چگونه در اینستاگرام کانال بسازیم؛ هر آنچه باید بدانید
به گزارش کنفرانس هکا، قابلیت کانال در اینستاگرام، به عنوان یک ویژگی نسبتاً نو شناخته می گردد. این قابلیت با تمرکز بر روی تولیدکنندگان محتوا، هدف دارد تعامل آن ها با مخاطبان را آسان تر و موثرتر نماید. در این مقاله از خبرنگاران مگ، به معرفی جزئیات کانال اینستاگرام و نحوه ساخت آن می پردازیم.
کانال در اینستاگرام چیست؟
اینستاگرام همیشه در پی روش های مختلف برای افزایش تعامل کاربران با این برنامه است. از موضوعاتی مثل اپلود ویدیو با کیفیت های مختلف گرفته تا در آخرین قابلیت با عنوان کانال اینستاگرام. کانال اینستاگرام یا برودکست چنل اینستاگرام (broadcast channel)، در ابتدای سال 2023، به عنوان یک قابلیت تازه در بعضی از اکانت های این شبکه اجتماعی معرفی گردید. این قابلیت به صاحبان صفحات، اجازه می دهد به سادگی انواع مختلفی از محتوا را با فالورهای خود به اشتراک بگذارند. تولیدنمایندگان محتوا می توانند از این امکان برای ارائه محتوای اختصاصی برای مخاطبان، اطلاع رسانی درباره رویدادهای مهم یا دریافت بازخورد از فالوورهای خود استفاده نمایند.
هرچند که فالورهای عضو کانال ها هنوز امکان پاسخ به پیغام ها را ندارند، اما می توانند با استفاده از ری اکشن ها به وسیله ایموجی ها، نظرات و عکس العمل های خود را اعلام نمایند. در نظر داشته باشید برای استفاده از این ویژگی باید آخرین نسخه اینستاگرام را روی گوشی خود نصب کنید، بنابراین اگر امکان اپدیت ندارید و احتیاج به خرید گوشی موبایل تازه دارید می توانید از سایت خبرنگاران بهره ببرید.
راهنمای ساخت کانال در اینستاگرام
با معرفی قابلیت ساخت کانال به وسیله شرکت متا، تغییرات زیادی در اینستاگرام رقم خورده است. از اواسط سال 2023، این قابلیت برای تمامی اکانت های Creator در دسترس نهاده شد. گفتنی است که این اکانت ها با اکانت های شخصی یا تجاری متفاوت هستند. برای ساخت کانال، مراحل زیر را دنبال کنید:
- ابتدا وارد اکانت خود در اپ موبایل اینستاگرام شوید.
- در صفحه اصلی، روی آیکن پیغام ها در گوشه بالایی برنامه کلیک کنید.
- گزینه ایجاد یک پیغام تازه را انتخاب و سپس راهی گزینه Create broadcast channel شوید.
- حالا می توانید تنظیمات کانال خود را انجام دهید، از جمله نام کانال، دسترسی و مخاطبان، نحوه نمایش و سایر جزئیات.
- پس از تنظیمات مورد نظر، گزینه Create broadcast channel را برای ایجاد کانال بزنید.
- اگر گزینه Show channel on profile را فعال کنید، لینک کانال در توضیحات پروفایل شما نمایش داده می گردد.
در آینده، اگر احتیاج به تغییر تنظیمات یا توضیحات کانال داشتید، می توانید از صفحه home، مجدداً روی آیکن پیغام ها کلیک نموده و کانال خود را در بالای صفحه مشاهده کنید.
چرا بهتر است از کانال استفاده کنیم؟
در حال حاضر، تولیدنمایندگان محتوا از روش های گوناگونی برای ارتباط با مخاطبان خود استفاده می نمایند، که از جمله مهم ترین آنها می توان به استوری اشاره نمود. استوری اینستاگرام یکی از مهم ترین بخش های تعامل است و فعالیت هایی مثل به اشتراک گذاری کامنت ها در استوری و تگ کردن افراد روی استوری باعث افزایش تعامل و بهبود الگوریتم اینستاگرام می گردد. با این حال، اینستاگرام به طور مداوم در حال اضافه کردن روش های تازه برای ارتقاء این ارتباطات است، و ویژگی کانال نیز یکی از این امکانات است.
اما چه عواملی باعث می گردد تا کانال ها در اینستاگرام نسبت به گزینه های دیگر رجحان داشته باشند؟ در ادامه مطلب به چند مورد از دلایل مهم برای ساخت کانال اشاره خواهیم کرد.
- ارسال پیغام های انبوه بدون امکان پاسخ یکی از کاربردهای اصلی کانال در اینستاگرام است. فالورها می توانند پیغام های ارسالی را در inbox خود مشاهده نمایند، اما امکان پاسخ به آن ها وجود ندارد. این موضوع باعث می گردد تا صندوق پیغام ها شما با جواب های فالورها شلوغ نگردد و شما بتوانید به راحتی به پیغام های خود پاسخ دهید.
- دسترسی به امکانات بیشتر از محتوای متنی، را می توان یکی دیگر از ویژگی های کانال دانست. کاربران می توانند به جز ارسال پیغام های متنی، محتوای متنوعی مانند عکس، ویدیو و یادداشت های صوتی را در کانال های خود به اشتراک بگذارند.
- در نهایت و به عنوان آخرین ویژگی می توان به، افزایش تعداد دنبال نمایندگان و ارتباط نزدیک تر با مخاطبان اشاره نمود. بعلاوه استفاده از کانال به شما اجازه می دهد که آزادی عمل بیشتری در محتوا داشته باشید، زیرا احتیاجی به بهینه سازی آن برای سازگاری با الگوریتم های اینستاگرام ندارید. به عنوان مثال، ارسال ویس بدون احتیاج به توضیحات می تواند ضمن صرفه جویی در زمان، تعامل سریع تر با مخاطبان را برای شما ایجاد کند.
نحوه جست وجو و پیدا کانال
برای جستجوی یک کانال در اینستاگرام، شما می توانید به قسمت پیغام های دریافتی (Inbox) در اپ موبایل اینستاگرام مراجعه نمایند و با وارد کردن کلیدواژه های مورد نظر، در میان کانال ها جستجو کنید.
بعلاوه اینستاگرام به طور اتوماتیک با توجه به صفحات دنبال شده و علایق کاربران، لیستی از کانال های پیشنهادی را نمایش می دهد. علاوه بر این موارد، معمولاً امکان مشاهده کانال های عمومی مرتبط با یک صفحه در قسمت بیوگرافی (Bio) آن وجود دارد که با لمس لینک، کاربر وارد کانال می گردد.
چگونه افراد را به کانال ها دعوت کنیم؟
بعد از اینکه با روش بالا پیروز به ایجاد کانال اینستاگرام خود شده اید، حالا می توانید فالورها و مخاطبان خود را به آن دعوت کنید. در زیر به سه روش اصلی برای ترغیب کاربران در پی کردن کانال اشاره شده است؛ البته راهکارهای دیگری نیز برای این هدف وجود دارد.
یکی از برترین روش ها برای دعوت دیگران به کانال، ارسال پیغام اول است. اولین پیغام کانال خود را بادقت انتخاب کنید و سپس آن را برای همه فالورهای خود ارسال کنید. به این ترتیب آنها پیغام دعوت به کانال را در پیغام های خود دریافت می نمایند. در انتخاب این پیغام با وسواس و دقت زیادی عمل کنید.
نمایش لینک کانال در بخش توضیحات بیوگرافی (Bio) پروفایل اینستاگرام، روش اصلی ورود کاربران به کانال شما در این شبکه اجتماعی است. به همین منظور، می توانید با اشاره به این لینک در کپشن پست ها یا محتوای بصری خود، کاربران را در پی کردن کانال دعوت کنید. برای کپی کردن این. لینک به بخش پیغام ها بروید، روی کانال خود ضربه بزنید و از بخش setting مربوط به کانال، لینک دعوت را کپی کنید.
تبلیغ کانال در استوری یا در بخش نوت نیز می تواند یکی دیگر از روش های اصلی جذب دنبال نماینده باشد. اگرچه استوری های صفحه در ابتدا تنها به وسیله دنبال نمایندگان مشاهده می شوند، اما ارسال آن به دیگر کاربران باعث می گردد تا افراد تازه به سمت صفحه و کانال شما جذب شوند. بنابراین، توصیه می گردد که از یک دعوت خشک و ساده خودداری کنید و محتوای جذابی را برای این منظور در نظر بگیرید. برای مثال می توانید یک ویدیو در نوت اینستاگرام قرار دهید و دیگران را به عضویت در کانال خود تشویق کنید.
سخن پایانی
در این مقاله به نحوه ساخت کانال در اینستاگرام پرداختیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود در این رابطه را با ما و سایر کاربران خبرنگاران مگ به وسیله کامنت به اشتراک بگذارید.
منبع: دیجیکالا مگ