از این دره صدای ارواح می آید!

به گزارش کنفرانس هکا، دره ستارگان از پدیده های منحصربه فرد زمین شناسی به شمار میرود که در فهرست عجایب هفت گانه قشم واقع شده است و با قدمتی بیش از دو میلیون سال، چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.

از این دره صدای ارواح می آید!

خبرنگاران: دره ستارگان که تعداد نمونه های مشابه آن در دنیا زیاد نیست، یکی از جاذبه های اسرارآمیز و جالبی است که شامل مخروط های نوک تیز، ستون های بزرگ و دیواره های بلند می شود. این پدیده طبیعی در اثر فرسایش ناشی از رگبارهای فصلی، آب های سطحی و تندبادها شکل گرفته است و لایه و حفره های متعددی در درون هر ستون این دره وجود دارد که هوا به راحتی به درون آن ها نفوذ می کند. همین ویژگی های دره ستارگان باعث شده است که این دره به عنوان بخشی از ژئوپارک قشم در میراث یونسکو ثبت شود. جالب است بدانید که ژئوپارک قشم تنها ژئوپارک خاورمیانه به شمار می رود.

زیبایی بی بدیل دره ستارگان باعث شده است که به عنوان یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی قشم به شمار آید و گردشگران زیادی در طول سال از آن دیدن کنند. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که تا به امروز فرصت سفر به قشم برایتان پیش نیامده است، با این مقاله همراه شوید تا اطلاعات بیشتری از دره ستارگان به دست آورید.

آیا به دنیای ارواح اعتقاد دارید؟ برخی از مردم این منطقه معتقدند پس از غروب آفتاب، صداهایی که از دره ستارگان به گوش می رسد مربوط به ارواحی بوده که از حضور انسان ها ناراحت اند. این باور قدیمی تا حدی برای مردم این منطقه جدی بوده که تحت هیچ شرایطی بعد از غروب آفتاب وارد این دره نخواهند شد.

طبق افسانه های مردم محلی قشم، دره ستارگان محل زندگی اجنه و ارواح است که شب ها در آن رفت وآمد می کنند. بسیاری از مردم بر این باورند که صداهای عجیب وغریبی که شب ها از این دره به گوش می رسد، به علت حضور این موجودات است و از همین رو ورود گردشگران به دره ستارگان در شب را توصیه نمی کنند.

بررسی های انجام شده از طریق محققان چنین چیزی را تایید نمی کند و آن ها علت بروز صدا را وزش باد در لابه لای ستون ها و دالان های دره ستارگان می دانند. اگر به دنیای ارواح اعتقادی ندارید و از این صداها نمی ترسید، بهتر است شب را در این منطقه سپری کنید تا در کنار آرامش شگفت انگیز آن بتوانید ستارگان را در آسمان با انگشتان خود بشمارید. تازه پس از غروب آفتاب شگفتی دره ستارگان آغاز می شود و شما منظره عجیبی از کهکشان را مشاهده خواهید کرد.

ستارگان به حدی در نزدیکی شما قرار دارند که احساس می کنید در یک دنیای دیگر هستید. این منظره شگفت انگیز می تواند بهترین سوژه برای عکاسان باشد تا بتوانند تصاویری حیرت انگیز ثبت کنند.

گروهی دیگر از مردم بر این باورند که فرازمینی ها باعث سقوط ستاره روی زمین شده اند. در پی آن، خاک و سنگ های برخواسته از زمین خشک و این دره و ستون های شنی ایجاد شده است. این دره به حدی معروفیت پیدا کرد که فیلم اژدها وارد می شود با موضوع باورهای مردم محلی قشم ساخته شد و در سی وچهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد. لوکیشن این فیلم، دره ستارگان قشم بوده که در کنار نمایش مراسم های مردم بومی این جزیره به شرح داستان مدفون بودن یک موجود عجیب و غریب در زیر قبرستان این منطقه می پردازد.

در طول سال ها بومیان داستان های زیادی درباره وجود جن در دره ستارگان قشم گفته اند؛ مثلا می گویند شب ها اینجا ارواح و اجنه رفت وآمد دارند یا حتی افرادی بودند که شنیدن صداهای عجیب و غریب در این مکان را گزارش داده اند. شاید به همین علت است که معمولا پیشنهاد می کنند گردشگران در شب به این دره نروند.

البته روی دیگر این سکه را هم باید از دانشمندان و اهل علم جویا شویم. این افراد معتقدند که صدای عجیب و غریبی که اینجا شنیده می شود به خاطر وجود حفره های ریزودرشت در صخره هاست و زمانی که باد بین این حفره ها به جریان درمی آید صدایی تولید می کند که برای گوش مردم آشنا نیست.

محققان زمین شناسی علت این صداها را پیچیدن باد در روزنه ها و حفره های پرتعداد صخره ها می دانند که هنگام عبور از این دالان ها و ستون ها، صدای خاصی تولید می کند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 14 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 17103

به "از این دره صدای ارواح می آید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از این دره صدای ارواح می آید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید