8 روش سریع برای انتقال عکس از آیفون به آیفون

به گزارش کنفرانس هکا، در این مطلب به شما یاد می دهیم که انتقال عکس از آیفون به آیفون به چه طریقی انجام می گردد. هشت روش ساده و سریع برای این عملیات در این مطلب وجود دارد.

8 روش سریع برای انتقال عکس از آیفون به آیفون

شاید یک آیفون قدیمی دارید که دلتان می خواهد تمام تصاویر را به آیفون تازه خود انتقال دهید اما نمی دانید چطور باید انتقال عکس از آیفون به آیفون را انجام دهید. شاید هم شما فقط می خواهید عکس ها را از آیفون شخص دیگری به دستگاه خود منتقل کنید. در اینجا تمام راه های انتقال عکس بین دو آیفون وجود دارد.

انتقال عکس از آیفون قدیمی به آیفون تازه

وقتی از یک گوشی قدیمی به یک آیفون تازه مهاجرت می کنید، اپل چندین روش مختلف برای انتقال عکس های شما از آیفون قدیمی را ارائه می دهد. برترین روش بستگی به مدت زمانی دارد که می توانید برای آغاز استفاده از دستگاه تازه خود صبر کنید. بعلاوه سرعت اتصال اینترنت شما چقدر است، چقدر فضای ذخیره سازی iCloud دارید و اینکه آیا می خواهید همه چیز را منتقل کنید یا فقط عکس های خود را جابه جا کنید.

هنگامی که با استفاده از یکی از این گزینه ها عکس ها را از یک آیفون به آیفون دیگر منتقل می کنید، در حقیقت کتابخانه عکس را در آیفون تازه بازنویسی می کنید. این بدان معناست که اگر عکس هایی در آیفون تازه از گذشته دارید که نمی خواهید آنها را از دست بدهید، نباید از این روش ها بهره ببرید.

1. از Quick Start برای انتقال داده ها بهره ببرید

وقتی یک آیفون کاملا تازه دارید که هنوز راه اندازی ننموده اید، می توانید از Quick Start برای انتقال راحت عکس ها و سایر داده ها به آن بهره ببرید. Quick Start از Wi-Fi برای انتقال تمام داده ها از آیفون قدیمی به آیفون تازه، از جمله برنامه ها، پیغام ها، تنظیمات و عکس ها استفاده می نماید.

زمانی که انتقال سریع آغاز می گردد، نمی توانید از هیچ یک از آیفون های خود بهره ببرید، که بسته به اندازه داده شما ممکن است یک ساعت یا بیشتر طول بکشد. برای آغاز انتقال سریع، آیفون تازه خود را پس از راه اندازی به آیفون قدیمی خود نزدیک کنید. سپس، اعلان های روی صفحه را دنبال نموده تا داده ها را از آیفون قدیمی خود به آیفون تازه منتقل کنید.

استفاده از iCloud به شما امکان می دهد دوباره از آیفون خود زودتر بهره ببرید، اما اگر تمام داده های شما قبلا با iCloud همگام سازی شده باشد، ایده خوبی است. وقتی انتقال سریع آغاز شد، تمام عکس ها، برنامه ها و سایر داده های شما برای استفاده در آیفون تازه شما آماده خواهند بود.

2. یک iCloud یا Local Backup را بازیابی کنید

اگر به آیفون قدیمی خود دسترسی ندارید، می توانید از یک نسخه پشتیبان موجود برای انتقال عکس ها به دستگاه تازه خود بهره ببرید. نسخه پشتیبان آیفون شامل هر عکس، برنامه، پیغام و سایر اطلاعات ذخیره شده در آیفون شما می گردد.

اگر از iCloud Photos با بهینه سازی ذخیره سازی در آیفون خود استفاده می کنید، یک نسخه پشتیبان شامل هیچ عکسی نمی گردد؛ به این علت که عکس های شما در iCloud ذخیره می شوند، نه در حافظه آیفون شما.

اگر هیچ نسخه پشتیبانی از قبل ندارید، می توانید با استفاده از iCloud، Finder در مک یا برنامه Apple Devices در رایانه های شخصی ویندوز، یک نسخه پشتیبان را از آیفون تازه تهیه کنید. برای تهیه نسخه پشتیبان iCloud، به Settings > [Your Name] > iCloud > iCloud Backup رفته و روی Back Up Now ضربه بزنید.

برای ایجاد یک نسخه پشتیبان محلی، آیفون خود را به رایانه متصل نموده، برنامه مناسب را باز نموده، دستگاه خود را انتخاب و در نهایت روی Back Up Now کلیک کنید.

پس از تهیه نسخه پشتیبان، دستورات نصب را در آیفون تازه خود دنبال نموده تا به صفحه Apps & Data برسید. از این صفحه، بازیابی نسخه پشتیبان iOS خود را انتخاب کنید، که ممکن است یک ساعت یا بیشتر طول بکشد. در این مدت، اگر هنوز آیفون قدیمی خود را دارید، می توانید به استفاده از آن ادامه دهید.

3. به iCloud Photos وارد شوید

وقتی iCloud Photos فعال است، آیفون شما هر عکسی را که می گیرید در iCloud آپلود می نماید. این رویه باعث می گردد که کل کتابخانه عکس شما در هر دستگاه دیگری با استفاده از Apple ID شما در دسترس باشد. بنابراین، اگر فقط می خواهید عکس ها را بدون لمس برنامه ها و سایر داده ها به آیفون تازه خود منتقل کنید، از iCloud Photos بهره ببرید.

در آیفون قدیمی خود، به مسیر Settings > [Your Name] > iCloud > Photos رفته و سوییچ کنار Sync this iPhone را تغییر دهید. آیفون شما هر عکسی را در iCloud آپلود می نماید. با اسکرول کردن به پایین برنامه Photos، پیشرفت این آپلود را دنبال کنید.

وقتی همه عکس های شما در iCloud هستند، تنظیمات را در آیفون تازه خود باز نموده و با همان حساب Apple ID وارد شوید. سپس، به مسیر [Your Name] > iCloud > Photos رفته و Sync this iphone را روشن کنید.

چگونه عکس ها را به آیفون شخص دیگری انتقال دهیم؟

اگر می خواهید عکس ها را از آیفون خود به آیفون دوستتان منتقل کنید، روش های بالا کمکی نمی نمایند. در این حالت، شما به طور معمول فقط می خواهید چند عکس را به طور هم زمان بفرستید، نه کل کتابخانه عکس تان. بر همین اساس، شما می توانید از یکی از روش های زیر برای ارسال راحت عکس ها به آیفون دوستان خود بدون بازنویسی تصاویر موجود در دستگاه خود بهره ببرید.

4. انتقال عکس ها با استفاده از AirDrop یا NameDrop

AirDrop از اتصالات Wi-Fi و بلوتوث برای انتقال فایل ها بین هر دو دستگاه اپل به صورت بی سیم استفاده می نماید. هنگامی که عکسی را با استفاده از AirDrop ارسال می کنید، با کیفیت کامل و با سرعت بسیار بالا منتقل می گردد.

خوشبختانه استفاده از AirDrop در آیفون شما بسیار ساده است. برنامه Photos را در آیفون خود باز نموده و عکس یا گروهی از عکس ها را که می خواهید انتقال دهید را انتخاب کنید. سپس روی دکمه Share ضربه زده و AirDrop را انتخاب کنید. آیفون شما همه دستگاه های نزدیک را با روشن بودن AirDrop نشان می دهد. برای آغاز انتقال، آیفون دوست خود را انتخاب کنید.

اگر نمی توانید آیفون دوستتان را ببینید، از او بخواهید که Control Center را باز کند، انگشتش را روی بخش بالا سمت چپ با گزینه های برای چند ثانیه نگه دارد. سپس روی AirDrop ضربه زده و گزینه Contacts Only یا Everyone را برای 10 دقیقه انتخاب کنید.

دوست شما بعلاوه باید پس از اینکه شما فرایند را در آیفون خود آغاز کردید، انتقال را بپذیرد. اگر هنگام انتقال عکس ها با مشکل روبرو شدید، فرایند عیب یابی AirDrop را دنبال کنید.

راه آسان دیگر برای انجام این کار استفاده از NameDrop است. در حالی که NameDrop به طور کلی برای اشتراک گذاری اطلاعات تماس به صورت بی سیم استفاده می گردد، شما می توانید از آن برای اشتراک گذاری تصاویر از آیفون به آیفون نیز بهره ببرید، تا زمانی که هر دو دستگاه iOS 17 یا بالاتر را اجرا نمایند.

به سادگی تصاویری را که می خواهید به اشتراک بگذارید را انتخاب نموده و آیفون خود را در کنار لبه بالای آیفون دیگر قرار دهید. هنگامی که این کار را انجام دادید، باید متوجه شوید که نام دستگاه شما در آیفون دریافت نماینده ظاهر می گردد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی Share ضربه زده و منتظر بمانید تا NameDrop جادوی خود را انجام دهد!

متاسفانه، اگر هر دو آیفون از iOS 17 پشتیبانی نمی نمایند، باید به روش دیگری متوسل شوید.

5. به اشتراک گذاری لینک iCloud به عکس های شما

اگر از iCloud Photos استفاده می کنید، یکی از ساده ترین راه ها برای انتقال عکس از آیفون به آیفون دیگر استفاده از لینک iCloud است. پس از ایجاد یک لینک iCloud برای عکس های خود، می توانید آن را با هر کسی به وسیله متن، ایمیل و برنامه های پیغام رسانی فوری به اشتراک بگذارید.

برای ایجاد یک لینک iCloud، برنامه Photos را باز نموده و عکس(های) را که می خواهید به اشتراک بگذارید انتخاب کنید. روی دکمه اشتراک گذاری ضربه بزنید، سپس به پایین رفته و روی Copy iCloud Link ضربه بزنید. آیفون شما لحظه ای طول می کشد تا این عکس ها را در iCloud آماده نموده و سپس لینک را به کلیپ بورد شما ذخیره کند.

لینک مربوطه را در یک پیغام به یک دوست دیگر ارسال کنید تا به آنها رسما اجازه دهید عکس ها را در آیفون خود دانلود نمایند.

6. آپلود عکس های خود روی یک سرویس ذخیره سازی ابری

برترین راه برای انتقال عکس ها از یک آیفون به دیگری بدون استفاده از iCloud این است که آنها را در یک سرویس ذخیره سازی ابری دیگر مانند Google Drive، Dropbox یا OneDrive ذخیره کنید.

روی آیفون خود برنامه را دانلود و سپس نصب کنید. سپس، عکس هایی را که می خواهید در برنامه Photos به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید. روی اشتراک گذاری ضربه زده و در ردیف دوم برنامه ها در برگه اشتراک گذاری حرکت نموده تا برنامه ذخیره سازی ابری خود را پیدا کنید. ممکن است لازم باشد در انتهای ردیف روی More ضربه بزنید تا برنامه های بیشتری را مشاهده کنید.

پس از انتخاب برنامه ذخیره سازی ابری خود، یک پنجره بازشو ظاهر می گردد که به شما امکان می دهد مکان ذخیره آن عکس ها را انتخاب کنید. پس از تکمیل آپلود، لینکی به آن فایل ها را از داخل برنامه ذخیره سازی ابری مربوطه به اشتراک بگذارید. برای مثال، اگر می خواهید تصویری را در Google Drive ذخیره کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه را از برگه اشتراک گذاری انتخاب نموده و روی آپلود ضربه بزنید.

7. یک آلبوم مشترک iCloud ایجاد کنید

چه از iCloud Photos استفاده می کنید یا نه، شما می توانید از iCloud برای ایجاد یک آلبوم عکس به اشتراک گذاشته شده برای اشتراک گذاری با افراد دیگر بهره ببرید. این قابلیت به شما امکان می دهد آلبومی حاوی حداکثر 5 هزار عکس را با حداکثر 100 نفر مختلف به اشتراک بگذارید.

برنامه Photos را باز نموده و عکس هایی را که می خواهید به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید. سپس، روی دکمه اشتراک گذاری ضربه زده و افزودن به آلبوم مشترک را انتخاب کنید. روی گزینه کنار آلبوم مشترک ضربه بزنید و یک آلبوم مشترک موجود را انتخاب کنید یا روی آلبوم تازه به اشتراک گذاشته شده ضربه بزنید. اگر دومی را انتخاب کردید، آلبوم مشترک را نام ببرید و از مخاطبین خود انتخاب کنید که آن را با چه کسی به اشتراک بگذارید، سپس روی ارسال ضربه بزنید.

هر کسی که عکس های آیفون خود را با آنها به اشتراک می گذارد، می تواند عکس های خودش را اضافه نموده یا عکس هایی را که به آلبوم مشترک اضافه می کنید، نظر داده و دانلود کند.

8. عکس های خود را با استفاده از پیغام ارسال کنید

شاید ساده ترین راه برای انتقال عکس ها از آیفون به آیفون شخص دیگری ارسال آنها با استفاده از iMessage باشد. اگر iMessage در دسترس نیست، همچنان می توانید عکس ها را به وسیله MMS در برنامه پیغام ها ارسال کنید. با این حال، شرکت مخابراتی برای پیغام های MMS از شما هزینه دریافت می نماید و کیفیت ارسال تصاویر به این روش بسیار پایین خواهد بود.

برنامه پیغام ها را باز کنید و با شخصی که می خواهید عکس ها را به او منتقل کنید، مصاحبه کنید. روی نماد مثبت (+) در کنار کادر متن ضربه بزنید و عکس ها را از فهرست گزینه ها انتخاب کنید. سپس، عکس هایی را که می خواهید انتقال دهید انتخاب کنید و روی دکمه ارسال ضربه بزنید.

بسته به سرعت اینترنت و طرح خدمات شما، اپلیکیشن ممکن است عکس هایی که ارسال می کنید را فشرده کند تا زمان انتقال و مصرف داده را کاهش دهد.

با استفاده از روش های بالا، باید بتوانید با کمی دشواری، انتقال عکس از آیفون به آیفون دیگر را انجام دهید. هنگامی که یک دستگاه iOS تازه را راه اندازی می کنید یا احتیاج به اشتراک گذاری تصاویر با دوستان دارید، از این هشت روش موجود در مقاله می توانید برای انتقال عکس از آیفون به آیفون به آسانی بهره ببرید.

منبع: Makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 فروردین 1403 بروزرسانی: 25 فروردین 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16720

به "8 روش سریع برای انتقال عکس از آیفون به آیفون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 روش سریع برای انتقال عکس از آیفون به آیفون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید