کاهش 13 درصدی آمار غرق شدگان نسبت به سال گذشته

به گزارش کنفرانس هکا، رییس فدراسیون نجات غریق با بیان این که نسبت به سال گذشته 13 درصد کاهش غریق داشتیم، گفت: از ابتدای آغاز فصل شنا تاکنون حدود 1182 نفر توسط منجیان غریق از غرق شدن در سه استان مازندران، گیلان و گلستان نجات پیدا نموده اند.

کاهش 13 درصدی آمار غرق شدگان نسبت به سال گذشته

ایلخان نوری در گفت وگو با خبرنگاران، اضافه نمود: یکی از وظایف اصلی فدراسیون نجات غریق ساماندهی سواحل سه استان گیلان، مازندران و گلستان با حضور 1800 نفر منجیان غریق از ابتدای آغاز فصل شنا تا به الان بوده، به طوری که از تاریخ 15 خرداد تا 25 مرداد در استان مازندران نزدیک به 27 درصد نسبت به سال گذشته کاهش غریق داشتیم، 984 نفر نجات یافته و تعداد فوتی ها نیز در مناطق حادثه خیز این استان 22 نفر بوده است.

وی گفت: همچنین در استان گیلان به دلیل کمبود منجیان غریق، میزان کاهش غریق نسبت به سال گذشته 8 درصد، نجات یافتگان 185 نفر و تعداد فوتی ها 23 نفر بودند.

رییس فدراسیون نجات غریق تعداد منجیان غریق فعال در کشور را 1800 نفر مطرح نمود و اظهار کرد: در کل سواحل کشور 1800 نفر منجی فعالیت می نمایند که تعداد نجات یافتگان توسط منجیان غریق از ابتدای آغاز فصل شنا تا به الان 1187 نفر بودند. همچنین نسبت به سال گذشته با 13 درصد کاهش غریق روبرو بودیم.

وی همچنین به برگزاری سمینار دانش افزایی مدرسان، منجیان غریق و غواصی با حضور رییس فدراسیون دنیای اشاره نمود و گفت: سال گذشته نامه ای را از سوی رییس فدراسیون دنیای غواصی دریافت کردیم که در آن به پیشرفت غواصی ایران در آسیا و دنیا اشاره شده بود. به همین خاطر در دومین دوره سمینار دانش افزایی غواصان که آذرماه برگزار خواهد شد رییس فدراسیون دنیای غواصی نیز در این سمینار حضور خواهد داشت تا از نزدیک شاهد پیشرفت غواصان ایران از نظر علمی باشد. ضمن این که در این نامه به اصلاح اساسنامه فدراسیون تاکید شده بود که سعی کردیم در اساسنامه فدراسیون در رشته غواصی با رعایت استانداردهای فدراسیون دنیای تغییراتی را اعمال کنیم.

رییس فدراسیون نجات غریق مهم ترین اقدام فدراسیون را طرح بیمه مسئولیت منجیان غریق و غواصی مطرح نمود و اضافه نمود: بیمه مسئولیت منجیان غریق و غواصی از ابتدای سال اجرایی شده و منجیان غریق و غواصان برای بهره دریافت از خدمات بیمه که شامل از کار افتادگی و خدمات درمانی است باید در سال 225 هزار تومان پرداخت نمایند که این بیمه به نام شخص صادر می گردد نه فدراسیون. همچنین در این بیمه نامه اشاره شده که اگر غواصی در جریان خدمات رسانی در محیط کار اعم از دریا یا استخر دچار حادثه گردد دیه کامل به اضافه از کارافتادگی و بیمه درمانی که سقف آن 30 میلیون تومان است به خانواده وی پرداخت خواهد شد.

وی در سرانجام از برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در رشته نجات غریق اطلاع داد و اعلام نمود: برای نخستین بار المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در رشته نجات غریق رده سنی 13 تا 16 سال برگزار خواهد شد که پنجشنبه و آدینه این هفته در بخش پسران در قزوین و هفته آینده در بخش دختران به میزبانی استان البرز برگزار می گردد.

ترکیه: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

مجله دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 5129

به "کاهش 13 درصدی آمار غرق شدگان نسبت به سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 13 درصدی آمار غرق شدگان نسبت به سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید