گزارشی از 30 سالگی یک دانشگاه

به گزارش کنفرانس هکا، خبرنگاران/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به قدمت 30ساله این دانشگاه گفت: علوم پزشکی استان سمنان در این سی سال منشاء خدمات شایانی بوده است.

گزارشی از 30 سالگی یک دانشگاه

دکتر نوید دانایی در جشن 30سالگی این دانشگاه از توسعه روزافزون این دانشگاه و خدمات آن در سطح استان اطلاع داد و اظهار کرد: علوم پزشکی استان سمنان در همه بخش های بهداشتی، درمانی، آموزشی، پژوهش، بین الملل و...پیشرفت قابل توجهی در این سی سال داشته است.

وی از افزایش قابل توجه شاخص امید به زندگی به عنوان یکی از نمودهای موفقیت این دانشگاه در استان نام برد و توضیح داد: امید به زندگی در استان سمنان که در حال نزدیک شدن به 80سالگی و فراتر از میانگین کشوری است از دستاوردهای همکاران ما در این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه امید به زندگی در شهرهای تحت پوشش این دانشگاه 78.77سال است اضافه نمود: اهمین رشد این شاخص زمانی بیشتر روشن می گردد که بدانیم در سال 59 امید به زندگی در استان تنها 53 سال بوده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان امروز یک دانشگاه بین المللی است ادامه داد: در حال حاضر آموزش در این دانشگاه به دو زبان زنده جهان در حال اجرا است و 117 دانشجوی خارجی نیز در پردیس بین المللی آن تحصیل می نمایند.

دانایی از درصد بالای فارغ التحصلان این دانشگاه که در تحصیلات تکمیلی پذیرفته می شوند به عنوان یک شاخص مهم نام برد و گفت: بیش از 51 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی استان در دوره های تخصصی، فوق تخصصی پذیرفته شده و به ادامه تحصیل می پردازند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه این دانشگاه امروز به یک دانشگاه تحصیلات تکمیلی تبدیل شده گفت: دانشجویان این دانشگاه بسیاری از رتبه های برتر کشوری در علوم پایه، دوره پیش کارورزی، ارشد و دکترا و...را به خود اختصاص می دهند.

وی از رشد این دانشگاه در حوزه پژوهشی به عنوان یک برگ افتخار دیگر در کارنامه دانشگاه علوم پزشکی استان نام برد و اضافه نمود: دانشگاه علوم پزشکی استان در سالیان اخیر توانسته رتبه هشت را در بین دانشگاه های همتراز به خود اختصاص دهد. ضمن آنکه انتشار مقالات اساتید و دانشجویان این دانشگاه رشد بسیار چشمگیری داشتند.

دکتر دانایی به دستاوردهای این دانشگاه در حوزه بهداشت و درمان پرداخت و اضافه نمود: توفیقات در این بخش چندان بالا است که به ناگزیر تنها به سه شاخص اشاره می کنم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از مرگ یک نوزاد زنده در هر هزار تولد به عنوان شاخصی مهم در این استان نام برد و گفت: استان سمنان از نظر این شاخص با کشورهای توسعه یافته و کشورهای اسکاندیناوی رقابت می نماید. ضمن آنکه در شاخص مرگ بچه ها زیر یک سال با 10.68 و مرگ بچه ها زیر پنج سال با 8.9 شرایط بسیار بهتری از دیگر استانها دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان امروز پایلوت اجرای طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت است گفت: در حال حاضر در صددیم که آموزش های بهداشتی را به بطن خانواده ها ببریم

وی از وجود 6 بیمارستان در شهرهای تحت پوشش این دانشگاه اطلاع داد و گفت: همکاران ما علاوه بر این خدمات خود را در هشت کلینیک تخصصی و فوق تخصصی و ده ها خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت و ...به عموم مردم ارائه می دهند.

دکتر دانایی با بیان اینکه امروز نه تنها در هرکجای استان که بیماران از خدمات بالگرد هوایی ما نیز بهره مند هستند گفت: در طول این سی سال همیشه فضاهای درمانی استان فرایند توسعه ای داشته و امروز از زیرساخت های بسیار مطلوبی برخورداریم.

به گزارش خبرنگاران در جشن 30 سالگی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان چند تن از روسای پیشین این دانشگاه نیز حضور داشتند.

این دانشگاه که در این 30 سال روسای زیادی به خود دیده، امروزه بعضی از آنها از چهره های شناخته شده علمی، سیاسی و مدیریتی در کشور هستند.

دکتر علی اصغر پیوندی که تا همین چند وقت پیش ریاست هلال احمر جمهوری اسلامی را برعهده داشت، قاضی زاده هاشمی که در سال ها است ردای نمایندگی مردم مشهد در مجلس را پوشیده، مهدی شادنوش که هم اینک رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت است و همچنین دکتر علی خردمند اولین رئیس این دانشگاه، دکتر جدیدی، دکتر علی رشیدی که از 76 تا 84 بر ریاست این دانشگاه تکیه داده از جمله روسای پیشین این دانشگاه هستند که هر کدام یا با حضور در جشن 30 سالگی امروز و یا با ارسال پیغام تصویری 30 سالگی این دانشگاه را تبریک و به مرور خاطرات دور خود از این دانشگاه پرداختند.

دکتر علی اصغر پیوندی با اشاره به دوران ریاست خود بر دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در دوران خدمتش استان سمنان را به استان های برتر کشور از نظر شاخص های بهداشتی ارتقا داده است.

وی با برشمردن بعضی خدمات آن دوره در بخش درمان و توسعه زیرساخت های درمانی و بهداشتی توضیح داد: دانشگاه علوم پزشکی استان از پتانسیل بالایی برخوردار است و می تواند در آینده گام های بلندتری نیز بردارد.

دکتر علی رشیدی رئیس اسبق این دانشگاه نیز گفت: در آن دوره با مشارکت و همدلی بین همه ارکان و نیروهای دانشگاه در چارچوب یک برنامه عملیاتی به اجرای پروژه های زیربنایی متعددی پرداخته است

وی با بیان اینکه در دوران مدیریتش 67 پروژه بهداشتی به بهره برداری رسید ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان در آن دوره از رتبه 27 به رتبه 10 در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور ارتقا یافته است.

دکتر مجید جدیدی از روسای اسبق این دانشگاه نیز فاصله بین 87 تا 92 بر کرسی راهنمایی این دانشگاه تکیه داده بود گفت: بیمارستان های کوثر سمنان، ولایت دامغان، کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی، ساختمان های پزشکان در سمنان و گرمسار و آرادان و...از یادگارهای دوره اوست.

وی از کسب مجوز رشته های دندانپزشکی به عنوان دیگر دستاورد خود نام برد و اضافه نمود: دانشگاه علوم پزشکی استان در دوره وی در بین بیش از 50 دانشگاه علوم پزشکی کشور رتبه 14را کسب نموده و در حوزه آموزشی و تربیت دانشجو نیز گام های بلندی برداشته شده است.

مهدی شادنوش رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی استان نیز با مرور خاطرات خود از سمنان 92 تا 97گفت: کوشیدیم که در این دوره حوزه سلامت را به سایر بخش ها آنگونه که شایسته است معرفی کنیم.

وی از اتحاد در دانشگاه و نگرش بلندمدت به سلامت تا بین المللی شدن این دانشگاه و بهره برداری صدها پروژه بهداشتی درمانی و آموزشی به عنوان بخشی از دستاوردهای دوره خود نام برد.

مهدی شادنوش گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان در این 30 سال گام های بلندی برداشته اما در سال های پیش رو با ظرفیت بزرگی که داردمی تواند گام های بلندتری نیز بردارد.

به هر روی امروز در دانشگاه علوم پزشکی استان 30 سال خاطرات دانشجویان، اساتید، روسای دانشگاه و ....مرور شد و بخشی از دستاوردهای علمی، آموزشی، بهداشتی، درمانی و...برشمرده شد تا اینک که این نگین و گوهر سلامت و خردورزی 30 سال را پشت سرگذاشته بدانیم سال های پرامید دیگری پیش رو است...

پارمیس: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای پارمیس

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7986

به "گزارشی از 30 سالگی یک دانشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارشی از 30 سالگی یک دانشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید