21هزار بوشهری در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام نموده اند

به گزارش کنفرانس هکا، خبرنگاران/بوشهر مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه تا به امروز 21هزار و 604 نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام نموده اند، گفت: سهم این استان از اجرای این طرح ساخت 54 هزار واحد مسکونی است.

21هزار بوشهری در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام نموده اند

فرزاد رستمی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در مورد آخرین شرایط طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: از آغاز ثبت نام برای این طرح تا به امروز 21هزار و 604 نفر در استان ثبت نام نموده اند و سهم استان بوشهر از اجرای این طرح ساخت 54 هزار واحد مسکونی است اما محدودیتی برای ثبت نام وجود ندارد.

وی اضافه نمود: برای اجرای این طرح تا به امروز 12 هزار و 500 واحد زمین تامین شده است و در حال تامین زمین در شهرهای مختلف به وسیله اراضی مازاد دستگاه های اجرایی، تغییر کاربری، اراضی الحاقی به محدوده هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه افراد دارای زمین یا به اصطلاح خود مالک هم می تونند در این طرح شرکت نمایند، توضیح داد: این افراد می توانند با استفاده از تسهیلاتی که به آنها هم پرداخت می گردد برای ساخت مطابق با سلیقه خود استفاده نمایند.

رستمی با بیان اینکه نهضت ملی جهش فراوری مسکن شامل مسکن شهری و روستایی، بخش خصوصی و بافت فرسوده است گفت: در زمان حاضر عملیات اجرایی یک هزار واحد از قبل در قالب طرح اقدام ملی مسکن و 2هزار و 589 واحد نیز که به تازگی در شهر نو عالی شهر از سوی بنیاد مسکن آغاز شده است

وی در مورد تسهیلات بانکی برای نهضت ملی جهش فراوری مسکن، مطرح کرد: متقاضیان این طرح در مرکز استان 350 میلیون تومان، سایر شهرها 300 میلیون تومان و برای ساخت مسکن در روستاها 250 میلیون تومان تسهیلات دریافت می نمایند.

هزینه اجرای راه آهن شیراز- بوشهر و عسلویه 2 میلیارد دلار است

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر طرح راه آهن بوشهر شیراز را از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر دانست و بیان نمود: در سفر استانی رئیس جمهوری و هیات دولت سیزدهم به این استان مقرر شد تامین منابع اقتصادی مورد احتیاج قطعه های پروژه خط ریلی بوشهر - شیراز از منابع مختلف در دستور کار قرار بگیرد؛ 200 میلیون دلار برای این پروژه در استان بوشهر و 200 میلیون یورو نیز از محل سفر رئیس جمهوری به استان فارس برای این پروژه تصویب شد.

رستمی ادامه داد: بعد از سفر رئیس جمهور، دو نشست با حضور مسئولان استانداران بوشهر و فارس در دفتر معاون اول رئیس جمهور برگزار گردید و مقرر شد عسلویه نیز به راه آهن بوشهر - شیراز اضافه گردد.

وی با بیان اینکه اکنون قطعه 10 با 24 درصد پیشرفت فیزیکی در بوشهر دارد، خاطر نشان کرد: در مجموع این قطعه 13 درصد پیشرفت دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر اظهار کرد: براساس پیشنهادهای اولیه مقرر شد که جهت پروژه راه آهن از سمت بوشهر به عسلویه باهمکاری وزارت نفت و جهت بوشهر - شیراز نیز غیر از سهم تهاتر نفتی؛ سقف تهاتر نفتی، اعتبارات ماده 56 و قانون بودجه برای سال های آینده افزایش یابد.

رستمی گفت: در موضوع احداث راه آهن بوشهر-شیراز تامین اعتبار آن از محل تهاتر نفت در دستور کار قرار گرفته است که تحق آن احتیاجمند اصلاح قانون بودجه و یا مصوبه سران قوا انجام گردد تا امکان تهاتر نفتی برای سال های آینده هم وجود داشته باشد.

وی گفت: برآورد می گردد طرح راه آهن بوشهر - شیراز 25 هزار میلیارد تومان هزینه داشته باشد، با پیمانکاران این طرح نیز رایزنی های شده و تفاهم نامه هایی برای استفاده از تهاتر در حال اجرا است تا پیمانکاران موافق با تهاتر نفت را همراه کنیم.

وی اضافه نمود: برآورد هزینه برای اجرای راه آهن شیراز- بوشهر و عسلویه 2 میلیارد دلار است و مابقی آن از تهاتر نفتی مصوبه ها گرفته شده اما چون خارج قانون چارچوب بودجه است مصوبات سران قوا باید در قانون بودجه آورده گردد تا در سال های بعد دچار مشکل نشویم.

سالانه 200 تا 250 میلیارد تومان اعبتار هزینه اجرای طرح های راهسازی می گردد

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر در مورد ساخت و تکمیل طرح های جاده ای توضیح داد: کریدور ساحلی بزرگراه بزباز- بندو یکی از مهمترین آنهاست که به طول 22 کیلومتر و ارزش روز 50 میلیارد تومان است؛ عملیات نهایی و بخش از آسفالت این جهت به جای مانده بود که در حال اجرا است و پیش بینی می گردد تا انتها به بهره برداری برسد.

رستمی در ادامه اظهار کرد: قطعه سوم کنارگذر کنگان - دوراهک به طول 13 کیلومتر از دیگر طرح هایی است که در مراحل آخر قرار گرفته است؛ ابنیه و زیرسازی تقاطع غیرهمسطح ریز - دوراهک تکمیل شده و با تخصیص قیر مورد احتیاج به زودی عملیات آسفالت آن آغاز می گردد و پیش بینی می گردد در نیمه اول سال 1401 ترافیکی گردد.

وی اضافه نمود: 18 کیلومتر از این جهت پیش از این ترافیکی شده است و اکنون آسفالت 13 کیلومتر دیگر نهایی اجرا شده و تنها ایمن سازی جهت مانده است، امید می رود که این طرح در سال آینده به بهره برداری برسد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر طرح جاده ای دیگر را جاده وفاق نامید و مطرح کرد: این جاده در حد فاصل دیّر - کنگان به طول 9 کیلومتر حدود 90 درصد پیشرفت دارد و در صورت تزریق اعتبار، امکان بهره برداری آن تا سال آینده وجود دارد.

رستمی اضافه نمود: بخشی از قیر مورد احتیاج محور اهرم - برازجان تخصیص یافته و 20 کیلومتر آماده آسفالت است، در پی دریافت قیر مورد احتیاج از وزارتخانه هستیم تا جهت به طور کامل آسفالت گردد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: سالانه برای اجرای طرح های راهسازی در استان 200 تا 250 میلیارد تومان اعبتار هزینه می گردد که با توجه به پروژه های در دست اجرای برای تکمیل طرح های راهسازی در استان به افزون بر 2 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13414

به "21هزار بوشهری در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "21هزار بوشهری در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید