10 رستوران خوب در استانبول

به گزارش کنفرانس هکا، غذا بخش جدانشدنی از هر سفری است و چشیدن غذاهای مختلف در هر کشور رنگ و عطری مضاعف به تجربه سفر اضافه می کند. برای تجربه غذا در کشورهای مختلف و به خصوص استانبول آشنایی با رستوران های مهم آن اهمیت دارد. اینکه مسافران بدانند کدام رستوران انتخاب مناسبی برای آنها است به مدیریت هزینه و زمان آنها بسیار کمک می کند. اگر قصد شرکت در تور خارجی استانبول را دارید با این مطلب همراه شوید تا بدانید در کدام رستوران ها باید طعم لذیذ غذاهای ترکی را بچشید.

10 رستوران خوب در استانبول
  • استانبول کجا غذا بخوریم؟
    • رستوران طغرا Tuğra Restaurant
    • رستوران ینی کوی کاشی بیاض Yeniköy Kaşıbeyaz Bosphorus Restaurant
    • رستوران میلوس استانبول Milos Balık
    • بالیکچی صاباحاتین Balikci Sabahattin
    • رستوران نصرت در استانبول Nusr-Et Steakhouse
    • رستوران بوراک استانبول CznBurak Restaurant
    • رستوران 360 استانبول 360 Istanbul
    • رستوران ضیا بابا تورک موتفاجه Ziya Baba Türk Mutfağı Slow food
    • غذاخوری دورومزاده Dürümzade
    • رستوران لادس منمن Lades Menemen
    • رستوران و کبابی سیموس Şeyhmuz Kebap Salonu

استانبول کجا غذا بخوریم؟

در هنگام سفر با تور خارجی استانبول بسیار مهم است که بدانید چه خدماتی می خواهید از یک رستوران دریافت کنید و سپس به سراغ آن بروید. رستوران های تور استانبول تنوع بالایی دارند که شاید انتخاب در میان آنها کار سختی باشد. در ادامه با انواعی از این رستوران ها آشنا می شوید که می توانند تجربه چشیدن طعم غذاهای لذیذ ترکی را برای تان فراهم کنند:

رستوران طغرا Tuğra Restaurant

اگر می خواهید منظرهی از منظره تنگه بسفر را هنگام غذا خوردن در مقابل خود ببینید باید به رستوران طغرا بروید. این رستوران در بخش اروپایی استانبول و در طبقه اول کاخی متعلق به دوران امپراتوری عثمانی به نام چراگان کمپینسکی (Ciragan Palace Kempinski) قرار گرفته است. مسافران تور استانبول می توانند غذاهای لذیذ و رنگارنگ ارگانیک را که در ظروف مسی سرو می شوند در این رستوران بچشند. در این رستوران می توان انواع غذاهای ترکی و نوشیدنی های سردوگرم را سفارش داد. اگر می خواهید طعم غذاهایی همچون مرغ توپکاپی، هوموس، قورمه بره و ماهی شکم پر زعفرانی را بخورید حتماً در تور استانبول به رستوران طغرا سر بزنید.

رستوران ینی کوی کاشی بیاض Yeniköy Kaşıbeyaz Bosphorus Restaurant

رستوران کاشی بیاض یک رستوران زنجیره ای است که یکی از شعب آن در تنگه بسفر قرار گرفته است. این رستوران از زیباترین رستوران های استانبول به شمار می رود که در منوی خود غذاهای لذیذ سنتی ترکی و کباب های آبداری را برای مسافران تور استانبول گرد آورده است. اگر به غذاهای گوشتی علاقه مند هستید رفتن به رستوران ینی کوی کاشی بیاض را از دست ندهید.

رستوران میلوس استانبول Milos Balık

برای مسافران تور ترکیه که می خواهند در سواحل این شهر طعم غذاهای ترکی را بچشند رفتن به رستوران میلوس استانبول پیشنهاد می شود. این رستوران در فاصله 700 متری ساحل بسیار زیبای دریای مرمره و در نزدیکی پارک بسیار سرسبز کالامیش آتاتورک قرار گرفته است. پیش غذاهای این رستوران بسیار معروف هستند و به مسافران تور خارجی این امکان را می دهند که از میگوهای ترد و ماهی های خوشمزه این رستوران بچشند.

بالیکچی صاباحاتین Balikci Sabahattin

مسافران تور استانبول که در پی بهشت غذاهای دریایی هستند باید حتماً به رستوران بالیکچی صاباحاتین سر بزنند. این رستوران با پل بسفر، دریای مرمره و دریای سیاه احاطه شده و انواع مختلفی از ماهی های تازه را طبخ می کند. تنوع منوی غذایی این رستوران بسیار بالا است و قیمت های آن به شکلی است که افراد با هر بودجه ای می توانند از طعم غذاهای آن بچشند. از غذاهای بسیار خوشمزه این رستوران می توان به چلو صدف سیاه، خوراک ماهی بس، لانترن روستر و دسر زردآلو اشاره کرد.

رستوران نصرت در استانبول Nusr-Et Steakhouse

بسیاری از مسافران تور خارجی استانبول در حین سفر خود در پی تجربه غذا خوردن در رستوران های لوکس هستند. یکی از رستوران های بسیار معروف که مسافران تور خارجی می توانند طعم استیک های لذیذ آن را بچشند رستوران نصرت است. این رستوران ممتاز و لوکس با سرآشپزی نصرت گوگچه رسپی های وسوسه انگیز و استیک های عثمانی را با امضای خود برای مسافران سرو می کند. این رستوران بسیار معروف در بخش های دیگر دنیا نیز شعبه دارد و افراد بسیار معروف و محبوبی همچون دیوید بکهام، لیونل مسی، لئوناردو دی کاپریو از طرف داران آن به شمار می روند. اگر می خواهید یک ضیافت شام اشرافی داشته باشید حتماً در تور استانبول به رستوران نصرت سر بزنید.

رستوران بوراک استانبول CznBurak Restaurant

مسافران تور استانبول که در نزدیکی میدان تقسیم اقامت دارند، می توانند در رستوران بوراک خود را به یک غذای خوشمزه مهمان کنند. این رستوران در فهرست بهترین رستوران های استیک هاوس است و با چهره سرشناس و خندان سرآشپز معروف خود بوراک اوزدمیر شناخته می شود. منوی این رستوران غذاهای خاورمیانه ای، ترکی مدیترانه ای، کباب و... را به مسافران ارائه می دهد. باید در نظر داشت قیمت غذاهای این رستوران کمی بالا است و جزو رستوران های لوکس محسوب می شود.

رستوران 360 استانبول 360 Istanbul

اگر می خواهید طعم لذیذ غذای خود را بر فراز یک سازه تاریخی با منظره 360 درجه میدان تقسیم استانبول نوش جان کنید باید حتماً به رستوران 360 درجه بروید. این رستوران جوایز بین المللی فراوانی را کسب کرده و بسیار مورد تمجید سایت های گردشگری بوده است. در این رستوران علاوه بر صرف غذا می توانید از برنامه های تفریحی و سرگرم کننده که با موسیقی زنده اجرا می شوند لذت ببرید.

رستوران ضیا بابا تورک موتفاجه Ziya Baba Türk Mutfağı Slow food

اگر در پی یک رستوران با قیمت مناسب اما غذای باکیفیت می گشت حتماً در تور خارجی استانبول به رستوران ضیا بابا تورک موتفاجه سر بزنید. این رستوران با داشتن سرآشپزان ماهر و منوی پر از تنوع خود امکان چشیدن طعم غذاهایی همچون کباب بره، سوپ لنتیل، جوجه کباب و... را بدون هزینه اضافه برای مسافران تور خارجی امکان پذیر می کند. این رستوران همچنین به فکر تغذیه گیاهخواران نیز بوده و بخشی از منوی آن به غذاهای گیاهی اختصاص دارد.

غذاخوری دورومزاده Dürümzade

یکی دیگر از رستوران های ارزان قیمت، غذاخوری دورومزاده است که در نزدیکی برج گالاتا قرار گرفته است. این رستوران را مرکز عرضه بهترین و ارزان ترین ساندویچ های استانبول می دانند. در رستوران دورومزاده مسافران تور استانبول می توانند رول های خوشمزه و مقوی کباب های ترکی معروف به دورمه (Dürüm) را میل کنند یا کباب هایی از گوشت بره، جوجه، جگر و گوشت چرخ کرده گاو را بچشند و لذت ببرند.

رستوران لادس منمن Lades Menemen

اگر در پی خوشمزه ترین صبحانه در تور استانبول هستید حتماً به این رستوران سر بزنید. در رستوران لادس منمن می توانید طعم بی نظیر املت ترکی را بچشید. املت این رستوران به منه من معروفیت دارد و طعم بی نظیر و نوی از املت را در حافظه غذایی مسافران تور خارجی به جا می گذارد. علاوه بر املت، دسرهای رنگارنگی نیز در این رستوران سرو می شوند که می توانید مزه آنها را بچشید. قیمت مناسب غذاهای این رستوران باعث شده یک گزینه مالی برای غذا خوردن باشد.

رستوران و کبابی سیموس Şeyhmuz Kebap Salonu

یکی دیگر از رستوران هایی که قیمت مناسبی دارد رستوران و کبابی سیموس است. این رستوران در نزدیکی بازار بزرگ استانبول قرار گرفته و کباب های چرب و لذیذی را برای مسافران تور استانبول سرو می کند. کبابی سیموس در محله فاتح و در خیابان عتیق علی پاشا قرار گرفته است و عطر برنج و کباب های خوشگوار آن کل این منطقه را عطرآگین می کند. کیفیت بالا و قیمت مناسب غذاهای این رستوران از جمله دلایلی است که باعث شده مسافران تور خارجی حتماً به آن سر بزنند.

سخن آخر

بخشی از لذت سفر با تور استانبول به چشیدن طعم غذاهای بسیار لذیذ این کشور اختصاص دارد. برای تجربه غذاهای استانبول مسافران تور خارجی گزینه های مختلفی را پیش رو دارند که با توجه به بودجه خود می توانند از میان این رستوران ها غذاخوری دلخواه را انتخاب کنند. تجربه غذا خوردن در هر کدام از این رستوران ها یک داستان منحصربه فرد است و طعم دل انگیزی از غذاهای نو را در سفر با تور استانبول به مسافران هدیه می دهد.

اگر علاقه مند به شرکت در تور استانبول هستید، می توانید با مشاوران آژانس گردشگری خبرنگاران در مورد این سفر مشورت کنید.

منبع: دالاهو
انتشار: 18 فروردین 1403 بروزرسانی: 18 فروردین 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16554

به "10 رستوران خوب در استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 رستوران خوب در استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید