500 هزار شکایت از مبالغ خدمات ارزش افزوده به ثبت رسید

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش خبرنگاران، محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرام گفت: سوءاستفاده و دست کردن در جیب ضعیف ترین قشرهای جامعه، سنگدلی می خواهد. همه تلاش های ما در راستای ساماندهی این فضا صورت گرفته است.

500 هزار شکایت از مبالغ خدمات ارزش افزوده به ثبت رسید

وی با اشاره به اینکه در راستای شفاف سازی و اطلاع مردم از مبالغی که طی 3 سال برای خدمات ارزش اضافه کرده موبایل پرداخت کردند، کد دستوری *800*6# را به مردم معرفی کردیم، اضافه کرد: تاکنون بیش از 3 و نیم میلیون نفر از ما استعلام کرده اند و نزدیک به 500 هزار شکایت از استان های مختلف برای خدمات ارزش اضافه کرده ثبت شده است.

وزیر ارتباطات ادامه داد: طبیعتا ما این شکایت ها را پیگیری می کنیم که به سرانجام برسانیم و تلاش می کنیم بعد از ارجاع این پرونده ها به دستگاه قضایی و صدور احکام لازم، منابعی که از جیب مردم رفته را بازگردانیم.

آذری جهرمی با بیان اینکه امکان ثبت شکایت از سامانه 8007 برای کاربران وجود دارد، از همه مردم خواست با استعلام از این کد دستوری از مبالغ ارزش اضافه کرده خود آگاهی یابند و بدانند چه میزان از این مبالغ با اراده و چه میزان خارج از اراده به دلیل عضویت در این خدمات، از حساب آنها کسر شده است.

وی گفت: ما این شکایت ها را به قوه قضاییه ارسال می کنیم و با صدور حکم لازم، امیدواریم بتوانیم این مبالغ را به مردم بازگردانیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه شرکتهای وس اظهار داشته اند که 13 هزار میلیارد تومان از این بازار درآمد داشتند گفت: برای سرانجام دادن به این کلاهبرداری ها، مصوباتی داریم که تا یک تا دو هفته آینده به سرانجام می رسد.

به گزارش خبرنگاران، اواسط این هفته، وزیر ارتباطات با اعلام کد دستوری ستاره 800 ستاره 6 مربع از مشترکان تلفن همراه خواست تا با شماره گیری این کد دستوری از میزان مبلغی که طی 3 سال گذشته بابت خدمات ارزش اضافه کرده به اپراتورها پرداخت کرده اند، با خبر شوند.

چندی است که وزیر ارتباطات شفاف سازی ارائه خدمات ارزش اضافه کرده تلفن همراه (VAS) که از سوی اپراتورها و با حضور شرکتهای ثالث ارائه کننده این خدمات عرضه می شود قصد سرانجام دادن به این بازار را دارد.

آذری جهرمی ارزش بازار خدمات VAS را حدود 2600 میلیارد تومان برآورد می کند و به دلیل مشکلاتی از جمله کلاهبرداری و سوءاستفاده از ناآگاهی کاربران که توسط خدمات دهندگان ارزش اضافه کرده ایجاد شده، قصد دارد این خدمات را سرانجام دهد.

وی دلیل تعطیلی بازار کسب و کارهای ارزش اضافه کرده را اجحاف حقوق کاربران و تخلف و کلاهبرداری شرکتهایی عنوان کرده که این بازار را در اختیار گرفته اند و تاکید دارد که مهمترین موضوع در برخورد با VAS ، حق الناس است که از سوی این شرکتها نادیده گرفته می شود.

رپورتاژ رایگان: 10az10: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

روسیه: روسیه: سفر به کشور پهناور تزارها، مسکو، سن پطرزبورگ، سوچی و کازان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7135

به "500 هزار شکایت از مبالغ خدمات ارزش افزوده به ثبت رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "500 هزار شکایت از مبالغ خدمات ارزش افزوده به ثبت رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید