کاوش های باستان شناسی در قلمرو حکومت ماناها نیازمند تخصیص اعتبارات است

به گزارش کنفرانس هکا، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، کاوش های باستان شناسی در قلمرو حکومت ماناها نیازمند تخصیص اعتبارات است.

کاوش های باستان شناسی در قلمرو حکومت ماناها نیازمند تخصیص اعتبارات است

جلیل جباری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه آجرهای قلایچی در بوکان اظهار کرد: بخش فرهنگی در توزیع اعتبارات کمترین سهم را دارد و در این میان نیز بخش میراث فرهنگی مظلوم واقع شده و سهم ناچیزی از اعتبارات به آن اختصاص می یاید درحالیکه همواره نوک پیکان انتظارات و نقدها به سمت میراث فرهنگی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی اضافه نمود: برای حفاظت و نگهداری از آثار تاریخی، مسئولان بوکان باید توجه جدی به بخش میراث فرهنگی داشته باشند تا با همکاری یکدیگر اعتبار ساخت موزه بوکان را در امسال تامین نمایند، چرا که کمبود اعتبارات و نبود بودجه مهمترین عامل عدم ایجاد موزه باستان شناسی در این شهرستان است .

او توضیح داد: 16 موزه در آذربایجان غربی وجود دارد و چندین موزه از جمله موزه باستان شناسی اشنویه، موزه صلح سردشت، سایت موزه باز چالدران، سایت لشکر 64 ارومیه و تعدادی دیگر در حال ساخت بوده که در نوع خود یک اقدام بی نظیر در سطح کشور است.

جباری با بیان اینکه حفاظت از آثار تاریخی منجربه توسعه گردشگری بوکان می گردد، مطرح نمود: با وجود ظرفیت های غنی بوکان در توسعه و رونق گردشگری اما سرمایه گذاری در حوزه گردشگری این شهرستان ضعیف است .

منبع: همگردی
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13926

به "کاوش های باستان شناسی در قلمرو حکومت ماناها نیازمند تخصیص اعتبارات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوش های باستان شناسی در قلمرو حکومت ماناها نیازمند تخصیص اعتبارات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید