گفت وگوی معاون وزیر خارجه با مقام بلاروس درباره اتباع ایرانی گرفتار در مرز این کشور

به گزارش کنفرانس هکا، رئیس کمیسیون بین الملل مجلس بلاروس در دیدار معاون وزیر خارجه ایران گفت که از همه توان خود برای رفع مشکل اتباع ایرانی گرفتار در مرزهای این کشور با لیتوانی و لهستان استفاده خواهد کرد.

گفت وگوی معاون وزیر خارجه با مقام بلاروس درباره اتباع ایرانی گرفتار در مرز این کشور

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سید کاظم سجادی، معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه که به مینسک سفر کرده، در دیدار با آندری ساوینیخ رئیس کمیسیون بین الملل مجلس بلاروس، که در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مینسک برگزار شد، ضمن تاکید بر روابط حسنه دو کشور و تمایل دو طرف بر بسط و توسعه آن در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و دیپلماسی پارلمانی، خواستار همراهی و همکاری وی در پیگیری برای نجات جان اتباع ایرانی گرفتار در مرز بلاروس با لیتوانی و لهستان، شد.

سجادی سیاست جمهوری اسلامی ایران را حمایت همه جانبه از اتباع خود برشمرد و اضافه کرد: از دولت و مقامات بلاروس انتظار می رود با عملکرد مسئولانه به فکر جان اتباع ایرانی گرفتار در سرمای شدید در مرز آن کشور با لیتوانی و لهستان بوده و سفارت را در ارائه خدمات انسانی از قبیل تحویل پتو و غذای گرم به آنان و یاری به متقاضیان بازگشت به میهن، یاری رساند.

آمادگی برای بازدید از مرزهای بلاروس با لیتوانی و لهستان

معاون وزیر امور خارجه آمادگی خود و هیأت همراه و سفیر کشورمان در بلاروس را برای بازدید از مرزهای آن کشور با لیتوانی و لهستان به منظور یاری به ایرانیان گرفتار در سرما اعلام و از این مقام مسئول درخواست کرد برای جلوگیری از بروز یک فاجعه انسانی، هرچه سریع تر از همه توان و ظرفیت خود، بهره گیرد.

رئیس کمیسیون بین الملل مجلس بلاروس نیز با اشاره به روابط نزدیک دو کشور، حفظ و توسعه آن را جزو اولویتهای دولت متبوعش برشمرد و از بروز شرایط موجود ابراز تاسف کرد. وی به وجود برخی گروهها که با اغفال افراد، آنان را گرفتار شرایط بغرنج و پیچیده می کنند، اشاره و بر رعایت قوانین و مقررات بین المللی از سوی همه کشورها و دولتها تاکید کرد.

آندری ساوینیخ گفت که از همه توان و ظرفیتش برای رفع مشکل به وجود آمده استفاده خواهد کرد.

گفتنی است پیش از این حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه طی تبادل نظریی تلفنی با همتای بلاروس خود در باره شرایط اتباع ایرانی رایزنی و تبادل نظر کرده بود.

وزارت امور خارجه در راستای حمایت کنسولی و حقوقی از اتباع کشورمان، پیرو اطلاع از گرفتاری تعدادی از شهروندان ایرانی در مرزهای بلاروس با لیتوانی و لهستان، بلافاصله پیگیری موضوع را در دستور کار قرار داد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 آذر 1400 بروزرسانی: 1 آذر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12903

به "گفت وگوی معاون وزیر خارجه با مقام بلاروس درباره اتباع ایرانی گرفتار در مرز این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی معاون وزیر خارجه با مقام بلاروس درباره اتباع ایرانی گرفتار در مرز این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید