8 مکان دیدنی بی نظیر بندر انزلی

به گزارش کنفرانس هکا، بندر انزلی در کنار کشورهای شاقتصادی واقع شده است و از طرق رودخانه ولگا و دریای سیاه با اروپا ارتباط دارد، به همین دلیل از اهمیت اقتصادی و استراتژیک بالایی برخوردار است.

8 مکان دیدنی بی نظیر بندر انزلی

بندر انزلی بزرگ ترین بندر شمال ایران، در استان گیلان و در 40 کیلومتری رشت واقع شده است. دیدنی های بندر انزلی که شامل جاذبه های طبیعی و فرهنگی متنوعی است، گردشگران زیادی را از سراسر ایران به این شهر می کشاند. به دلیل موقعیت بندری و فصل بارندگی، آن را اروپای کوچک می نامند. با خبرنگاران همراه باشید تا جاذبه های دیدنی بندر انزلی را بهتر بشناسید.

تالاب انزلی یکی از جاذبه های دیدنی بندر انزلی

تالاب انزلی آن قدر معروف و شناخته شده است که تعداد زیادی از گردشگران فقط برای دیدن این تالاب راهی بندر انزلی می شوند. وجود لاله های مردابی و نیلوفرهای آبی که در سرتاسر تالاب وجود دارد، منظرههای بی نظیری را ایجاد کرده است. سفر با قایق در تالاب یکی از لذت بخش ترین خاطرات سفر شما به بندر انزلی خواهد بود.

بلوار ساحلی

اغراق نیست اگر بگوییم بلوار ساحلی در کنار تالاب در راس فهرست دیدنی های بندر انزلی قرار گرفته است. قدم زدن در این بلوار را از قلم نیاندازید که چراغ های زیبایش نیز بر جذابیت آن افزوده است.

حافظیه انزلی

جیگا موزیک یا مکان موسیقی انزلی که به دلیل شباهت به حافظیه شیراز به آن حافظیه انزلی می گویند. بنایی سفید رنگ است که در بلوار ساحلی واقع شده است. موسیقی جیگا حدود هشتاد سال پیش در سال 1311 ساخته شد و از آن زمان تا به امروز محل برگزاری کنسرت ها و مراسم عمومی در انزلی بوده است.

دهکده ساحلی انزلی

از امکانات این شهرک می توان به ساحل اختصاصی آن به طول دو هزار متر اشاره کرد. دهکده ساحلی بندر انزلی بزرگ ترین باغ ایران و یکی از دیدنی های بندر انزلی است و همچنان یکی از زیباترین شهرک های گردشگری ایران به شمار می رود.

موج شکن انزلی

تقریبا همه کسانی که به بندر انزلی سفر کرده اند در کنار موج شکن عکس دارند. موج شکن 500 متری انزلی در ابتدا برای جلوگیری از آسیب دیدن کشتی ها در اثر امواج دریا ساخته شد و ساخت آن در سال 1293 یعنی 104 سال پیش به سرانجام رسید. از بلوار ساحلی منظره زیبایی از موج شکن انزلی دیده می شود و از این بلوار می توان تا موج شکن پیاده روی کرد.

کشتی تفریحی میرزا کوچک خان

سفر با قایق تفریحی یک تجربه لذت بخش و منحصربه فرد است. گردشگرانی که می خواهند شبی خاطره انگیز را در دریای خزر سپری کنند، می توانند در مرکز اقامتی کشتی که دارای امکانات یک هتل چهار ستاره است، اقامت کنند.

برج ساعت

برج ساعت یکی از قدیمی ترین جاذبه های انزلی است که در زمان ناصرالدین شاه به دستور حاکم انزلی ساخته شده است. هدف از ساخت این بنا دیدنی دریا بوده و از آن به عنوان فانوس دریایی نیز استفاده می شد.

آکواریوم انزلی

آکواریوم انزلی معروف به آکواریوم فانتستیک یکی از بهترین و بزرگ ترین آکواریوم های ایران است که حدود 30 میلیون یورو ارزش دارد. در تونل آبی 43 متری این آکواریوم می توانید موجودات زیر آب را از نزدیک ببینید و احساس کنید که در کف اقیانوس در حال راه رفتن هستید.

دیدنی های ایران بسیار زیادند. بزرگ ترین باغ عمودی خاورمیانه در شیراز را هم ببینید.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری گردش در خوشمزه ترین خیابان اهواز را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13923

به "8 مکان دیدنی بی نظیر بندر انزلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 مکان دیدنی بی نظیر بندر انزلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید