کرونا ویروس، افزایش آمار مبتلایان در کشورهای خلیج فارس، تلاش ها برای مهار کرونا ادامه دارد

به گزارش کنفرانس هکا، در سایه افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در کشورهای حوزه خلیج فارس٬ دولت و نهادهای مربوطه در این کشورها در تلاش برای مهار این ویروس هستند.

کرونا ویروس، افزایش آمار مبتلایان در کشورهای خلیج فارس، تلاش ها برای مهار کرونا ادامه دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه الجزیره معضل کرونا ویروس امروز در بسیاری از کشورهای دنیا گسترش یافته و سرعت آن به حدی زیاد است که امکان توقف آن در یک زمان کوتاه وجود ندارد.

سازمان بهداشت دنیای گزارش داد که این ویروس تا کنون به 49 کشور دنیا رسیده است.

به همین دلیل آنتنیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد دیروز گفت که مهار شیوع دنیای ویروس کرونا هنوز امکان پذیر است؛ اما فرصت کمی داریم.

وی در مصاحبه با مطبوعات نیویورک گفت که اکنون زمان وحشت نیست؛ زمان آمادگی است٬ آمادگی کامل.

دبیر کل سازمان ملل ادامه داد که اکنون زمان آن است که همه دولت ها نهایت تلاش خود را به کار بسته و هرکاری می توانند برای مهار این بیماری انجام دهند.

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای خلیج فارس

موارد ابتلا به ویروس کرونا در کویت تا این لحظه تا 45 مورد افزایش یافته است.

مبتلایان به کرونا در بحرین نیز بیش از 36 مورد گزارش شده است.

اما در لبنان طبق آخرین گزارش تعداد افراد مبتلا به کرونا ویروس 4 نفر گزارش شده است. ساعت 7 دیشب بیمارستان دولتی رفیق حریری در بیروت از ثبت چندین موارد جدید ابتلا به کرونا ویروس خبر داد که یکی از این افراد شهفرایند سوری بود که البته چگونگی ورود این شخص به لبنان و ابتلای وی به کرونا معین نیست.

سرعت انتشار این ویروس و افزایش تعداد مبتلایان به آن منجر به ایجاد حالت هشدار در کشور شده؛ تا جایی که وزیر کار سفر به کشورهایی که شاهد این ویروس واگیردار هستند را متوقف و دولت دستور تعطیلی مدارس را صادر کرده است.

در صورت افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بیش از ظرفیت بیمارستان دولتی٬ تلاش های برای اختصاص دادن بیمارستان های دیگر به این منظور صورت خواهد گرفت.

درحالی که بیمارستان های خصوصی در این مورد مشارکت نمی کنند٬ ممکن است در دوره آینده و با افزایش تعداد مبتلایان مجبور به همکاری شوند.

امروز پس از کناره گیری بیمارستان های خصوصی به شکل صریح و روشن و انحصار تجهیزات پزشکی در بیمارستان های دولتی٬ بیمارستان رفیق حریری تنها میدان نبرد با پیامدهای ویروس کرونا در لبنان است.

پیش از این سلیمان هارون رئیس اتحادیه بیمارستان های خصوصی به صراحت اعلام کرده بود که این بیمارستان ها به دلیل ترس بابت از دست دادن بیماران عادی٬ بیماران مبتلا به کرونا را پذیرش نمی کنند.

در این میان کارمندان بیمارستان دولتی رفیق حریری می گویند که فرایند فعالیت های مربوط به ویروس کرونا در این بیمارستان به کندی انجام می گیرد و اقداماتی که مدیریت برای جداکردن ورودی های اورژانس بیمارستان انجام می دهد کافی نیست.

عاصم عراجی رئیس کمیته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس لبنان گفت که در حال حاضر بیمارستان رفیق حریری ظرفیت پذیرش 140 بیمار مبتلا به ویروس کرونا را دارد؛ اما در صورتی که تعداد مبتلایان از این حد فراتر رود٬ باید بیمارستان هایی در مناطق دیگر به این موضوع اختصاص یابد و این یک چالش بزرگ است.

بخش مدیریت بیمارستان رفیق حریری گزارش داد که در خلال 24 ساعت گذشته٬ اورژانس این بیمارستان 25 مورد مشکوک به کرونا را پذیرش کرده که 16 نفر از آنها قرنطینه شده و نیاز به مراقبت های پزشکی دارند٬ باقی این افراد هم قرنطینه خانگی شده اند.

طبق گزارش هایی که امروز از بیمارستان رفیق حریری رسید٬ تا شب گذشته 20 مورد در حالت قرنطینه قرار گرفته بودند که خوشبختانه تست کرونای آنها منفی بود.

همچنین طبق این گزارش یک بیمار مسن ایرانی مشکوک به کرونا نیز در این بیمارستان مشاهده شده که شرایط پایداری نداشته و در مراحل درمان است؛ البته این فرد پیش از آن٬ از بیماری های مزمن دیگری رنج می برد.

همچنین کمیسیون عالی امور آوارگان و سازمان بهداشت دنیای٬ کمپینی برای انجام اقدامات پیشگیرانه از کرونا ویروس و موارد مشکوک در میان آوارگان سوری مستقر در لبنان راه اندازی کرده است.

هم زمان با سرعت انتشار ویروس کرونا در مناطق مختلف دنیا٬ دولت ها همچنان به اتخاذ تدابیر مناسب برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس ادامه می دهند.

اما در حوزه خلیج فارس ٬ دیروز وزارت خارجه عربستان طی صدور بیانیه ای گفت ورود شهفرایندان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به مکه و مدینه تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

پیش از این نیز ریاض پنجشنبه گذشته اعلام کرده بود که ورود افراد به این کشور برای اجرای مناسک حج متوقف شده است.

خبرگزاری امارات نیز دیروز گزارش داد که مقامات ابوظبی دو هتل را که دو دوچرخه سوار ایتالیایی مبتلا به کرونا به آنها مراجعه کرده بودند٬ را قرنطینه کرده اند.

همچنین دو مرحله پایانی تور دوچرخه سواری امارات که با مشارکت برخی از دوچرخه سواران مشهور دنیا در حال برگزاری بود پس از اثبات دو مورد ابتلا به کرونا در میان این افراد٬ لغو شد.

مجله عکسها: مجله تفریحی و سرگرمی عکسها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 8904

به "کرونا ویروس، افزایش آمار مبتلایان در کشورهای خلیج فارس، تلاش ها برای مهار کرونا ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا ویروس، افزایش آمار مبتلایان در کشورهای خلیج فارس، تلاش ها برای مهار کرونا ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید