8 نکته مهم در طراحی داخلی برای داشتن خانه زیبا تر

به گزارش کنفرانس هکا، طراحان دکوراسیون برای طراحی داخلی منزل همواره روش ها و فرمولهای خاصی برای انتخاب مبلمان و چینش اونها دارن تا بتونن زیبایی و جذابیت دکور رو به بهترین شکل نشون بدن. در این مطلب سعی کردم تا توضیحاتی راجع به مهمترین مواردی که طراحان دکوراسیون اونها رو جزء اصول اصلی چیدمان میدونن، ارائه بدم تا با رعایتش خانه ای زیبا و دکوری شیک داشته باشید.

8 نکته مهم در طراحی داخلی برای داشتن خانه زیبا تر

1. چه کوسنی برای مبل انتخاب کنیم؟

اگر در چیدمان دکوراسیون خونه بخوایم مبلها جلوه بیشتری داشته باشن پس لازمه تا کوسنهایی با اندازه، رنگ و طرح مناسب انتخاب کنیم. طراحان دکوراسیون عقیده دارن که قرار دادن دو بالشتک یا کوسن مربعی با پارچه طرح دار در ابعاد 50 سانتی متر با طرح و رنگ برجسته که بیشتر به چشم بیاد باید در دو طرف یا کنج مبلهای چند نفره قرار بگیره و در کنارش دو کوسن مربعی یک رنگ و بدون طرح که حدودا 40 سانتیمتر باشه قرار بدیم و در نهایت برای حفظ تعادل از یک بالشتک کمری که الگوی ظریفی داشته باشه برای قسمت وسط مبل استفاده کنیم.

2. نصب تابلوها در ارتفاع مناسب

اکثر ما عادت داریم که تابلو یا دکوریجات دیواری رو بیش از حد بالا نصب میکنیم. وجود فضای خالی بیش از حد بین تابلو و مبلمانی که زیرش قرارمیگیره طبق اصول طراحی داخلی مناسب نیست و چشم رو خسته میکنه. در واقع ضلع پایین تابلو باید حدود 8 الی 20 سانتیمتر بالاتر از مبل یا وسیله ای که زیرش قرار میگیره باشه.

3. کتابها رو چطور در قفسه کتاب بچینیم؟

برای چیدمان کتابها در قفسه کتاب هیچوقت تمام کتابها رو بشکل عمودی قرار ندین. بهتره تا 60 درصد اونها رو عمودی و 40 درصد دیگه رو روی هم بشکل افقی بچینید، اینکار تعادل و هارمونی زیباتری ایجاد میکنه و اگه بدنه قفسه طرح، بافت و رنگ داشته باشه مثل یک کاغذ دیواری، بخوبی اون رو نمایش میده. بهتره تا کتابهایی که قراره بشکل افقی روی هم قرار بگیرن در ردیف های پایین تر قرار بگیرن همچنین قرار دادن گیاهان سبز رو برای لطیف کردن دکور فراموش نکنین.

4. بهترین مکان برای قرار دادن آینه

آینه نقش کاربردی و مهمی در جذابیت دکور داره و چه خوبه که اون رو در جای مناسبش قرار بدیم. اگه آینه رو روی یک دیوار نصب میکنید بهتره تا اون رو در فاصله ای معادل یک مترونیم از زمین قرار بدین. همچنین برای داشتن یک فضای رویایی و خیال انگیز بهتره که آینه رو روی دیوار مقابل پنجره نصب کنید تا تلالو نور دکور خونه رو زیباتر کنه.

5. مبلمان رو با توجه به سایز فرش بچینید

در هنگام خرید فرش حتما به سایز اتاق و اندازه فرش توجه بیشتری داشته باشین. اگه از فرش کوچیک یا به اصطلاح قالیچه در وسط اتاق استفاده میکنین پس تمام مبل و جایگاه ها باید در اطرافش قراربگیرن اما اگه فرشی که خریدین سایز بزرگ و مناسبی داره بهتره تا همواره پایه های جلویی مبل و جایگاه ها روی لبه فرش گذاشته بشه و پایه های پشتی روی زمین قراربگیرن. در اتاق های بزرگ از دو یا چند فرش بهره ببرید تا چند فضای نشیمن جداگانه داشته باشید.

6. ابعاد میز ناهارخوری رو متناسب با فرش بگیرید

اندازه و ابعاد میز نهارخوری مهمترین چیزیه که قبل از خرید باید بهش توجه کنید. برای اینکه میز جاداری داشته باشین سعی کنین عرض اون از یک متر بیشتر باشه. تا فضای کافی برای صرف غذا و چیدن ظروف داشته باشید. اگه میخواید میز غذاخوری کوچکتری داشته باشید تا جای زیادی رو اشغال نکنه بهتره از مدلهای میز غذاخوری گرد بهره ببرید چون براحتی با قرار گیری در کنج ها جای کمتری میگیره و بدون زاویه و لبه، فضای باز بیشتری در اختیارتون قرا میده.

7. اصول انتخاب رنگ برای اتاقها

رنگ آمیزی یک اتاق فقط به رنگ کردن دیوارها و سقف نیست بلکه به تمام وسایلی که در اون اتاق استفاده میکنید مربوط میشه. بنابراین هنگام انتخاب رنگ برای اتاق باید 60 درصد فضا رو به رنگ اصلی و اولیه، 30 درصد فضا رو به رنگ ثانویه و 10 درصد باقیمانده رو به ایجاد نقطه شاخص و چشمگیر اختصاص بدین. بنابراین فرمول دیوارها دارای رنگ غالب، اثاثه یا لوازم جانبی خانه رنگ ثانویه و کوسن ها، تابلو ها یا گل ها به رنگ شاخص تعلق میگیرند.

8. چیدمان میز وسط (میزعسلی) چگونه باید باشد؟

معمولا مبل و جایگاه ها برای اینکه نشستن و برخاستن از اونها راحت باشه ارتفاعی حدود نیم متر دارن بنابراین بهتره تا ارتفاع میز عسلی هم چیزی بین 40 تا 50 سانتیمتر باشه. بهتره تا میزعسلی یا میزهای چایخوری رو در فاصله ای حدود 45 سانتیمتر از مبل قرار بدیم چون این حداقل فاصله ایه که میز میتونه از زانوی فرد نشسته روی مبل داشته باشه. همچنین بهتره اندازه میز چایخوری حداقل دوسوم بزرگترین مبل باشه و از عرض کافی برخوردار باشه.

پارمیس: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای پارمیس

منبع: مجله الکترونیک دونفره
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 2295

به "8 نکته مهم در طراحی داخلی برای داشتن خانه زیبا تر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 نکته مهم در طراحی داخلی برای داشتن خانه زیبا تر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید