گوشی نوکیا G21 با دوربین 50 مگاپیکسلی و عمر باتری 3 روزه معرفی گردید

به گزارش کنفرانس هکا، ساعاتی قبل شرکت HMD از گوشی نوکیا G21 رونمایی کرد که از مهم ترین ارتقاهای اجرا شده نسبت به نسل قبلی می توانیم به سرعت شارژ، نمایشگر و دوربین اشاره کنیم. این شرکت مدعی شده که به لطف بهره گیری از باتری 5050 میلی آمپر ساعتی، عمر باتری این گوشی به 3 روز می رسد.

گوشی نوکیا G21 با دوربین 50 مگاپیکسلی و عمر باتری 3 روزه معرفی گردید

بعلاوه باید به بهبودهای اجرا شده برای قابلیت صرفه جویی در مصرف شارژ هم اشاره کنیم که محدودیت های کمتری را برای کاربران ایجاد می نماید. به لطف همین مشخصه، اولین سطح از صرفه جویی بعد از رسیدن شارژ باتری به 20 درصد فعال می گردد و بعد از اینکه شارژ باتری به 10 درصد رسید، دومین سطح از قابلیت صرفه جویی در مصرف شارژ فعال می گردد تا عمر باتری بیش از پیش افزایش پیدا کند.

البته نسل قبلی این گوشی یعنی نوکیا G20 هم همراه با باتری 5050 میلی آمپر ساعتی راهی بازار شد و شرکت برای این گوشی هم وعده عمر باتری 3 روزه داد. در این میان، سرعت شارژ نسل تازه این گوشی به 18 وات رسیده ولی در جعبه آن فقط شارژر 10 واتی قرار گرفته است؛ به همین دلیل کاربرانی که می خواهند از حداکثر سرعت شارژ استفاده نمایند باید شارژر را به طور جداگانه بخرند. از دیگر بهبودهای انجام شده می توانیم به کاهش 5 درصدی ضخامت بدنه اشاره کنیم که از 9.2 میلی متر به 8.5 میلی متر رسیده است.

شرکت HMD برای گوشی نوکیا G21 از نمایشگر 6.5 اینچی LCD با رفرش ریت 90 هرتز استفاده نموده که برای اولین بار چنین رفرش ریتی راهی یکی از گوشی های سری نوکیا G شده است. ضمناً نباید قابلیت رفرش ریت متغیر را از قلم بیندازیم که به گوشی اجازه می دهد با توجه به شرایط مختلف، رفرش ریت 60 یا 90 هرتز را انتخاب کند تا در مصرف شارژ باتری صرفه جویی گردد.

دیگر ارتقای مهم این گوشی، دوربین آن است که حالا همراه با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی راهی بازار می گردد. برای یادآوری باید بگوییم که نسل قبلی آن با دوربین اصلی 48 مگاپیسلی عرضه شده است. شرکت HMD در زمینه گگرددگی دیافراگم و میزان سنسور این دوربین اطلاعاتی ارائه نداده ولی در عوض اعلام نموده که به لطف قابلیت سوپر رزولوشن، این دوربین می تواند جزئیات تصاویر را افزایش دهد. اما متأسفانه برخلاف نسل قبلی دیگر خبری از دوربین اولترا واید نیست و در کنار دوربین اصلی فقط شاهد ماکرو 2 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی هستیم.

قلب تپنده این گوشی چیپست پایین رده Unisoc T606 است که نسبت به تراشه نوکیا G20 توان بسیار بیشتری را ارائه می دهد. این تراشه 12 نانومتری از پردازنده مبتنی بر 2 هسته Cortex-A75 و 6 هسته A55 تشکیل شده است. بعلاوه Mali G57 MP1 به عنوان پردازنده گرافیکی آن انجام وظیفه می نماید. کاربران برای خرید این گوشی باید به 4 گیگابایت رم بسنده نمایند ولی دو مدل 64 و 128 گیگابایتی راهی بازار می گردد.

متأسفانه این گوشی در ابتدا با اندروید 11 به دست کاربارن می رسد و مانند دیگر گوشی های HMD، در نهایت دو نسخه تازه اندروید یعنی اندروید 12 و 13 را دریافت خواهد نمود. مانند نسل های قبلی، حسگر اثر انگشت آن هم در لبه کناری تعبیه شده است. این گوشی به زودی با قیمت 170 یورو (193 دلار) راهی بازار می گردد.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13300

به "گوشی نوکیا G21 با دوربین 50 مگاپیکسلی و عمر باتری 3 روزه معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی نوکیا G21 با دوربین 50 مگاپیکسلی و عمر باتری 3 روزه معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید