کاهش آمار مرگ و میرهای کرونا در کردستان

به گزارش کنفرانس هکا، خبرنگاران/کردستان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی 8 بیمار نو مبتلا به کرونا ویروس در 24 ساعت گذشته تا به امروز در استان اطلاع داد.

کاهش آمار مرگ و میرهای کرونا در کردستان

آرزو فلاحی اظهار کرد: در حال حاضر 67 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی با اشاره به آمار بستری شدگان در کردستان به تفکیک شهرستان های استان اضافه کرد: سنندج 37 نفر، سقز 6 نفر، مریوان 2 نفر، قروه 4 نفر، بیجار 2 نفر، کامیاران 5 نفر و در بانه 11 نفر بستری هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان توضیح داد: اکنون 25 بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

بە گزارش خبرنگاران بە نقل از روابط عمومی دانشگاە علوم پزشکی کردستان، فلاحی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته تا کنون هیچ بیمار مبتلا به کرونا در استان فوت نشده است، آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تا کنون را 2008 نفر مطرح کرد و گفت: از این تعداد 882 نفر در سنندج، 317 نفر در سقز، 154 نفر در قروه، 107 نفر در کامیاران، 160 نفر در بانه، 92 نفر در دیواندره، 76 نفر در بیجار، 191 نفر در مریوان، 24 نفر در دهگلان و 5 نفر در سروآباد جان باختند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل های مرتبط دفن شده اند.

وی ضمن تأکید بر استفاده از ماسک و اهمیت پوشش همگانی واکسیناسیون جهت کنترل، پیشگیری از بیماری و انتقال آن به دیگران اظهار کرد: در اسرع وقت تزریق واکسن کرونا را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام داده و سه نوبت آن را تکمیل نمایید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13875

به "کاهش آمار مرگ و میرهای کرونا در کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش آمار مرگ و میرهای کرونا در کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید