گاردین: امارات 5 هزار تن سلاح برای خلیفه حفتر فرستاد

به گزارش کنفرانس هکا، روزنامه انگلیسی گاردین فاش کرد که دولت امارات از شروع ژانویه گذشته پنج هزار تن سلاح برای شبه نظامیان خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته لیبی ارسال نموده است.

گاردین: امارات 5 هزار تن سلاح برای خلیفه حفتر فرستاد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه گاردین نوشت: براساس داده های سیستم رهگیری پروازهای هوایی که این روزنامه به آن دسترسی یافته است، به احتمال زیاد امارات این محموله های سلاح را در قالب بیش از یکصد پرواز از پایگاه های نظامی خود در امارات یا پایگاه نظامی تحت مدیریت امارات در اریتره به لیبی منتقل نموده است.

براساس داده های این روزنامه، این محموله ها به وسیله هواپیماهای ترابری اجاره ای که در فرودگاهی نزدیک شهر بنغازی لیبی مقر اصلی حفتر یا در غرب مصر فرود آمده اند، منتقل شده اند و با این کار، ممنوعیت صادرات سلاح برای طرف های لیبی نقض شده است.

گاردین نوشت که دقیقا نمی داند که داخل این محموله ها چیست اما چه بسا حاوی توپ های سنگین در کنار سایر مهمات و سلاح ها باشد.

این روزنامه اعلام نمود: اخیرا شهر طرابلس لیبی با توپ های دوربرد هدف حمله نهاده شد.

گاردین به نقل از کارشناسان نوشت: این محموله ها ممکن است همچنین حاوی دستگاههای فناوری ارتباطات و مخابرات و قطعات یدکی و تجهیزات اساسی و سایر مواد غیرکشنده لازم برای نبرد باشد.

این روزنامه در دسامبر سال گذشته فاش نموده بود که 3 هزار مزدور سودانی برای نبرد در کنار حفتر وارد شهر بنغازی شدند که نشان دیگری از آن دارد که نبرد در لیبی به سمت تشدید شدن می رود.

ژنرال حفتر با نیروهایش شرق لیبی را در دست دارند. غرب لیبی و شهر طرابلس نیز در دست دولت وفاق لیبی است که سازمان ملل آن را به رسمیت شناخته است.

شبه نظامیان حفتر تقریبا یکسال پیش عملیات خود به سمت طرابلس را برای به گفته خود، پاکسازی آن از تروریست ها شروع کردند اما در حومه آن زمین گیر شدند. حفتر مورد حمایت امارات، مصر، عربستان و روسیه است.

ابوظبی از حامیان اساسی شبه نظامیان حفتر به شمار می رود که با دولت وفاق لیبی درحال جنگ است.

فرستاده سازمان ملل در امور لیبی پیشتر گفته بود که آتش بس در لیبی جوهری روی کاغذ بیش نبوده زیرا 110 مورد نقض آن ثبت شده است.

وی از همه طرف ها خواسته بود تا برای آتش بس در لیبی و اجرای نتایج اجلاس اخیر برلین درباره این کشور کوشش نمایند.

برلین 19 ماه گذشته میلادی شاهد کنفرانس بین المللی درباره لیبی با مشارکت شماری از سران و نمایندگان روسیه، آمریکا، مصر، فرانسه، انگلیس، چین، آلمان، ترکیه، ایتالیا، امارات، الجزایر، کنگو به همراه سازمان ملل، اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب بود.

شرکت نمایندگان در بیانیه پایانی خود خواستار تقویت آتش بس در لیبی و توقف حملات به تاسیسات نفتی و تشکیل یک نیروی نظامی واحد در لیبی و ورود صادرات سلاح به این کشور شدند.

دولت وفاق لیبی پیشتر گفته بود: امارات از زمان آتش بس در 12 ژانویه گذشته از ژنرال خلیفه حفتر با ارسال محموله های سلاح حمایت نموده است.

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

طفره: طفره: تارنمای خبری تحلیلی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 9198

به "گاردین: امارات 5 هزار تن سلاح برای خلیفه حفتر فرستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاردین: امارات 5 هزار تن سلاح برای خلیفه حفتر فرستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید