدیل گردد.

Geometry Wars

بازی: Project Gotham Racing 2

وقتی مشغول یک بازی مسابقه ای هستید آخرین چیزی که انتظارش را دارید پیداکردن یک بازی آرکید شوتر در آن است. بازی Project Gotham Racing 2 ساختهٔ Bizarre Creations است که بر روی ایکس باکس منتشر شد و مورد تحسین بازیکنان و منتقدان نهاده شد اما بخشی از این تحسین ها به خاطر مینی گیم داخل بازی به نام Geometry Wars بود. این بازی را می شد به وسیله یک آرکید مجازی در گاراژ بازی اجرا کرد. Geometry Wars به طرز غافلگیرنماینده ای یک بازی رتروی شوتر تمیز و باکیفیت بود که در آن در طول صفحه پرواز می کردید و اشکال مختلف را نابود می کردید تا امتیاز بالاتری به دست بیاورید. به راحتی می شد دید که اعضای تیم علاقه و توجه زیادی خرج آن نموده اند و می خواستند بر روی چیزی کار نمایند که خلاقیت بیشتری از ساخت دوباره و دقیق اجزای یک اتومبیل لازم دارد. با اینکه Geometry Wars مینی گیم جالبی بود محبوبیتش در میان بازیکنان با Geometry Wars: Retro Evolved به اوج خود رسید. این بازی بر روی ایکس باکس 360 عرضه شد و از همه نظر نسخه ای بهبودیافته از بازی اورجینال بود تا جایی که در نهایت به جایگاه نخست چارت های سرویس Xbox Live Arcade می رسد. دنباله های بعدی در رسیدن به پیروزیت و محبوبیت Geometry Wars: Retro Evolved شکست می خورند اما همین که یکی از محبوب ترین بازی های آرکید این دوران از یک بازی مسابقه ای به دنیا آمد واقعاً پدیده ای شگفت انگیز است.

Blitzball

بازی: Final Fantasy 10

در سال 2002، مشاهده خلق یک ورزش فانتزی (از ترکیب بخش هایی از واترپولو، فوتبال و فوتبال آمریکایی) با عمق زیاد در استراتژی و قابلیت انجام دوباره و چندباره رویداد شگفت انگیزی بود. Blitzball که در بازی فاینال فانتزی 10 قرار داده شده بود حتی دارای حالت های لیگ و تورنمنت بود، قابلیت هایی که برخی از بازی های کاملاً ورزشی فاقدشان بودند. تاحدی من خیلی به Blitzball علاقه مند شدم زیرا از همه لحاظ مطابق سلیقه ام بود. من همواره به بازی های ورزشی بیشتر از بازی های نقش آفرینی علاقه داشتم خصوصاً وقتی سنم کمتر بود و به وضوح به یاد می آورم که برادرم را که بیشتر به بازی های نقش آفرینی علاقه داشت با تکرار دوبارهٔ Blitzball در عوض دنبال کردن داستان اصلی بازی اذیت می کردم. از طرف دیگر من Blitzball را به خاطر بازیکن حرفه ای آن Wakka خیلی دوست داشتم. فکر کنم او اولین شخصیت تخیلی خوش تیپی بود که علاقه مندش شده بودم پس منطقی بود که از چیزهایی که او خوشش می آمد خوشم بیاید.

منبع: Polygon

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 17163

به "برترین بازی ها درون دیگر بازی های ویدیویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین بازی ها درون دیگر بازی های ویدیویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید