یکی از جاده های روستای فراهک در جریان سیلاب هرمزگان از بین رفته است ، مسئولان رسیدگی کنند

به گزارش کنفرانس هکا، یکی از اهالی روستای فراهک شهرستان بشاگرد گفت: در جریان سیلابی که در استان هرمزگان به وقوع پیوست، یکی از جاده های روستای فراهک از توابع شهرستان بشاگرد از بین رفته است.

یکی از جاده های روستای فراهک در جریان سیلاب هرمزگان از بین رفته است ، مسئولان رسیدگی کنند

هاشم غمدادی، یکی از اهالی روستای فراهک شهرستان بشاگرد در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه یکی از جاده های این روستا در جریان سیلاب اخیر از بین رفته است، گفت: با وجود اینکه 40 سال از انقلاب می گذرد، هنوز نماد محرومیت کشور از تب 40 ساله خود می سوزد، سال هاست دلمان به حال هر کسی می سوزد، اما فریاد سوختگان در آتش محرومیت را نمی شنویم، بشاگردی که روز هایی در عذاب قحطی آب، مردمش ناله سر می دادند همان بشاگرد این بار غرق در مسائل پس از سیل است و وجه تشابه هر بار هم این است که کسی نیست که فریاد مردمش را بشنود و دستشان را بگیرد. دو هفته از سیل سیستان و بلوچستان و هرمزگان می گذرد، دو هفته است که باران قطع شده، ولی راه ها همچنان مسدود هستند.

غمدادی افزود: روستای فراهک با 600 نفر جمعیت از توابع شهرستان بشاگرد واقع در استان هرمزگان، یکی از روستا هایی است که راه ارتباطی آن که 20 کیلومتر با جاده اصلی فاصله دارد، خاکی بوده و بدون آسفالت است. طی بارندگی های اخیر جاده روستا به طور کامل مسدود و باعث بسته شدن راستا تردد مردم شده است؛ برای برطرف این مشکل به مسئولان شهرستان مراجعه شده، ولی با وجود فرستادن لودر و... به دلیل سختی راه امکان بازگشایی نبوده و نزدیک به 2 هفته است ک. مردم روستا با این شرایط دست و پنجه نرم می کنند و هیچ راه ارتباطی به بیرون ندارند، به طوری که دانش آموزان روستا این راستا طولانی را پیاده طی کرده اند.

وی ابراز کرد: این جاده خاکی است و باوجود بازگشایی مجدد، باز عم با یک باران دوباره به این شرایط می گردد. علاوه بر این، طبیعت سخت و خشن مناطق کوهستانی روستا و نیز وجود گردنه های تند و پرتگاه های خطرناک نقاط حادثه خیزی ایجاد کرده که جان مردم را به شدت در معرض تهدید قرار می دهد. از این رو، نیاز مبرم به آسفالت بودن جاده داریم. مکررا برای پیگیری آسفالت جاده روستا، به استانداری و اداره کل راه و شهرسازی نامه فرستاده ایم و حتی بار ها به صورت حضوری پیگیر این مسئله بوده ایم، اما هر بار، پاسخی مبنی بر در دستور کار قرار دادن آسفالت جاده به ما داده شده، اما تا به امروز هیچ اقدام عملی صورت نگرفته است. از مسئولان استانی تقاضا داریم در این رابطه تدابیری اندیشند و این مشکل بزرگ را برطرف کنند.

مجله آیرخ: مجله گردشگری و مسافرتی

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 8332

به "یکی از جاده های روستای فراهک در جریان سیلاب هرمزگان از بین رفته است ، مسئولان رسیدگی کنند" امتیاز دهید

2 کاربر به "یکی از جاده های روستای فراهک در جریان سیلاب هرمزگان از بین رفته است ، مسئولان رسیدگی کنند" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکی از جاده های روستای فراهک در جریان سیلاب هرمزگان از بین رفته است ، مسئولان رسیدگی کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید