گزارش خبرنگاران از 10 دوره حضور ایران، اوجاقی پرافتخارترین ووشوکار

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش خبرنگاران ، ووشو ورزش ملی چین است که چند سالی است با راهنمایی یوزای چنگ کوشش می نماید به عنوان یک رشته رسمی وارد بازیهای المپیک گردد. برگزاری رقابتهای جهانی با قوانین متعادل در راستای توسعه این رشته در کشورهای مختلف یکی از برنامه فدراسیون جهانی برای رسیدن به هدف بزرگ بود.

گزارش خبرنگاران از 10 دوره حضور ایران، اوجاقی پرافتخارترین ووشوکار

رقابتهای ووشو قهرمانی دنیا از سال 1991 به میزبانی چین در پکن و در غیاب ایران شروع و پس از آن هر دو سال یکبار به صورت منظم برگزار شده است. تیم ایران در دومین دوره این رقابتها به میزبانی مالزی به میدان رفت و توفیقی در کسب مدال نداشت. در سومین دوره نیز به میزبانی آمریکا تیم کشورمان اعزام نشد. اما در چهارمین دوره مسابقات دومین حضور خود در رقابتهای دنیای را در مسابقات 1997 ایتالیا در رم تجربه کرد و پیروز به کسب مدال شد.

4 مدال حاصل کوشش نمایندگان اعزامی ایران به رم بود.حسین اوجاقی سرمربی فعلی تیم ملی به همراه سید علی میرمیران دو مدال طلا، شهوندی یک مدال نقره و محمدرضا جعفری هم یک مدال برنز کسب کردند تا تیم ایران دست خالی به ایران بازنگردد.

در تاریخ 24 ساله این مسابقات شاهد برگزاری 12 دوره رقابتها هستم که نمایندگان ایران در 10 دوره حضور خود پیروز به کسب 28 مدال طلا ، 14 مدال نقره و 22 مدال برنز شدند. در این بین حسین اوجاقی هفت دوره به عنوان ورزشکار در این مسابقات حضور داشته و سه دوره هم مدیر فنی و سرمربی تیم اعزامی کشورمان بوده است. اوجاقی از هفت دوره مبارزه در رقابتهای دنیای سه طلا ، دو نقره و یک برنز کسب نموده و پرافتخارترین ووشوکار این در این رقابتها ست.

بعد از اوجاقی ، حمید رضا قلی پور با سه طلا و یک نقره و محمد رضا جعفری با سه طلا و یک برنز مردان افتخارآفرین ایران در این مسابقات هستند. محسن محمد سیفی با دو طلا و یک نقره و سید علی میرمیران هم با دو طلا و یک برنز از مردان تاثیرگذار ووشو ایران در رقابتهای دنیای بوده اند.

اندونزی خوش یمن برای ووشو ایران

اما اندونزی کشوری است که برای ووشو ایران خوش یمن بوده است. این برای چهارمین بار است که ووشوکاران ایران در این کشور به میدان می روند. در سال 2008 و رقابتهای قهرمانی جوانان دنیا تیم ایران با کسب 5 مدال طلا برای اولین بار نایب قهرمان ساندای دنیا شد.

5 سال بعد بعنی در سال 2013 اندونزی میزبان رقابتهای دوازدهمین دوره رقابتهای قهرمانی دنیا بود که تیم ایران در شهر پالن بانگ با کسب 6 مدال طلا بازهم برای عنوانی شایسته در ساندا را کسب کرد و سال 2014 نیز در رقابتهای جام دنیای عنوان نایب قهرمانی به تیم ایران رسید.

نمایندگان کشورمان در چهارمین حضور خود در این کشور را تجربه می نمایند و امید می رود بازهم این کشور برای ووشو ایران خوش بوده و عنوانی درخور توجه خاصل کوشش ووشوکاران ایران گردد.

اولین ها در رقابتهای دنیای

ووشو ایران در تاریخ 20 ساله حضور خود در رقابتهای دنیای پیروز به ثبت چند رکورد شده است. حسین اوجاقی به عنوان اولین طلای ایران در این رقابنها نام خود را در تاریخ ووشو ایران ثبت نموده است. محمد رضا جعفری به عنوان اولین ووشوکار ایرانی که سه طلای متوالی رقابتهای دنیای را نصیب ووشو ایران نموده تاریخ ساز شده است.

جاوید دیداری در رقابتهای 2001 ایروان اولین طلای ایران در بخش تالو کسب کرد. وی در این مسابقات یک مدال برنز هم به خود اختصاص داد. در بخش بانوان راضیه طهماسبی با کسب مدال برنز در مسابقات دنیای2005 ویتنام نام خود به اولین بانوی مدال آور ثبت کرد و خدیجه آزاد پور با کسب مدال طلا در رقابتهای دنیای 2009 تورنتو اولین طلایی بانوان لقب گرفت.

در بخش تالو تیم دوئلین(مبارزه نمایشی) مردان هم با دو طلای در بخش تالو تاریخ ساز شده است. همچنین فرشاد عربی با چهار دور حضور و کسب شش مدال نقره و برنز بهترین تالوکار ایران در رقابتهای دنیای بوده است.

نتایج کامل ووشو ایران در رقابتهای دنیای:

اولین حضور: 1993 مالزی: بدون کسب مدال

دومین حضور: 1997 ایتالیا - رم: دو طلا(حسین اوجاقی و سید علی میرمیران) ، یک نقره(شهوندی) و یک برنز(محمد رضا جعفری)

سومین حضور:1999 هنگ کنگ: دو طلا(حسین اوجاقی و سید علی میرمیران) ، یک برنز (محمد رضا جعفری)

چهارمین حضور:2001 ارمنستان - ایروان: سه طلا (محمد رضا جعفری ، علی اصغر شعبانی و جاوید دیداری) ، یک نقره (حسین اوجاقی) سه برنز(منصور نورزی ، سید علی میرمیران و جاوید دیداری)

پنجمین حضور : 2003 ماکائو: یک طلا (محمد رضا جعفری) ، دو برنز (حسین اوجاقی و علی اصغر شعبانی)

ششمین حضور: 2005 هانوی - ویتنام: یک طلا (محمد رضا جعفری) ، یک نقره (اسلام قربانی) و دو برنز (سلمان ترکی و راضیه طهماسبی)

هفتمین حضور: 2007 چین - پکن : یک طلا (حمید رضا قلی پور) ، 5 نقره (حسین اوجاقی ، علی اصغر شعبانی ، اسلام قربانی ، راضیه طهماسبی و زهرا کریمی) چهار برنز(فرزانه دهقان ، خدیچه زینال زاده و فرشاد عربی2 مدال)

هشتمین حضور: 2009 کانادا - تورنتو: پنج مدال طلا (علی دهقان ، حسین اوجاقی ، خدیجه زینال زاده ، ملیحه فضلی و تیم دوئلین مردان) ، 6 مدال نقره (محسن محمد سیفی ،حمید رضا قلی پور ، راضیه طهماسبی ، الهه منصوریان و فرشاد عربی2 مدال) دو مدال برنز (سجاد عباسی و احسان پیغمبری)

نهمین حضور: 2011 ترکیه - آنکارا : شش مدال طلا (مریم هاشمی ، شهربانو منصوریان ، ملیح فضلی ، محسن محمد سبفی ، حمید رضا قلی پور و سجاد عباسی) ، دو مدال نقره (دوئلین مردان و فرشاد عربی) سه مدال برنز (الهه منصوریان ، جواد آقایی و تیم دوئلین بانوان)

دهمین حضور: 2013 جاکارتا - اندونزی: 7 مدال طلا (محسن محمد سیفی ، امیر فضلی ، حمید رضا قلی پور ، الهه منصوریان ، مریم هاشمی ، شهربانو منضوریان و تیم دوئلین آقایان) ، 4 مدال برنز (فرشاد عربی 2 مدال ، هانیه رجبی و دوئلین بانوان)

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kalarena.com: کالارنا: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 6322

به "گزارش خبرنگاران از 10 دوره حضور ایران، اوجاقی پرافتخارترین ووشوکار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش خبرنگاران از 10 دوره حضور ایران، اوجاقی پرافتخارترین ووشوکار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید